دردسرهای مسدود کردن تبلیغات اینترنتی

|
۰ دیدگاه
brave

ناشرین از یک مسدودکننده تبلیغات عصبانی هستند.

به گزارش کلیک، حدود یک هفته پیش، شرکت Brave اعلام کرد که به دنبال راهی است تا تبلیغات وب را با مواردی از شبکه جایگزین کرده و درآمد را با سایت‌ها و خوانندگان تقسیم کند.

اما ناشرین چندان با این مساله موافق نیستند. ۱۷ عضو انجمن روزنامه‌نگاری آمریکا(NAA) طی یادداشتی از این شرکت خواسته‌اند تا دست از کسب و کار جدید بردارد.

مساله این است که مرورگر Brave ممکن است تبلیغات موجود به بهانه حفظ حریم شخصی کاربران را ردیابی کرده و افزارهای مخرب حمل کند.

سپس Brave فضاهای خالی را با تبلیغات شبکه خودش پر می‌کند و در همان حین اطلاعات کاربر را در همان مرورگر محلی ذخیره می‌کند و چیزی وارد فضای ابری نمی‌شود.

درآمد حاصل توسط آن تبلیغات بین Brave(15 درصد)  ، شریک تطبیق تبلیغات(۱۵ درصد) ، ناشر(۵۵ درصد) و شما(۱۵ درصد) تقسیم خواهد شد.

به لطف سیستم پرداخت مایکروی بیت کوین که شرکت در حال تکمیل آن است، حتی می‌توانید سهمتان را به ناشر اهدا کنید.

رئیس NAA دیوید چاورن گفت استدلال شرکت Brave این است که می‌گوید من ده دلار از جیب شما برمی‌دارم و پنج دلار به شما می‌دهم، راضی کننده نیست؟

البته Brave ساکت ننشسته است. این شرکت در پاسخی قید کرده است که NAA “اساسا دچار سوتفاهم” در مورد شرکت آنان و هدفشان شده است. این شرکت می‌گوید قرار نیست تبلیغات اصلی که از ردیابی خارجی استفاده نمی‌کنند را جایگزین کند و این امر باعث می‌شود ناشرین نسبت به وضع کنونی توسط شبکه آگهی‌های شخص ثالث، درآمد بیشتری کسب کنند.

دلیل قطعی برای عصبانیت ناشرین از مسدود کردن تبلیغات وجود دارد اما اینکه چرا مرورگر Brave تاثیر منفی بیشتری نسبت به مرورگر ادبلاکر اپرا یا هر مرورگر دیگری برای آنان دارد، چندان مشخص نیست.

شرکت Brave گفت این تیر آغاز نبرد مسدودکنندگان آگهی است. با نرم‌افزارهای جریان اصلی که از این امر حمایت می‌کنند، پیش‌بینی پیروزی ناشران سخت است.

منبع: thenextweb

0 پسندیده شده
مهرنوش چمنی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.