آیا ویچت می تواند واتساپ را مغلوب کند؟

|
۰ دیدگاه
oie_unFEQVI7ZKvs

در جهانی که توسط برنامه های پیام رسانی محاصره شده است، ویچت به تنهایی آماده است تا بر جهان سلطه یابد. شرکت چینی Tencent ویچت را در سال ۲۰۱۱ راه اندازی کرد، و این برنامه به سرعت در همه جای این کشور مورد استقبال قرار گرفت.
به گزارش کلیک، ششصد میلیون نفر در سراسر جهان از این سرویس طبق آمار ماه اوت ۲۰۱۵ استفاده می کنند و پیش بینی می شود که این تعداد با گسترش ویژگی های ویچت افزایش یابد. ویچت یک سیستم چند منظوره تلفن همراه است. این برنامه به کاربران اجازه می دهد تا درخواست تاکسی کنند یا صورت حساب های خود را پرداخت نمایند. همچنین امکان ارسال پیام های متنی و صوتی، چت گروهی و نیز امکان پیدا کردن افرادی که در نزدیکی شما از این برنامه استفاده می کنند را می دهد. ویژگی “Shake” به کاربران اجازه می دهد تا با افراد جدید ارتباط برقرار کنند و به بازاریابان کمک می کند تا بر اساس مکانی که هستند، مشتری جلب نمایند. ویژگی “کیف پول” ویچت هم به حساب بانکی کاربران متصل شده و در خرید و نقل و انتقال پول به آن ها کمک می کند.

قابلیت های وسیع ویچت آن را تبدیل به یک معدن طلا برای بازاریابان کرده است. چرا که صفحات تجاری و رسانه ای بیش از ۷۴ درصد کل صفحات موجود در برنامه را در برمی گیرد.
ویچت در آمریکا
تا این لحظه، بزرگ ترین موفقیت ویچت در بازار چین بوده است. در حالی که این نرم افزار موفقیتی را در آمریکا به دست نیاورد. چون اساس این نرم افزار بر پایه ویژگی های چینی نوشته شده است و ویژگی های جذاب مانند کیف پول ویچت با سیستم آمریکا هم خوانی ندارد. همچنین ویژگی های آن باید مطابق نیاز مخاطبین آمریکایی تغییر کند. به عنوان مثال، کاربران چینی به ویژگی “نگه دار تا صحبت کنی” یا “hold-to-talk” علاقه دارند، در حالی که آمریکایی علاقه زیادی به آن نشان نداده اند.
ولی ویچت در نهایت جای خود را در آمریکا هم باز می کند. Tencent در سال ۲۰۱۳ یک دفتر در سان فرانسیسکو، به منظور توسعه مشارکت با آمریکا افتتاح نمود.
برندهای آمریکایی با شهرت بین المللی باید همین حالا از پلتفرم ویچت استفاده کنند. چرا که واقعا می توان از طریق این نرم افزار بازار بزرگی را برای محصولات خود فراهم کنند و این ادعا را بازار چین به اثبات رساند.
ویچت برندهایی که به دنبال تعامل یک به یک با مخاطبان خود و ارائه خدمات شخصی به مشتریان هستند، را توانمند می سازد.
ویچت تبدیل به یک ماشین بازار یابی شده است و تنها مسئله زمان مطرح است تا جای خود را در غرب باز کند. بسیاری از اصحاب صنایع مشتاق هستند تا از این نرم افزار قدرتمند برای گسترش فضای کاری خود بهره ببرند، ولی به دلیل عدم تطابق ساختاری، چنین امکانی را ندارند. پس منتظر باشید تا اخبار بیشتری از ویچت و جهان گشایی های آن بشنوید.
البته در این میان نمی توان از رقبای بزرگ و مشهورتر ویچت، مانند واتساپ غافل شد. چرا که مسلما آن ها هم برنامه هایی را برای مقابله با ویچت شروع خواهند کرد. اصلا شاید ویژگی هایی مانند آن چه ویچت دارد به نرم افزار خود اضافه نمایند. باز هم می گوییم، تنها مسئله زمان مطرح است.
منبع: memeburn
0 پسندیده شده
علی رهبری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.