قدرت بالاتر و وزن کمتر برای نسل چهارم موتورسیکلت های SV650 کمپانی سوزوکی

|
۰ دیدگاه
suzuki-2016-sv650-motorcycle-33

کمپانی سوزوکی در نمایشگاه EICMA سال 2015 از موتوری زیبا و پرقدرت که از وزن نه چندان بالایی برخوردار بود رونمایی کرد.

به گزارش کلیک،این موتور از یک قالب جدید برخوردار است و با موتور بازطراحی شده ی V-twin خود، مصرف کمتر سوخت و قدرت بالاتری برای آن را به ارمغان آورده است.

SV650 از طراحی و نمای کاملا اسپرت به همراه وزن و عرض کم برخوردار است.موتور سیکلت SV650 از سال 1999 توسط سوزوکی معرفی شد و مدل های مختلفی از آن در بازار موجود می باشد و جدیدترین آن مربوط به SV650 میباشد که دیگر ویژگی های آن در ادامه توضیح داده خواهد شد. این نسل از موتور در زمان خود اولین موتوری بود که حجم آن 645 cc بهمراه موتور V-twin بود که از قدرت لازم و کافی برای یک موتور پرقدرت برخوردار بود. همچنین از این نسل موتور V-twin برای مدل V-storm DL-650 نیز استفاده شد، قدرت وحشتناک و عظیمی که به این موتور سیکلت توسط موتور ذکر شده داده شد، آن را از توانایی های خاصی برخوردار کرد که نظر بسیاری را به خود جلب میکرد. نسل بعدی و نسل دوم SV در سال 2003 به بازار معرفی شد. نسل جدید SV از ظاهر جدید و فریم آلومینیومی و بهمراه شاخص ترین ویژگی خود یعنی امکان تزریق سوخت (انژکتور) برخوردار بود.

suzuki-2016-sv650-motorcycle-1

6 سال بعد سوزوکی اسم آن را به SFV650 تغییر داد و مدل جدید و جذاب تری را ارائه کرد. مدل جدید و طراحی جالبی که دسته ی زیادی از طرفداران و کاربران موتورسیکلت را شامل میشد. موتورسواران معمولی و همچنین موتورسوارانی که به طور تخصصی موتور سواری میکنند و در مسابقه های موتورسواری شرکت میکنند به شدت طرفدار این موتور بودند و توانایی های آن لایق وجود این همه طرفدار بود.
برای نسل چهارم این موتورسیکلت، سوزوکی به پایه ها و اساس های مدل اصلی بازگشته و مجدد با گذاشتن اسم SV روی آن و همچنین استفاده از خطوط حرفه ای و ساده در طراحی، مدلی جدید و تک را ارائه کرد.
قلب تپنده و سیستم تامین توان آن، که یک موتور 90 درجه V-twin(موتوری به شکل V که زاویه بین گروه پیستون ها 90 درجه میباشد) از پیستون، رینگ، سیستم خنک سازی و اگزوز جدید برخوردار میباشد که نتیجه ی آن بیشتر شدن قدرت آن به مقدار 4 hp و رسید به قدرت 75 اسب بخار در دور موتور 8500 دور بر دقیقه می باشد.مقدار گشتاور تغییر محسوسی نداشته و به نسبت مدل قبلی خود، مقدار حد اکثر تولیدی گشتاور همان میزان میباشد، ولی در عمل و استفاده مقدار 64 Nm(47.2 Ib-ft) در دور موتور 8100 دور بر دقیقه تولید میشود.

suzuki-2016-sv650-motorcycle-21
سوزوکی تصمیم بر این داشته که موتورسیکلت خود را از امکانات الکترونیکی و گجت های مخصوص موتور سیکلت به دور نگه دارد. امروزه این گجت ها و تجهیزات الکترونیکی به موتور های جدید هجوم آورده اند و تقریبا تمام آن ها را شامل می شود. امکاناتی مانند کنترل الکترونیکی دسته ی گاز، کنترل کشش و همچنین نقشه کنترل سیستم احتراق که سوزوکی از هیچ کدام از آن ها استفاده نکرده است. اما بجای آن سوزوکی از یک سیستم جدید کاربردی و مفید بنام “سیستم کمکی دور موتور پایین” استفاده میکند. کارکردن مداوم و بی وقفه موتور با یک سرعت مطمئن و کنترل شده( این ویژگی از مدل SFV در این نسل از موتورهای سوزوکی قرار گرفته است.) ویژگی این سیستم میباشد و کارکرد آن به این صورت است می باشد: زمانی که راننده دور موتور را زیاد میکند و کلاچ را رها میکند که موتور حرکت کند، سریعا موتور را به حرکت در می آورد و از تاخیر حرکت هنگام گاز دادن همزمان با رها کردن کلاچ جلوگیری میکند.
ویژگی دیگر و جذاب سوزوکی SV650 فریم و قالب نمایشی آن است. با توجه به مدل های قبلی این مدل نیز از قاب و فریم آلومینومی برخوردار می باشد، طراحی مجدد و اعمال تغییراتی نه چندان زیاد و همچنین الهام گرفتن از طراحی ها و ایده های قبلی برای SV650، آن را به یک شبح پرقدرت و جمع و جور تبدیل کرده است.

suzuki-2016-sv650-motorcycle-4

3
سیستم تعلیق و ترمز نسبت به مدل قبلی تغییری نداشته و همان سیستم میباشد. با این استثنا که سیستم ABS ترمز باعث تغییرات کوچکی در وزن موتور شده است و نسبت به مدل قبلی آن وزن سیستم ABS حدودا 830 gr کاهش داشته است. همه ی مدل های SV650، بدون ترمز ABS 195 کیلوگرم وزن دارند و با ترمز ABS وزنی معادل 197 کیلوگرم خواهند داشت.
انتظار میرود مدل جدید SV650 که در چهار ماه دوم سال 2016 رونمایی میشود، یک مدل بسیار جذاب و پرطرفدار با قیمت نامعلوم کنونی خود خواهد شد. همچنین انتظار میرود که این موتور یک رقیب برای موتور Yamaha MT-07 و یا مدل FZ-07 یاماها باشد. موتور های ذکر شده از کمپانی یاماها دارای قدرت بالا و قیمت مناسب برای خریداری میباشد که اکنون کمپانی سوزوکی رقیبی برای آن در نظر گرفته است و باقی نتایج در مورد مقایسه این دو مدل در چهار ماه دوم سال 2016 مشخص خواهد شد.

0 پسندیده شده
موحد حسینی
23 ساله و دانشجوی مهندسی دانشگاه تهران. مسلط به نرم افزارهای مهندسی کتیا و سالید ورکس و علاقمند به مباحث روز دنیا در صنعت تکنولوژی و خودرو ، در زمینه تولید محتوا مشغول به کار است. همچنین سابقه مونتاژ و دمونتاژ موتورهای دیزل و بنزینی را داشته است.
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.