افزایش محبوبیت تسلا با نسل جدید اتومبیل هایش

|
۰ دیدگاه
oie_JgE2Ff0y5mcr

تسلا قصد دارد از ماشین جدید خود در لس آنجلس تا پایان ماه مارس رونمایی کند. این زمزمه ها سهام شرکت را از ارزش هر سهم ۱۴۰ دلار به ۲۳۰ دلار افزایش داد، که رشد ۴۰ درصدی تنها در یک ماه است.

به گزارش کلیک، می توان این روزها را دوران جدیدی از موفیقت و رسیدن به آرمان های تسلا نام گذاری کرد. چرا که این شرکت به سرعت در حال محبوب شدن و ارزشمندتر شدن است. این که یک خودروی تمام الکتریکی ۳۰ هزار دلاری وارد بازار می شود و فروش چشمگیری هم می کند، گواه همین امر است.
نسل جدید خودروهای این شرکت که “Model 3 نام دارد مجهز به سیستم احتراق داخلی موتور است.

اشتباه بدون تغییر باقی می ماند

مایکل دبلیو پارکر برنشتاین و مارک سی نیومن هفته گذشته مقاله تحقیقاتی را در مورد وسایل نقلیه الکتریکی یا ارزش اقتصادی آن ها منتشر کردند که بسیار آموزنده و در عین حال سرگرم کننده بود. با هم به مطالعه بخشی از آن می پردازیم:

“برای کارخانه داران بزرگ عرصه خودروسازی، کنار زدن شرکت های تولیدکننده خودروهای الکتریکی همانند یک بازی کوچک است. این امر تعبیر صحیحی از واقعیت دنیای امروز است. به عنوان مثال، نوکیا و بلک بری را در نظر بگیرید که در سال ۲۰۰۷ با نظاره بر عملکرد اپل می گفتند: چرا کسی باید برای یک گوشی که تنها ۱ دکمه دارد ۶۰۰ دلار بپردازد؟ با این طرز فکر بود که هم اکنون اپل را ارزشمندترین شرکت دنیا رده است و نوکیا و بلک بری جایگاه خود را از دست داده اند. همین امر برای بازار خودرو و به خصوص خودروهای الکتریکی هم صدق می کند. چرا که خودروهای تسلا با خودروهای قدرتمندی مانند BMW سری ۵، آئودی A6، هوندا آکورد و تویوتا کمری رقابت می کند.

ما این طور فکر نمی کنیم که صنعت خودروسازی، خودروهای الکتریکی را کنار بزند. ولی به جای آن با عرضه خودروهایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب و کمتر نسبت به خودروهای لوکس دیگر می تواند همچنان در رقابت باقی بماند.

بسیار محتمل است که قدر و منزلت، مهندسی و هیجان موتورهای “آلمانی”، بسیاری از مردم را از خرید یک خودرو تسلا “Model 3 در چند سال آینده منصرف کند. ولی اگر شما با جمله قبل موافق هستید، آیا با این جمله هم موافق هستید که: بسیار محتمل است که قدر و منزلت، مهندسی و هیجان موتورهای “ژاپنی” بسیاری از مردم را از خرید یک خودرو تسلا “Model 3″ در چند سال آینده منصرف می کند؟”

۲۳

این جا جایی است که تجزیه و تحلیل تسلا از چشم انداز رقابتی در آینده به سمت اشتباه می رود. ایده اصلی در واقع درست است که می گوید: هدف تسلا تحرک و سرعت بخشیدن به سوئیچ از سوخت های فسیلی به برق پایدار است. حرفی که الون ماسک مدیر عامل تسلا هم دقیقا همان را گفت.

اما مشاهده و بررسی وسایل نقلیه فعلی تسلا به عنوان رقبای خودروهای لوکس بازار، جوابگوی این کار نیست. تقاضا برای خودروهای لوکس وجود دارد، و تقاضا برای خودروهای تسلا هم وجود دارد. ولی عرضه و تقاضا یکسان نیست.

تسلا توانست در سال گذشته بیش از ۵۰ هزار خودرو بفروشد، زیرا خریداران بسیاری وجود دارند که معتقدند یک خودروی الکتریکی دوربرد با عملکرد عالی چیزی است که می خواهند درون گاراژ خانه خود قرار دهند. می تواند از این نوع خریداران، بیشتر وجود داشته باشد. اما برخی از موانع مانند دیر شارژ شدن خودرو باعث می شود که خریداران از خرید آن پشیمان شوند.

چرا مردم خودروهای ژاپنی می خرند

تقاضا برای خودروهای ژاپنی به خصوص در ایالات متحده آمریکا که بخش مهم و بزرگی از بازار را در اختیار دارد، بالاست. همان گونه تقاضا برای برندهای لوکس آلمانی مانند مرسدس بنز و BMW بالاست. تقاضا برای خودروهای هوندا و تویوتا کمری به خاطر قابل اعتماد بودن، مقرون به صرفه و کم مصرف بودن آن ها است.

هر کسی هر خودرویی که می خرد، نشان دهنده نگرش و آینده نگری او است. کسی که یک خودرو تویوتا کرولا می خرد، می خواهد بیشترین مسافت را با آن بپیماید، صرف نظر از میزان مصرف و آلایندگی آن و کسی که یک خودرو تسلا می خرد، می خواهد تا آن جا که می تواند دنیای اطراف خود را تغییر دهد.

هر کسی که برای خرید خودرو اقدام می کند در ابتدا خودروهای هوندا، تویوتا، نیسان، مزدا، سوبارو، کیا یا هیوندای را در رادار خود مد نظر قرار می دهد و بعید است که در ابتدا خدرویی از تسلا در گزینه های پیشنهادی اش وجود داشته باشد. ولی این امر می تواند تا چند سال آینده تغییر و ورود خودروی “Model 3 تغییر چشمگیری کند و کفه ترازو را به سمت تسلا سنگین نماید.

برای ما مهم نیست که خودروی تسلا بیشتر بفروشد یا خوردوی دیگر شرکت ها. چیزی که در اینجا اهمیت دارد، این است که میزان ورود آلاینده های تاثیر گذار به جو کره زمین کمتر شود.

منبع: businessinsider

0 پسندیده شده
علی رهبری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.