آیا Galaxy S7 سامسونگ می تواند اپل را مغلوب کند؟

|
۰ دیدگاه
samsung-galaxy-s7-s7edge-sg-40-1

تحلیلگران می گویند: گوشی های هوشمند جدید سامسونگ یعنی Galaxy S7 و S7 Edge دارای قابلیت هایی است که آن ها را از سایر گوشی های حرفه ای بازار متمایز می کند، ولی مجاب کردن طرفداران آیفون برای خرید آن کار آسانی نیست.

به گزارش کلیک، برایان بلر تحلیلگر دنیای فناوری و موسس شرکت Grays Peak Capital می گوید: گوشی جدید سامسونگ دارای یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است که به خوبی می تواند در نور کم نیز تصویر برداری کند. همچنین این گوشی قابلیت اضافه کردن حافظه SD را داشته و در مدل Galaxy S7 Edge هم لبه خمیده آن حتی در صورتی که گوشی از سمت صفحه روی زمین قرار داشته باشد، اطلاعاتی را برای شما به نمایش می گذارد.

جاستین دنیسون معاون ارشد استراتژی محصولات و بازاریابی سامسونگ می گوید: لبه خمیده Galaxy Edge دارای قابلیت های زیادی است و می توان آیکون اپلیکیشن ها و هشدار اخبار را نیز روی آن مشاهده کرد.

بلر اضافه می کند: سامسونگ طی این چند سال توانسته است کاربران زیادی را جذب خود کند و هر بار با ارائه مدل های جدید از سری Galaxy این کاربران بیشتر نیز می شوند. بسیاری از قابلیت های پرچمدار جدید سامسونگ در آیفون فعلی وجود ندارد و حتی مشخص نیست که آن ها در آیفون ۷ که در ماه سپتامبر معرفی می شود نیز وجود داشته باشد یا نه.

۱۰۳۴۰۷۳۷۵-GettyImages-511619770.600x400

اپل طبق معمول در مورد جزئیات آیفون بعدی هیچ اطلاعاتی را ارائه نکرده است ولی این شرکت بزرگ فناوری مشتریان پر و پا قرصی دارد که همواره سطح فروش محصولات آن را بالا نگه می دارند.

هری وانگ، مدیر محصول شرکت Parks Associates می گوید: اپل بزرگترین تولید کننده تلفن های هوشمند در آمریکاست ولی سامسونگ به تدریج در حال نزدیک شدن به آن است. طبق آمار و ارقام ارائه شده توسط Parks، اپل هم اکنون ۴۰ درصد از بازار گوشی های هوشمند آمریکا را در اختیار دارد، در حالی که سامسونگ با ۳۱ درصد و ال جی با ۱۰ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

بلر می گوید: افزایش فروش محصولات و رشد تنها چالش بزرگ پیش روی سامسونگ نیست. او می افزاید: من فکر می کنم چالش این شرکت به دست آوردن سهم بیشتر از بازار نیست، بلکه آن ها نیاز دارند تا آن چه را که تاکنون به دست آورده اند حفظ نمایند. سامسونگ ناچار شده است برای حفظ سهم خود از بازار قیمت محصولات خود را کاهش دهد و قیمت محصولات آن به قیمت تمام شده محصول بسیار نزدیک شده است. ولی اپل هنوز مجبور به انجام این کار نشده است.

اگر چه میزان فروش محصولات ملاک مهمی برای تعیین موفقیت یک شرکت است ولی محبوبیت و حس کاربران نسبت به یک برند نیز ملاک دیگری است که می تواند در حال حاضر مهم ترین چالش پیش روی سامسونگ باشد.

بلر می گوید: من فکر نمی کنم سامسونگ از نظر محبوبیت توان آن را داشته باشد که آیفون را شکست دهد.

وی می گوید: سامسونگ نقش پر رنگی را در بازار های نو ظهور ایفا می کند و با گوشی های میان رده ۲۰۰ تا ۵۰۰ دلاری و گوشی های ارزان قیمت کمتر از ۲۰۰ دلاری توانسته بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهد که اپل موفق به انجام این کار نشده است.

طبق گزارش Counterpoint Research، سامسونگ در سه ماه آخر سال ۲۰۱۵، ۱۹٫۵ درصد از بازار گوشی های هوشمند دنیا را در دست داشته و این میزان برای اپل ۱۷٫۹ درصد بوده است.

بلر همچنین اشاره می کند که هم اپل و هم سامسونگ با رقیبان جدیدی رو به رو هستند. شرکت های چینی نو ظهور در زمینه تولید گوشی های هوشمند مثل شیائومی و هواوی با عرضه گوشی های ارزان قیمت  توانسته اند جایگاه خوبی در این بازار پیدا کنند و آن ها به سرعت مراحل رشد را طی می کنند.

منبع: cnbc

0 پسندیده شده
حمید عابدینی
حمید عابدینی هستم دانشجوی رشته زبان انگلیسی چند سالی هست که در زمینه مهارت های مختلف رایانه ای فعالیت دارم، از طراحی و مدیریت سایت گرفته تا طراحی گرافیکی.طراحی کامپیوتری جزو علایقم هست و با نرم افزار های مختلف در این زمینه کار می کنم. فعلا هم مقالات و مطالب انگلیسی رو ترجمه می کنم. امیدوارم این مطالب براتون مفید باشه
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.