بلایی که به خاطر اشتباه کاربران بر سر News Feed فیسبوک آمد!

|
۰ دیدگاه
facllllebook-newsfeed1

اکثر افراد در شبکه اجتماعی فیسبوک در میان حجم وسیعی از تصاویر، استاتوس های به روزرسانی شده، پست های ارسالی و نیز ویدئوهای با پخش خودکار، به گشت و گذار می پردازند و از این شبکه استفاده می کنند.
به رغم این مسئله، درصد بسیار کمی از کاربران فیسبوک، بین اخبار فیسبوک و ایمیل های موجود در اینباکس خود فرقی قائل نمی شوند و در هر دو مورد به یک شیوه عمل می کنند.

به گزارش کلیک، این مسئله از زمانی مشکل ساز شده که این شبکه اجتماعی در صدد اجرای طرحی بوده که شما بتوانید پست های جدید افرادی را که قبلا پست هایشان را خوانده و لایک کرده اید، مشاهده کنید. حال چرا این مسئله مشکل ساز است؟ پس ادامه ماجرا و رفتار جالب برخی کاربران را بخوانید.
ویل ارموس، نویسنده سایت «اسلیت»، به دنبال روش کار الگوریتم اخبار فیسبوک بود که مهندسین فیسبوک به او گفتند بخش زیادی از این موضوع که فیسبوک می داند چه چیزی را باید به شما نشان دهد به اقداماتی که در این شبکه انجام می دهید، بر می گردد. مثلا این که چه مدت یک پست ارسالی بر روی صفحه فیسبوک را مطالعه می کنید یا اینکه بعد از خواندن پست آن را لایک می کنید یا نه، که این مسئله نشان می دهد شما این پست را خواندید و بیشتر از بقیه به آن علاقه نشان دادید.
اگر پست های ارسالی آزاردهنده یا دردسرساز باشند، برخی کاربران بر روی مثلث خاکستری کوچکی که در سمت راست و بالای هر پست قرار دارد کلیک و سپس دکمه «مخفی کردن» (Hide) پست را می زنند.
با بررسی این داده ها، فیسبوک خیلی زود به این مسئله پی برد که برخی از کاربران تصور می کنند دکمه «مخفی کردن» در فیس بوک مانند دکمه حذف یا آرشیو در اینباکس ایمیل است. به همین جهت، پس از خواندن هر داستان، با کلیک بر روی این دکمه آن را مخفی می کردند؛ علامتی که الگوریتم فیسبوک را سردرگم می کرد و الگوریتم این حرکت را اینطور تفسیر می کرد که شخص تمام پست هایی را که خوانده باب میلش نبوده اند.
ویل ارموس این طور توضیح می دهد:

“دانشمندان واحد داده و اطلاعات در فیس بوک می دانستند که حدود 85 درصد از این نوع رفتار مخفی کردن را بخش کوچکی از کاربران (حدود 5 درصد) انجام می دهند. زمانی که فیسبوک در این مسئله دقیق تر شد به این نکته پی برد که بخش کوچکی از این 5 درصد تقریبا تمام پست های خوانده شده را حتی آنهایی را که لایک و در زیرشان نظر ارسال کردند، مخفی کرده اند. مشخص شد که این فوق مخفی کارها وقتی پستی را مخفی می کنند به این معنی نیست که به محتوای آن پست علاقه ندارند بلکه مشابه کاری را انجام میدهند که به نوعی در علامت گذاری این پست تحت عنوان «خوانده شده ها» در جی میل انجام می داده اند.”

به طور معمول، فیسبوک اصلاحات سفارشی برای کاربران انجام نمی دهد؛ ولی این فوق مخفی کارها یک استثنا بودند. در ماه جولای، یکی از مهندسین فیسبوک الگوریتم اخبار را اصلاح کرد. پستی که در وبلاگ فیسبوک برای توضیح این اصلاحات ارسال شد تقریبا توجه چندانی جلب نکرد ولی پس از این اصلاحات برای آنهایی که با خبر خوان فیسبوک خود مانند اینباکس ایمیل رفتار می کردند، «مخفی کردن» یک پست دیگر به این معنی نیست که دیگر به دنبال خواندن محتوایی از این دست نیستند.
منبع: Businessinsider

0 پسندیده شده
محمدرضا مرتضایی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.