کسب و کارتان را در شبکه های اجتماعی رونق دهید!

|
۰ دیدگاه
AAEAAQAAAAAAAAUSAAAAJGY0ZTQyNzFlLTRkZjQtNDJmYi1hNDhiLWUyMWRiMDU2YmFjYw

رسانه‌ های اجتماعی یک جاده دو طرفه هستند که به شرکت‌ ها اجازه می‌دهند تا آگاهی خود را افزایش دهند، اطلاعات خود را بالا ببرند، یک محصول یا خدمات را ترویج کنند و با مشتری‌ ها ارتباط داشته باشند.

کلیک- هم‌زمان، مشتری‌ها از رسانه‌ های اجتماعی برای ارائه نظر و پیشنهاد در مورد برند ها استفاده می‌کنند. هر دو مورد، فرصتی برای یک گفتگوی دو طرفه ایجاد می‌کند که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد بازخورد های فوری را دریافت کنند؛ و همچنین به ترویج کسب‌ و کار به صورت آنلاین کمک می‌کند. اما این گفتگوها در رسانه‌ های اجتماعی مزیت دیگری هم دارد؛ اجازه می‌دهد کارآفرینان مشتاق، بهترین ایده برای کسب‌ و کار را پیدا کنند.
در اینجا 5 تکنیک که به کسب‌ و کار در رسانه‌ های اجتماعی کمک می‌کند، ارائه می‌شوند:

  • موضوعات رویداد

موضوعات رویداد تعامل بین اخبار و رسانه‌های اجتماعی را در فیس‌بوک و توییتر و اغلب از طریق هشتگ نشان می‌دهد که شامل چت، buzz و گفتگوی عمومی است. هم‌چنین شکایت‌ ها هم در این جا بیان می‌شوند. موضوعات رویداد را به عنوان تمرکز شخصی خود بر هر مشکلی در نظر بگیرید. اگر به آن با معیار جهانی و یا در انجمن خودتان توجه کنید، می‌ توانید اطلاعات مهم را برای پیدا کردن راه‌ حل بهترین ایده‌ های کسب‌ و کار، جمع‌ آوری نمایید.

  • صفحات محبوب

پینترست و اینستاگرام عکس‌ هایی از آن چه را که مردم به آن علاقه دارند از طریق بخش‌ های محبوب ارائه می‌کنند. جستجوی صفحات محبوب و موضوعات مورد علاقه، تمایل برای دستیابی به مصرف‌کنندگان بالقوه را فراهم می‌سازد. سپس کارآفرینان می‌توانند با پاسخ به سوالاتی از قبیل “آن‌ها به چه چیز هایی علاقه دارند؟” یا “ساخت چه چیزی می‌تواند به بهتر شدن زندگی مصرف‌کنندگان کمک کند؟”، آن چه مصرف‌کنندگان مایل به خرید آن‌ ها هستند را منعکس نمایند.

  • سیاست‌های سرمایه‌گذاری

سایت‌ های سرمایه‌گذاری مانند Kickstarter و Indiegogo منابع خوبی برای کشف محصولات و خدمات جدید هستند. شرکت‌ ها از این سیاست‌ ها انتظار دارند تا برای فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری از طریق سرمایه‌گذاران و عموم مردم به آن‌ها کمک کنند. با مشخص کردن این که کدام شرکت‌ ها سرمایه دریافت کرده‌ اند و این که عموم مردم به چه چیزی علاقه دارند، اشخاص می‌ توانند نیاز و علاقه‌ مندی مصرف‌کنندگان را بدانند.

  • برنامه‌ های تلویزیونی و ابزارهای هوشمند

امروزه ما در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم و ابزارهای هوشمند هر روز بیشتر از قبل پیشرفت می کنند. ابزارهای هوشمند (کامپیوتر، لپ‌تاپ یا تلفن همراه) برای برقراری ارتباط و افزایش تجربه رسانه‌ای مورد استفاده قرار می‌ گیرند. برنامه‌ های تلویزیونی مثل Shark tank و Dragon’s den ابزارهای هوشمند را در هنگام نوشتن دستورها نشان می‌دهند. وقتی برنامه‌ های این‌ چنینی وجود دارند، کارآفرینان باید با عضویت در توییتر و فیس‌بوک بازخورد ها را بخوانند. آیا این زمینه‌ های کسب‌ و کار موفقیت‌ آمیز است؟ آیا مردم از این نوع محصولات استفاده می‌کنند؟ اگر نه، چه چیزی آن را جذاب‌ تر خواهد کرد؟ آیا می‌ توان ایده‌ های کسب‌ و کار را بهبود بخشید؟ با پاسخ به آن‌ ها و دانستن این‌ که کدام‌ یک کارآمد است و کدام‌ یک نیست، می‌تواند به یافتن بهترین ایده کسب‌ و کار کمک کند و به شما فرصت مشاهده باز خورد سرمایه‌گذاران را دهد.

  • صفحه‌ های رویداد

ما به مباحث مربوط به موضوعات رویداد پرداختیم؛ بنابراین این بخش مرجع موضوعات رویداد است. StrumbleUpon و Flipboard مجموعه‌ ایی از رویداد های تمام صنایع است که به صفحات رویداد طبقه‌ بندی‌ شده است. شما فقط باید به این صفحه‌ها نگاه کنید. این صفحات را برای موضوع‌ هایی که محبوب هستند جستجو کنید و سپس نظرات را بخوانید. مردم چه می‌گویند؟ آیا مسئله‌ای وجود دارد؟ آیا چیزی وجود دارد که شما مجبور هستید به آن پاسخ دهید؟
اگر به این نتیجه برسید که هیچ نظری ندارید و فقط به دنبال ایده گرفتن هستید، این سایت‌ها می‌توانند قوه خلاقیت شما را به کار بیندازند.

0 پسندیده شده
زهیر معصومیان
زهیر معصومیان تحصیلات کارشناسی ارشد نرم‌افزار جز اولین وبلاگ نویس‌های فارسی زبان در سال ۸۱ بودم که در زمینه کامپیوتر و تکنولوژی مطلب می‌نوشتم. به تکنولوژی، کامپیوتر، عکاسی، سینما و صنعت خودرو علاقه‌مندم .
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.