مخالفت با فعالیت نمایندگی آمازون در ایران

|
۰ دیدگاه
amazon-box-1920

با برداشته شدن تحریم های بین المللی، بحث های زیادی در خصوص حضور شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات در ایران در بین کاربران در گرفته است و پیش بینی های متعدد و مختلفی در خصوص برآیند حضور آنان و آینده حوزه فناوری اطلاعات در کشور مطرح شده است.به گزارش کلیک یکی از بحث های داغ، حضور و فعالیت شرکت های بزرگ مانند آمازون در ایران بوده است و خبرهایی در این زمینه منتشر شده بود که در اولین رویکردهای دولتی نسبت به این موضوع، یک مقام دولتی در سازمان فناوری اطلاعات، با حضور آمازون در ایران در قالب نمایندگی مخالفت کرد و موضع دولت به این موضوع را مخالف دانست.

خسرو سلجوقی با منتفی اعلام کردن حضور آمازون در ایران در قالب نمایندگی اعلام کرد: آمازون می‌تواند بدون داشتن نمایندگی در ایران سرویس جهانی خود را به ایرانی‌ها ارائه کند و ایرانی‌ها پس از برجام می توانند در صورت لزوم با کارت اعتباری از این فروشگاه خرید کنند.

وی با اشاره به حمایت از کارآفرینان ایرانی اظهار داشت: در حال حاضر فروشگا‌های اینترنتی ایرانی همین خدمات را ارائه می‌دهند و باید زمینه را برای رشد آنان فراهم کنیم.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: ورود فروشگاه‌های اینترنتی بین‌المللی مانند آمازون به معنی کوچک‌شدن ارائه‌دهندگان ایرانی خواهد بود.

سلجوقی تاکید کرد: البته این موضوع به معنی عدم استفاده از امکانات فروشگاه‌های بین‌المللی نیست، بلکه آمازون می‌تواند بدون داشتن نمایندگی در ایران در قالب فعالیت‌ بین‌المللی سرویس جهانی خود را به ایرانی‌ها نیز ارائه دهد.

0 پسندیده شده
سجاد رئوفی پور
سجاد رئوفی پور هستم. خبرنگار وکارشناس آی تی . خبرنگاری شغل مورد علاقه من بود و آی تی علاقه شخصی. نتیجه تلفیق این دو علاقه با هم، زمینه ساز تبدیل من به خبرنگار حوزه آی تی شد و طی سالها در نشریه های مکتوب و غیرمکتوب در این زمینه نوشته ام. حالا در کلیک این افتخار را دارم که باز هم در همین زمینه برای شما بنویسم.
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.