انتظار کاربران اندروید از سرویس پخش زنده فیس بوک

|
۰ دیدگاه
facebook-video-reel-ss-1920-800x450

از وقتی که سرویس ویدئوی زنده فیس بوک برای آیفون ارائه شده کاربران اندروید بی صبرانه منتظر هستند تا نوبت به آنها برسد.

به گزارش کلیک، کمتر از یک ماه بعد از ارائه سرویس پخش زنده ویدئویی فیس بوک برای کاربران آیفون در ایالات متحده، این شرکت به زودی همین اقدام را برای کاربران اندروید نیز انجام خواهد داد.
فیس بوک در صفحه خبرهای خود اعلام کرده که انتشار نسخه اندروید این سرویس را در هفته آینده در ایالات متحده آغاز خواهد کرد و پشتیبانی از اندروید برای کشورهای دیگر نیز در آینده ای نزدیک عرضه خواهد شد. مارک زوکربرگ مدیر عامل فیس بوک، اعلام کرده بود که نسخه اندروید در روز ۲۶ فوریه در جلسه پرسش و پاسخ در تالار شهر برلین عرضه خواهد شد.


استفاده آسان

طبق گفته این شرکت، سرویس ویدئوی زنده فیس بوک روشی برای به اشتراک گذاری تجربیات و دیدگاه های کاربران به صورت فوری است، چه برای کاربرانی که بخواهند آنها را برای دوستان یا همکاران خود منتشر کنند و چه برای چهره های شناخته شده که خواهان ارتباط با طرفداران و دنبال کنندگان خود باشند. وقتی ویدئوی زنده پخش می شود، دوستان و دنبال کنندگان می توانند نظرات خود را بیان کنند. این پخش زنده در تایم لاین پخش کننده ذخیره می شود و می توان آن را در زمان دیگری تماشا کرد.
فیس بوک کاربردهای تجاری احتمالی این نرم افزار را مورد خطاب قرار نمی دهد، اما احتمالاً هر شرکتی که دارای صفحه فیس بوک برای خود باشد می تواند از سرویس ویدئوی زنده برای دسترسی به کاربران دنبال کننده و علاقه مند خود استفاده کند.
وادیم لاوروسیک مدیر تولید و دیو کاپرا مدیر مهندسی فیس بوک، در یک پیام اینترنتی اظهار کرده اند: ” ویدئوهای زنده در فیس بوک اصیل و هیجان انگیز هستند و ما مشاهده می کنیم که در حال حاضر افراد از آن استفاده کرده و به طور مستقیم با منتشر کنندگان ارتباط برقرار می کنند.”
برای اشتراک گذاری ویدئوی زنده کاربران باید بر روی دکمه عبارت ” در ذهن شما چیست؟” در بالای قسمت News Feeds ضربه بزنند و آیکون ویدئوی زنده را انتخاب کنند. در آنجا آنها می توانند توضیحات کوتاهی بنویسند و همچنین قبل از ارسال به طور زنده انتخاب کنند که چه کسی می تواند به ویدئوها دسترسی داشته باشد.

در حالی که ویدئوها در حال پخش شدن هستند، کاربران می توانند تعداد تماشاکنندگان، اسامی افرادی که در حال استفاده از سرویس هستند و کسانی که توانایی پاسخ به نظرات فوری را دارند را ببینند. در مقابل، کاربران می توانند از این ویژگی استفاده کنند تا ویدئوهای زنده را از دوستان خود و از چهره های شاخصی که آنها را از طریق قسمت News Feeds پیگیری می کنند، بیابند. کاربران می توانند در هنگام تماشای یک ویدئوی زنده بر روی دکمه اشتراک ضربه بزنند تا وقتی که پخش کننده ویدئوهای زنده بیشتری را منتشر کرد به آنها اطلاع داده شود.


تماشای ویدئوی زنده رایج تر است

به گفته فیس بوک، اغلب کاربران این نرم افزار برای تماشای ویدئوی زنده سه برابر بیشتر از تماشای ویدئوی غیر زنده وقت صرف می کنند. فیس بوک همچنین اشاره می کند که بیش از نیمی از افرادی که ویدئوهای زنده تماشا می کنند از دستگاه های اندرویدی برای این کار استفاده می کنند. علاوه بر عرضه سرویس ویدئوی زنده برای کاربران اندروید در ایالات متحده، فیس بوک در حال گسترش پخش ویدئوی زنده به کاربران سیستم عامل ios در ۳۰ کشور مختلف جهان است.
این اقدام جدید نشان دهنده تلاش فیس بوک برای رقابت با توییتر در عرصه ویدئوهای زنده است. نرم افزار Periscope توییتر در حال حاضر یکی از معروف ترین نرم افزارهای پخش زنده ویدئویی است. همچنین، نرم افزار جدید مستقل Meerkat با بستر API فیس بوک کار می کند، اما دیگر در بستر توییتر عملکرد ندارد.

منبع: technews

0 پسندیده شده
محمدرضا مرتضایی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.