راه های سریع افزایش هوش

|
۰ دیدگاه
photo_2016-01-18_00-28-32

دانشمندان معتقدند، هوش انسان به دو دسته تقسیم می شود: هوش مایع و هوش جامد. هوش جامد شامل اطلاعات ذخیره شده و غریضی است که در حین افزایش سن، رشد می کند؛ در حالی که هوش مایع در اوایل جوانی به بالاترین حد خود می رسد و سپس با مرور زمان به آرامی کم می شود.

کلیک – روانشناسان بر این باورند که این نوع از هوش می تواند با تمرین دادن ذهن ارتقا پیدا کند. شما می توانید با تمرین کردن، خلاقیت، تمرکز، زمان حل مسائل خود را افزایش دهید. در ضمن باید در مورد برنامه غذایی که ذهن شما برای تقویت هوش به آن نیاز دارد مواردی را بدانید.

 15 راز افزایش IQ:
• فعال باشید
اگر به صورت مداوم ورزش نمی کنید، اکنون وقت مناسبی برای شروع این کار است؛ ورزش به بهبود سلامت فیزیکی و روانی کمک می کند، داشتن بدنی سالم شما را به سمت افزایش هوش سوق می دهد.
• بنویسید
بعضی از افراد بر این باورند، یک دفتر یادداشت روزانه، یک راه مناسب برای ساماندهی ذهنی شخص است. عمل ساده نوشتن به شما کمک می کند که با مرور اتفاقات گذشته دیدگاه جدیدی را پیش رو بگیرید.
• تمرکز کنید
تحقیقات نشان داده که تمرکز شما را باهوش تر می کند، تمرکز توانایی تغییرات روانی مغز را با افزایش سلول های خاکستری و سفید مغز افزایش و باعث یکپارچگی روانی می شود تا نیم کره چپ مغز با نیم کره راست، ارتباط مناسبی برقرار کند.

• فکر کنید
خودتان را با کتاب، مستند های تلویزیونی و بازی های فکری مشغول کنید؛ در واقع با به چالش کشیدن معلومات و فرضیات فعلی خود، به باهوش تر شدن خود کمک می کنید.
• مطالعه روزانه داشته باشید
سعی کنید در هر روز حداقل 30 دقیقه در زمینه های غیر تخیلی مطالعه داشته باشید. خواندن هوش شما را افزایش و وضعیت اطلاعاتی شما را به روز نگه می دارد.
• برای خود سرگرمی ایجاد کنید
کار هایی که دوست دارید را بازه های زمانی مشخص انجام دهید؛ حال این کار می خواهد بولینگ، بافتنی و یا ماهیگیری باشد، هر چه میزان تفریحاتی و تجربه از آنها بیشتر باشد، میزان وفق دادن شما با اطلاعات جدید بیشتر خواهد بود.
• جدول های تست آی کیو را حل کنید

برای اینکه ذهن خود را قوی نگه دارید این کار را به صورت متناوب تکرار کنید.
• خلاق باشید
ساخت یک شی، نوشتن یک کتاب الکترونیکی، کاشت یک گل، ساخت یک ماکت ماشین و به طور کلی استفاده از ذهن خود برای ساخت یک شی باعث می شود قدرت تفکر شما افزایش پیدا کند.
• با فرهنگ های جدید آشنا شوید
به دنبال پیدا کردن دیدگاه ها و جهان بینی های دیگری، به غیر از دیدگاه های خود باشید، در مورد غذاهای فرهنگ های دیگر، سنت های آنها و زبان شان تحقیق کنید و آنها را یاد بگیرید.

• بازی هایی که حس رقابت جویانه را در شما زنده می کند، انجام دهید
برای مثال شطرنج یک نمونه از بازی های رقابت جویانه است که به افزایش هوش شما کمک می کند، به اینترنت بروید و با بازیکنانی از تمامی نقاط جهان، بازی کنید. فیسبوک طیف بزرگی از بازی های رقابت جویانه را به شما عرضه می کند.
• برنامه های تلویزیونی خاصی را تماشا کنید
محققان دریافته اند که بعضی از برنامه های تلویزیونی به افزایش سطح هوش شما کمک می کند، برنامه هایی را ببینید که دارای داستان های تو در تو و طولانی هستند و ابهامات اخلاقی و کاراکتر های اصلی زیادی دارند.
• به شبکه های اجتماعی بپیوندید
با توجه به گزارش های جدید در مجله دیسکاور، برخورد های اجتماعی باعث افزایش موج های سینوسی در مغز می شود.
• بازی های رایانه ای انجام دهید
مادران سراسر دنیا می توانند نفس راحتی بکشند، بازی های رایانه ای می تواند قدرت فهم ریاضی و رفتار در کلاس درس را بهبود دهد.
• به موسیقی گوش کنید
تحقیقات اخیر نشان داده که رابطه ای بین گوش کردن به موسیقی و تقویت حافظه وجود دارد، همچنین توانایی ها در علوم و ریاضی را افزایش می دهد.
• خواب کافی داشته باشید
بیشتر مردم نیاز به 7 الی 8 ساعت خواب شبانه دارند، این زمان به مغز شما اجازه می دهد تا با استفاه از حافظه روز گذشته خود را پردازش کند.

10 غذایی که می تواند IQ شما را بهبود دهد:
• روغن ماهی
چه به صورت دارویی یا با خوردن ماهی سالمون وحشی (یا هردو)، وارد کردن روغن ماهی به رژیم غذایی روزانه، شما را باهوش تر می کند. تحقیقات نشان داده که روغن چرب موجود در اسید امگا 3 برای کارایی مغز نقش کلیدی دارد.
• ویتامین B
ویتامین B حافظه و خوش رویی را بهبود می دهد، تحقیقات نشان داده که کسانی که در خون خود با عدم وجود ویتامین B رو به رو هستند یک روند رو به نزول روانی دارند، برای دریافت ویتامین بی از گوشت بوقلمون، لوبیا، عدس و موز استفاده کنید.
• صبحانه
بارها این جمله را شنیده اید” مهمترین وعده غذایی روز صبحانه است. صبحانه غذای مغز شما است و کسانی که یک صبحانه استاندارد می خورند در زمینه های حافظه، خلاقیت، تمرکز و کارایی کلی، پیشرفت های بیشتری دارند.
•مچا (پودر برگ چای سبز)
مچا یک پودر آسیاب شده است که از چای سبز درست می شود، و یک غذای ایده آل برای افزایش سطح هوشیاری روانی است.
• آنتی اکسیدان ها
این مواد یک جنگ بدون درگیری در بدن شما برای بهبود سطح حافظه و حل مسائل راه می اندازند، لوبیا قرمز، بلو بری، زغال اخته و کنگر فرنگی سرشار از این ماده هستند.

• عصاره گیاه چهل سکه بیلوبا (یک گیاه چینی)
دانشمندان دریافته اند که عصاره گیاه چهل سکه بیلوبا میزان خون رسانی به مغز را افزایش داده و در نتیجه حافظه کوتاه مدت را تقویت می کند، تمرکز را افزایش می دهد و زوال عقل را کاهش می دهد.
• آووکادو
این میوه دارای چربی اشباع نشده (از نوع مفید) است که باعث افزایش گردش خون می شود، مغز برای فکر کردن نیاز به خون بیشتری دارد. نکته دیگر این است که آووکادو باعث کاهش فشار خون می شود.
• گوشت و ماهی
شما کراتین را در گوشت و ماهی پیدا می کنید، بدن به این ماده برای حافظه و هوش نیاز دارد، شما همچنین می توانید از داروخانه های نزدیک منزل خود کراتین دارویی نیز خریداری کنید.
• ویتامین E
ویتامین E برای سلامت مغز یک ماده ضروری است زیرا نقش یک آنتی اکسیدان را ایفا می کند؛ تحقیقات نشان داده است که ویتامین E بیماری آلزایمر را به تأخیر می اندازد. از سبزیجاتی با برگ های سبز، کیوی، انواع خشکبار به عنوان یک منبع غذایی حیاتی استفاده کنید.
• جنسینگ
این ریشه گیاهی باعث تحریک روانی حافظه، و کارایی مغز می شود؛ تحقیق جدیدی که انجام شده، جنسینگ از مغز در مقابل انواع سموم محافظت می کند.

منبع: livescience

0 پسندیده شده
محمدرضا مرتضایی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.