بررسی کامل و تخصصی هوندا آکورد ۲۰۱۶

|
۰ دیدگاه
2

هوندا آکورد 2016، با تجدید قوا در سال جدید، به اصلی‌ ترین انتخاب در خانواده خودرو های مدل سدان تبدیل شده است.

  • امکانات و قابلیت‌های جدید در مدل 2016

کلیک- در هوندا آکورد مدل 2016 به‌ روزرسانی‌ های زیادی اعمال شده است. به‌ روزرسانی‌ هایی مانند بهبود ظاهر بیرونی (شامل چراغ‌های عقب جدید از نوع LED برای تمامی مدل‌ها)، تجدیدنظر در سیستم ترمز، طراحی داخلی جدید و در خودرو های مدل EX و بالاتر، یک صفحه لمسی 7 اینچی قرار گرفته است تا بتوان از سیستم‌ های Apple CarPlay و Android Auto در خودرو استفاده کرد. تمامی خودرو های سدان به‌جز مدل پایه LX صندلی عقب جدا شونده دارند، درحالی‌ که ویژگی‌ های کمکی راننده در بسته جدید Honda Sensing، برای تمامی مدل‌ ها وجود دارد.

  • معرفی

وقتی‌ که یکی از پرفروش‌ ترین خودروها در آمریکا به‌ روزرسانی می‌شود، پس خبر مهمی در راه است. در سال 2016، هوندا آکورد تیتر روزنامه‌ ها خواهد بود. این خودرو تعداد زیادی بازبینی و ارتقای مهم، از تجدیدنظر در سیستم ترمز گرفته تا افزودن یک رابط کاربری که با استفاده از سیستم‌های Apple CarPlay و Android Auto گوشی هوشمند شما را با خودرو مرتبط می‌کند، خواهد داشت. این به‌روزرسانی‌ ها را به یک خودروی سدان که هم‌ اکنون نیز در رتبه برتر خودروهای سایت Edmund قرار دارد، اضافه کنید تا یکی از بهترین خودرو های خانواده سدان موجود در بازار را داشته باشید.
از بیرون، واضح‌ ترین تغییرات در خودروی هوندا آکورد مدل 2016، تغییر در نوار جلویی و پشتی، جلو پنجره، چراغ‌ های عقب و (در خودروهای مدل اسپرت و مدل‌های بالاتر) چراغ‌های جلوی از نوع LED، است. در تمامی خودرو های آکورد طراحی جدیدی برای چرخ‌ ها وجود دارد، درحالی‌ که در بعضی از مدل‌ها چرخ‌ها، لاستیک‌هایی بزرگ‌ تر خواهند داشت. برای اولین بار در یک خودروی هوندا، در ارتقای اتاق خودرو، یک رابط کاربری با صفحه لمسی اضافه شده است که با هر دو سیستم یکپارچه ساز تلفن همراه و خودرو؛ یعنی Apple CarPlay و Android Auto؛ کار می‌کند. به‌سادگی آیفون یا تلفن اندرویدی خود را، با استفاده از درگاه USB، به سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو متصل کنید تا صفحه لمسی خودرو، یک رابط کاربری، مشابه آنچه بر روی تلفن همراهتان دارید را نشان دهد. هرچند رابط کاربری صفحه لمسی در خودروی آکورد، هنوز جای پیشرفت دارد؛ اما در مقایسه با دیگر خودروها، استفاده از این رابط کاربری بسیار ساده‌تر است.
باید گفت، این به‌روزرسانی‌ها در خودروی آکورد مدل 2016، موجب ارتقای اتومبیلی می‌شوند که همین حالا هم یکی از پرفروش‌ترین خودروها در رده خودروهای سدان است. هوندا آکورد با هندلینگ سریع، سواری آرام، جادار بودن اتاق داخلی، مجموعه ویژگی‌های فراگیر، موتوری با مصرف سوخت بهینه ولی قدرتمند و امتیازات بالا در تست تصادف، همچنان ما را شگفت‌ زده می‌کند. کیفیت عالی در ساخت خودروی آکورد و شهرتش برای دوری از مشکلات بوده که جایگاه آن را، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای سدان سایز متوسط، حفظ کرده است.
باید گفت هوندا آکورد تنها انتخاب عالی امسال نیست. مزدا 6 مدل 2016، با شتابی سریع، هندلینگ قابل‌اعتماد و ظاهری مدرن، اسپرتی‌ترین خودرو در این رده است، درحالی‌که هیوندای سوناتا مدل 2016 روشی محافظه‌کارانه‌تر در پیش‌گرفته و قیمتی بهتر ارائه کرده است. با در نظر گرفتن موتورهایی با مصرف بهینه سوخت و اتاق جادار برای مسافران که می‌توانند پاهای خود را در آن دراز کنند، فولکس‌واگن پاسات مدل 2016 و تویوتا کمری مدل 2016 هم انتخاب‌های خوبی خواهند بود؛ اما در نظر داشته باشید که هوندا آکورد مدل 2016، تقریباً در همه‌چیز کامل است و به‌حق بهترین جایگاه را در این فهرست خواهد داشت.

  • شکل بدنه، مدل‌های متنوع و امکانات مختلف

هوندا آکورد مدل 2016 در دو مدل سدان سایز متوسط و کوپه وجود دارد. خودروهای سدان چهار سیلندر در چهار مدل موجودند: LX، اسپرت، EX و EX-L. دو مدل EX-L و تورینگ، با موتوری شش سیلندر و حجم 3.5 لیتر، نیز پیشنهاد می‌شوند.
آکورد کوپه با موتور چهار سیلندر در سه مدل LX-S، EX و EX-L وجود دارد، درحالی‌که نسخه 6 سیلندر تنها در مدل‌های EX-L ارائه می‌شود.
خودروی چهار سیلندر پایه مدل LX، با چرخ‌های آلیاژی 16 اینچی، چراغ‌های جلوی خودکار، چراغ‌های عقب LED، تهویه هوای خودکار دوگانه، لوازم جانبی پرقدرت، کروز کنترل، نمایشگر اطلاعات 7.7 اینچی، اتصال بلوتوثی تلفن و سیستم صوتی، یک دوربین دید عقب، یک فرمان تلسکوپی، یک تنظیم‌کننده ارتفاع صندلی راننده، یک صندلی عقب تاشونده یکپارچه و سیستم صوتی با چهار بلندگو به همراه سی‌ دی پلیر، یک پایه صدای کمکی، یک پورت USB و یک کنترل رادیوی اینترنتی مدل Pandora، تجهیز شده است.
بهینه‌سازی‌ها در مدل اسپرت عبارت‌اند از: قدرت بیشتر در موتور، چرخ‌های 19 اینچی، یک لبه روی صندوق‌عقب، لوله‌های اگزوز دوتایی، چراغ‌های رانندگی در روز و چراغ‌های مه شکن LED، صندلی‌های پارچه‌ای با بالشتک‌های چرمی، یک صندلی راننده هشت‌حالته (با یک موتور دوحالته در گودی کمر)، صندلی پشت یکپارچه جداشونده 60/40، یک فرمان چرمی با پدال‌های تعویض دنده روی آن و هماهنگ با CVT.
خودروی آکورد مدل EX ارتقا یافته مدل LX است؛ اما به‌جای ویژگی‌های مدل اسپرت، از چرخ‌های 17 اینچی، چراغ‌های رانندگی در روز و مه شکن LED، آینه‌بغل‌های گرمایی، یک سانروف، صندلی راننده هشت‌حالته (با یک موتور دوحالته در گودی کمر)، نمایشگر نقطه کور LaneWatch شرکت هوندا، سیستم صوتی با 6 بلندگو به همراه صفحه لمسی 7 اینچی (صفحه لمسی استاندارد 7.7 اینچی نیز موجود است)، رادیوی ماهواره‌ای و HD و یک پورت USB دیگر استفاده می‌کند. همچنین به‌طور استاندارد، نرم‌افزاری جهت یکپارچه‌سازی تلفن همراه، از طریق HondaLink، با سیستم‌های Android Auto و Apple CarPlay، به همراه فرمان صوتی Siri Eyes Free، وجود دارد.
مدل EX-L به تجهیزات مدل EX، امکانات زیر را اضافه می‌کند: آینه‌بغل‌های برقی تاشو، صندلی‌های چرمی، صندلی راننده با عملکرد حافظه‌ای، یک صندلی مسافر با موتور 4 حالته، تنظیم خودکار نور آینه دید عقب، صندلی‌های جلویی با گرم‌کن مجزا، یک دوربین دید عقب عالی و سیستم صوتی ارتقا یافته با هفت بلندگو. همان‌طور که از اسمش پیداست، مدل EX-L موتوری شش سیلندر با دو خروجی اگزوز و پدال‌های تعویض دنده روی فرمان است.
تمامی مدل‌های بالا را می‌توان با بسته Honda Sensing تجهیز کرد که شامل کروز کنترل انطباق‌پذیر و ویژگی‌های امنیتی بیشتر است (اطلاعات بیشتر در پایین بخش امنیت). سیستم ناوبری برای مدل‌های EX-L و EX-L اختیاری است.
بهترین مدل چهارنفره تورینگ تجهیزات مدل EX-L را در خود دارد (بدون تعویض دنده) و ویژگی‌هایی از بسته Honda Sensing به همراه امکاناتی مانند چرخ‌های 19 اینچی، چراغ جلوهای LED (با کنترل نوربالای خودکار)، برف‌پاک‌کن‌های خودکار، حس‌گرهای پارک کردن جلو و عقب، یک اسپویلر لبه‌ای صندوق‌عقب، صندلی‌های عقبی گرمایشی و سیستم ناوبری، به آن اضافه شده است.
برای خودروی آکورد کوپه، مدل پایه LX-S شبیه سدان مدل LX است، اما چرخ‌های 17 اینچی و سیستم صوتی با شش بلندگو، مانند سدان اسپرت، دارد. مدل کوپه EX در بحث تجهیزات قابل‌مقایسه با دیگر مدل‌های سدان است، اما مدل EX-L با موتوری شش سیلندر و چرخ‌های 18 مجهز شده است.

  • سیستم تعلیق و عملکرد موتور

تمامی آکوردهای مدل 2016 دیفرانسیل جلو هستند و در بیشتر آن‌ها موتوری چهار سیلندر با حجم 2.4 لیتر قرار داده شده است. این موتور، 185 اسب بخار قدرت و 181 پوند بر هر فوت گشتاور ایجاد می‌کند. مدل اسپرت دچار محدودیت نشده و با دو خروجی اگزوز تقویت‌شده، 189 اسب بخار قدرت و 182 پوند بر فوت گشتاور تولید می‌کند.
سدان‌های مدل LX، اسپرت و EX (و کوپه‌های مدل LX-S و EX) به‌طور استاندارد بدون بسته Honda Sensing و یک جعبه‌دنده دستی 6 سرعته، هستند. CVT یک آپشن استاندارد برای این مدل‌هاست که جایگزین جعبه‌دنده‌های خودکار شده است. با داشتن CVT، خودروی چهار سیلندر آکورد، به‌جز مدل اسپرت، به‌طور میانگین، مسافتی در حدود 31 مایل را در هر گالن بنزین طی می‌کند (27 در شهر/ 37 در بزرگراه)، درحالی‌که در مدل اسپرت این مسافت کمی کمتر است؛ یعنی 30 مایل در هر گالن (26 در شهر، 35 در بزرگراه). با جعبه‌دنده دستی، خودروی آکورد، به‌طور میانگین، 26 مایل در هر گالن بنزین (23 در شهر/ 34 در بزرگراه) مسافت را طی خواهد کرد.
خودروی آکورد با موتور 6 سیلندر و حجم موتور 3.5 لیتر، 278 اسب بخار قدرت و 252 پوند بر فوت گشتاور تولید می‌کند. با یک گیربکس 6 سرعته خودکار، خودروی سدان با 6 سیلندر، به‌طور میانگین، مصرف سوختی برابر 26 مایل در هر گالن بنزین (21 در شهر/ 34 در بزرگراه) خواهد داشت. در مدل کوپه، نتایج به‌صورت 25 مایل در هر گالن (21/23) می‌شود. خودروی کوپه مدل EX-L، با یک گیربکس شش دنده دستی، مانند مدل EX-L معمولی است که مصرف سوختی معادل 22 مایل در هر گالن به‌طور میانگین (18/28) دارد.
با موتور چهار سیلندر و CVT (که معروف‌ترین انتخاب سیستم تعلیق، برای خریداران هوندا آکورد است) عملکرد خودرو بسیار قوی خواهد بود. در تست سایت Edmund، یک سدان آکورد مدل EX چهار سیلندر، با گیربکس CVT، سرعت از صفر تا 100 مایل در ساعت را در 7.8 ثانیه طی می‌کند که زمانی سریع برای خودروهای این رده محسوب می‌شود. مدل شش سیلندر یکی از سریع‌ترین به‌روزرسانی‌ها در موتور خودرو را دارد؛ به‌طوری‌که در تست ما، یک سدان مدل تورینگ، فقط در 6.1 ثانیه به‌سرعت 60 مایل بر ساعت رسید.

  • امنیت هوندا آکورد ۲۰۱۶

هر خودروی هوندا آکورد مدل 2016 با ترمزهای دیسکی ضد قفل، کنترل پایداری و حرکتی، هشدار فعال مانع، ایربگ‌های صندلی جلو و ایربگ‌های پرده‌ای کناری تجهیز شده است. یک دوربین دید عقب نیز در همه مدل‌ها وجود دارد. هشدار خروج از خط، مداخله خروج از خط یا جاده، هشدار تصادف شاخ‌به‌شاخ و مداخله تصادف از بغل با ترمزهای خودکار در بسته Honda Sensing وجود دارند (در هوندا مدل تورینگ به‌طور استاندارد از قبل هست). به‌صورت پیش‌فرض، به مدل EX و مدل‌های بالاتر، سیستم نقطه کور LaneWatch که در زمان گردش به طرفین، صفحه‌نمایش 7.7 اینچی را به صفحه‌ای کوچک‌تر و پهن‌تر تبدیل می‌کند، اضافه شده است.
در امتحان تصادف دولتی، یک خودروی سدان آکورد، 5 ستاره از 5 ستاره ممکنه را برای محافظت کلی، 4 ستاره برای تصادف از جلو و 5 ستاره برای امنیت تصادف از کناره‌ها، دریافت کرد. مدل کوپه نیز 5 ستاره از تمام 5 ستاره را گرفت. Insurance Institute، هم برای شکل بدنه و آزمون‌های تصادف متوسط، کوچک و از روبرو، بهترین رتبه ممکنه یعنی “خوب” را به این خودرو اختصاص داد و هم برای برخورد از کناره‌ها، امتحان‌های مقاومت سقف و مهار سر و صندلی (محافظت کمربند ایمنی)، رتبه “خوب ” را در نظر گرفت.
در آزمون‌های سایت Edmund، یک خودروی سدان آکورد با موتور 6 سیلندر، از 60 مایل بر ثانیه تا توقف کامل را در 116 فوت طی کرد که برای یک خودروی سدان با اندازه متوسط، یکی از کمترین مسافت‌های توقف ثبت‌شده است.

  • طراحی داخلی و ویژگی‌های خاص

در هوندا آکورد مدل 2016، با چند استثنا، مواد به‌کاررفته بهترین کیفیت و شکل را دارند. روی‌هم‌رفته طراحی زیباست و طراحی خاص داخل اتاق، تأثیری قوی‌تر از چیزی که از یک ماشین‌کاری و خانوادگی انتظار دارید، منتقل می‌کند. در مدل جدید، طراحی داخلی بی‌روح قبلی، زنده‌تر شده است، البته متوجه شدیم این مدل کمی نور خورشید را به داخل چشمان راننده می‌تاباند.
در بالای کنسول یک نمایشگر 7.7 اینچی قرار دارد که اطلاعات زیادی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. در خودروی آکورد، زیر نمایشگر کنترل‌های ساده ولی مؤثر صدا وجود دارند، اما در مدل EX و بالاتر یک رابط کاربری صفحه لمسی (به‌علاوه نمایشگر بالایی) مشاهده می‌شود. صفحه لمسی زیباست، اما فاقد دکمه‌های لمسی قدیمی است (برای مثال گردونه صدایی وجود ندارد) و ساختار منو می‌تواند در بعضی مواقع گیج‌کننده یا بدون دلیل پیچیده باشد. همچنین، تغییر میان سیستم‌های هوندا و Apple CarPlay یا Android Auto می‌تواند کمی آزاردهنده شود.
هم جلو و هم عقب اتاق خودرو فضای زیادی برای پاها و شانه‌ها دارد. صندلی‌های عقب سدان، با توجه به فضا و راحتی آن، یکی از بهترین‌ها در این رده است. صدای جاده و لاستیک‌ها که در نسل قبلی آکورد کمی آزاردهنده بود، به‌طور قابل‌توجهی کم شده است. میدان دید به دلیل بزرگی شیشه‌های کناری، ستون‌های سقف نسبتاً نازک و وسعت شیشه جلویی، بسیار زیاد است. به‌عنوان یک نقطه‌ضعف، صندلی‌های جلوی خودرو در رانندگی‌های طولانی، نسبت به دیگر خودروهای این رده، راحت نیستند.
صندوق‌عقب سدان آکورد با 15.8 فوت مکعب فضا، به‌اندازه کافی بزرگ است و این فضا برای مدل کوپه معادل 13.7 فوت مکعب است. در مدل اسپرت و دیگر مدل‌های بالاتر یک صندلی پشتی جداشونده 60/40 وجود دارد که برای افزایش فضای صندوق‌عقب، می‌توان آن را پایین آورد.

  • تجربه رانندگی

در نهایت، بیشتر خریداران هوندا آکورد، مدل چهار سیلندر را انتخاب می‌کنند و البته ناامید نمی‌شوند، چون موتور به‌راحتی دور گرفته و به‌آرامی قدرتش را منتقل می‌کند. اگرچه CVT ها شهرت خوبی در انتقال نیرو ندارند، اما مدل به‌کاررفته در خودروهای هوندا در نوع خود بهترین است، به‌طوری‌که سریعاً در مانوردهی پاسخ داده و سپس به دور موتور اجازه می‌دهد، زمانی که به شتاب زیاد احتیاجی نیست، به‌آرامی پایین بیاید. البته، اگر CVT ها را نمی‌پسندید، می‌توانید موتور 6 سیلندر را انتخاب کنید که به گیربکس 6 دنده‌اتوماتیک مجهز شده است. خودروی آکورد با موتور 6 سیلندر، بسیار سریع است، بااین‌حال ناتوانی در انتخاب تجهیزات موردعلاقه در مدل تورینگ، کمی ناامیدکننده است.
هوندا آکورد مدل 2016، تعادلی بین سواری لذت‌بخش و هندلینگ عالی برقرار می‌کند. با توجه به اینکه در خانواده بزرگ سدان‌ها راحتی مهم‌ترین چیز است، تعادل و کنترل در سر پیچ‌ها باید موردتوجه قرار گیرد. فرمان تقویت‌شده، در دفعه اولی که از آن استفاده می‌کنید، بسیار سبک به نظر می‌آید، بااین‌حال کارایی فرمان دقیق است و پاسخگویی سریعی دارد که لذت را به رانندگی شما اضافه می‌کند. فنرهای تقویت‌شده سیستم تعلیق، کیفیت رانندگی با آکورد را در سال جاری بهبود بخشیده‌اند و خودرو در جاده‌های سخت و ناهموار به‌راحتی حرکت می‌کند.
آن‌هایی که بسته Honda Sensing را انتخاب می‌کنند، باید بدانند، سیستم کروز کنترل موجود در ترمزها، بسیار سریع و در سرعت‌گیری دوباره بسیار کند عمل می‌کند. این موضوع یا به دلیل محافظه‌کاری بیش‌ازحد است یا به دلیل یک اشتباه، اما در هر دو حالت بسیار ناامیدکننده است. به‌طور مشابه، متوجه شدیم، سیستم اخطار برخورد از جلو حتی برای یک جسم کوچک و بی‌اهمیت نیز به راننده اعلام‌خطر و ترمز می‌کند! بنابراین در بسیاری از موارد به دلیل آزاردهنده بودن، آن را خاموش می‌کنیم که با فلسفه وجودی آن در تناقض است. سیستم‌های موجود در خودروهای رقیب بسیار بهتر عمل می‌کنند.

0 پسندیده شده
زهیر معصومیان
زهیر معصومیان تحصیلات کارشناسی ارشد نرم‌افزار جز اولین وبلاگ نویس‌های فارسی زبان در سال ۸۱ بودم که در زمینه کامپیوتر و تکنولوژی مطلب می‌نوشتم. به تکنولوژی، کامپیوتر، عکاسی، سینما و صنعت خودرو علاقه‌مندم .
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.