اپل فیسبوک را به مبارزه طلبی دعوت می‌کند

|
۰ دیدگاه
سرویس خبری اپل

شرکت اپل طی همکاری با گوگل، قالب خبرهای خود را سریع‌تر از قبل انتشار می‌کند

به گزارش کلیک، گوگل اعلام کرد: فرمت خبرهای اپل (Apple News)،‌ هم اکنون برای همه باز است. این بدین معنی است که حتی وبلاگ نویسان می‌توانند محتویات خود را در اپل کلیپبورد، مانند نرم افزار اپل‌ نیوز (Apple News)، منتشر کنند. برای این که اپل یک بازار رقابتی با فیسبوک راه بیندازد از Google AMP، استفاده خواهد کرد. Google AMP طراحی شده است تا سرعت بارگذاری صفحات وب و اینترنتی را بالا ببرد. این کار از طریق مجموعه‌ اسکریپت‌های خاص که گوگل برای آن تعبیه دیده است، انجام می‌شود. در مقابل فیسبوک هم برای خبرهای سریع و آتشین خود از Facebook Instant Articles بهره می‌برد.

۷ ماه پس از راه اندازی اخبار اپل، این شرکت سر انجام به ناشران اجازه داد تا خبرهایشان را توضیع کنند. پیش از این، اپل فقط از ناشران پلتفرم خود برای توضیع اخبار در رسانه‌ها استفاده می‌کرد.

تاکنون نرم افزار خبری اپل، جای خود را در iOS 9، به خوبی باز کرده است. یک ابزار انتشار (publishing tool)، به اسم فرمت خبری اپل دارد (Apple News Format)، که ناشران را به ۱۰۰ نفر محدود کرده است. مانند: نیویورک تایمز (New York Times)، بولومبرگ (Bloomberg)، سی‌ان‌ان (CNN)، و Conde Nast.

اما اپل امروز تمام فرمت‌های خود را به روی ناشران باز کرده است و در انتظار تایید است. یکی از مزایای فرمت خبری در این است که، اپل یک گام بلند در جهت تعامل با کابران برداشته است.

با این حال روزنامه وال استریت (Wall Street Journal)، از ایجاد یک خطا در سیستم گزارش داد که ناشران و اپل را در تاریکی فرو برد. اپل به صورت کلی می‌گوید این نرم افزار ۴۰ میلیون کاربر دارد.

ناشران کوچک‌تر می‌توانند خبرهای خود را بصورت یک فید RSS، به اپل نیوز، اضافه کنند، گرچه این روش فاقد معیارهایی است. هم چنین فرمت خبری اپل به ناشران اجازه می‌دهد تا تبلیغات خود را از طریق سیستم iAd اپل، انجام دهند.

اپل

اپل در روز سه شنبه بود که اعلام کرد، تمام ناشران می‌توانند به فرمت خبری اپل ملحق شوند. با این نرم افزار ناشران می‌توانند امضای خود را بر روی هر پست خبری که درج کرده‌اند، بگذارند. این شرکت می‌گوید: نوشتار‌های زیبا، یک گالری پر از تصاویر، فیلم‌ها و انیمیشن‌های جالب، مقاله شما را زنده می‌کند. شما فقط یک بار نویسندگی می‌کنید و این نرم افزار محتویات خبر شما را برای iPhone, iPad و iPod touch بهینه‌سازی می‌کند. پس خوانندگان شما تجربه عالی از اخبار شما خواهند داشت، بدون در نظر گرفتن دستگاهی که از آن استفاده می‌کنند.

اپل اشاره کرد: یک نکته قابل توجه برای آن دسته از منتشران که از RSS استفاده می‌کنند، در این است که: اگر تصمیم به سوییچ کردن بر روی فرمت خبری اپل دارید، فیدهای RSS در این نرم افزار بروزرسانی نخواهند شد. تمام محتویات خبرهای آینده شما باید در فرمت خبری اپل منتشر شود.

اپل همچنین اعلام کرد: یک داشبورد جدید برای نمایش و اشتراک گذاری ساخته شده است که می‌تواند داده‌ها را بر اساس زمان، مکان، یا تاریخ خاصی، فیلتر کند.

اپل در تجزیه و تحلیل‌های خود معیار اشکالاتش را در برخی نقاط، قبل از پانزدهم فوریه رفع کرده است.

از آن جایی که اپل نیوز، فقط در کشورهای ایالت متحده، بریتانیای کبیر و استرالیا موجود است، این داده‌ها محدود به این بازارها می‌باشد. اپل نیوز به خبر رسان‌هایی نظیر فیسبوک و گوگل ملحق شده است و هدف تمامی این‌ها: افزایش تجربه اخبار در موبایل، کاهش زمان بارگذاری، و تحویل دادن معیارهایی به منتشران برای به اشتراک گذاشتن تبلیغاتشان است.

قابلیت‌های گسترده بیشتر، با رونمایی از iOS 9.3، خواهد بود، چرا که ویژگی‌های شخصی سازی بیشتری برای فرمت خبری اپل و همچنین فرمت تبلیغاتی، در نظر گرفته شده است. در هفته‌های آینده شاهد بروزرسانی جدید از سوی اپل خواهیم بود.

منبع: zdnet

0 پسندیده شده
وحید محمدتقی
وحید محمدتقی هستم، مهندس نرم‌افزار کامپیوتر. علاقه‌مند به فن‌آوری‌های روز دنیا
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.