-سریع، راحت و با کم ترین زحمت وزن کم کنید!

آیا شما تمایل دارید وزنتان را کمی سبک تر کنید؟

برای این کار در زبان انگلیسی مثل معروفی وجود دارد: درست غذا بخورید، ورزش کنید.

ولی کدام یک از آن دو در کم کردن وزن شما موثر ترند؟

چهار بار در هفته باشگاه رفتن موثر تر است یا خوردن سالاد به جای سیب زمینی سرخ شده؟

ما این سوال را از آقای فیلیپ استنفورس استاد دانشگاه تگزاس در رشته ی علوم تربیت بدنی پرسیدیم و جواب ایشان ما را متحیر نمود.

کلیک – به گفته ی آقای استنفورس ورزش کردن به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. و نتیجه ورزش در دراز مدت معلوم می شود. همچنین ورزش مقدار کالری کمی را می سوزاند. در نتیجه، برای دیدن تغییرات اساسی در وزنمان باید از موادی که کالری، شکر و یا چربی بالایی دارند دوری کنیم.

آقای استنفورس ادامه داد: «اگر شما 35 مایل پیاده روی کنید حدود 3500 کالری می سوزانید. خوب، این مقدار پیاده روی زیاد است. اما اگر شما مثلا خوردن نوشابه ای را که 3500 کالری دارد کنار بگزارید، خیلی راحت تر به نتیجه دلخواهتان می رسید.

تحقیقات انجام شده صحت حرف استنفورس را تایید می کند.

نتایج یک مطالعه با جامعه ی آماری 300 نفری، در روزنامه ی “American Journal of Clinic Nutrition” نشان می دهد که: رژیم های غذایی با پروتئین بالا و جایگزینی غذایی (مصرف غذاهای سنگین با کالری کم) در یک رژیم غذایی مناسب، برای کم کردن وزن در مقایسه با ورزش کردن به مردم کمک بیشتری می کند. مقاله ای دیگر در سال 2011 نشان می دهد: بیماری چاقی کودکان با فعالیت زیاد درمان نمی شود.

البته نمی توان نقش ورزش را نادیده گرفت. مطالعات دیگر نشان داده اند: افرادی که نوفق شده اند وزنشان را کم کنند، هم درست غذا خورده اند و هم فعالیت و تحرک بدنی مناسبی داشته اند.

و صد البته، ورزش فواید دیگری هم دارد، از جمله: سر حال آوردن بدن، جوان نگه داشتن بدن و کمک کردن به کنترل استرس، نگرانی و افسردگی. همچنین پرورش اندام به سوزاندن کالری بیشتر کمک می کند.

بنابر این اگر می خواهید در سال 2016 وزن بدنتان را کم کنید، بهتر است به یک رژیم غذایی مناسب فکر کنید.

منبع: businessinsider.com

یک دیدگاه