تلسکوپ فضایی کپلر در وضعیت اضطراری قرار دارد

کپلر

تلسکوپ فضایی کپلر برای دومین بار با مشکل مواجه شده است.

به گزارش کلیک، کپلر رصد‌خانه‌ای فضایی که در تاریخ هفتم مارس ۲۰۰۹ برای کشف سیاره‌های شبه زمینی در مدار ستاره‌های فراخورشیدی توسط ناسا به فضا پرتاب شد (دوباره) دچار مشکل شده است.

این تلسکوپ فضایی ماموریت طولانی K2 را برای تجسس کهکشان راه شیری به منظور کشف سیارات مشابه زمین به عهده دارد و همچنین تا کنون توانسته تعداد بسیار زیادی از سیارات را رصد و کشف کند و کمک زیادی در زمینه علوم فضایی کرده است. اما در حال حاضر دانشمندان متوجه شده اند که کپلر برای دومین بار در “حالت اضطراری” عمل می کند و مهندسان برای بازیابی آن متمرکز شده اند. بار اول در مه ۲۰۱۳ دو چرخ واکنش از چهار مورد این تلسکوپ فضایی از کار افتاد که برای کنترل از آن ها استفاده می کرد، با این حال دانشمندان توانستند آن را بازیابی کنند.

از آنجا که کپلر تقریبا ۷۵ میلیون مایل دور از زمین است و رفت و برگشت سیگنال به آن ۱۳ دقیقه طول می کشد کشف و رفع اشکال جدید آن نیاز به مهارت زیاد دارد.

این اتفاق ظاهرا قبل از وارد کردن ضربه کوچک و سبک به این تلسکوپ توسط مهندسان به منظور کشف آن در جهت حرکتش رخ داده است.

منبع: engadget

0 پسندیده شده
مریم فتحی
مریم فتحی هستم متولد 68 کارشناس مترجمی زبان انگلیسی، مطالعه مطالب علمی، پزشکی و فناوری همیشه جزو علاقیاتم بوده و هست و خوشحال میشم آنها را با شما به اشتراک بگذارم. امیدوارم این مطالب براتون جذاب و مفید بوده باشه.

بدون دیدگاه