کانتاچ، تنها خودروی آب پیمای لامبورگینی

لامبورگینی تا کنون هیچ خودرویی را عرضه نکرده است که هم بتواند در خشکی و هم در آب حرکت کند. اما همانگونه که مسئولان این شرکت اذعان می‌کنند این ایده‌ای است که بازار خودرو  آن را دنبال میکند.

کلیک – پانزده سال پیش سازمان‌هایی با علاقه بسیار زیاد اخبار مربوط به تولید خودرویی با نام Z1A که می‌توانست هم در خشکی و هم در آب حرکت کند را دنبال می‌کردند. این خودروی آب پیما که محصول شرکت رِنج روور بود همانند خودوری کانتاچ لامبورگینی دارای بدنه فایبر گلاسی بود. یک موتور استاندارد V8 قدرت چرخ‌های عقب و فن‌های دوگانه این وسیله نقلیه را تأمین می‌کرد (البته قدرت موتور کمی تقویت شده بود). علی رغم ادعاهای شرکت رنج روور مبنی بر اینکه فیلم‌هایی از این وسیله هیبریدی در برنامه Top Gear (برنامه‌ای که با نام تخت گاز پخش می‌شد) نمایش داده شده است و اینکه  تصاویری از از این خودرو در صفحات مجله نیویورک تایمز نیز چاپ شده است، اما زمانی که این محصول را در اینترنت جستجو می‌کنیم، فیلمی از آن پیدا نمی‌کنیم.

پس از پایان شهرت خودروی رنج روور، لامبورگینی تصمیم گرفت عرضه خودروی آب نورد خود را که کانتاچ نام داشت، به آینده موکول کند. لامبورگینی استفاده از خودروی خود را عملی نکرد و دست به خطر نزد زیرا شرکت رنج روور در مورد وسیله نقلیه آب نورد خود لیست طویلی از مشکلات را تهیه کرد. در هنگام آزمایش این خودرو  آینه بغل‌ها، هیدرولیک درها، شلنگ سوخت رسانی و  کفی‌های خودروی آب پیما در هنگام ورود به آب از بین رفتند. صندلی‌ها نیز دچار مشکل شدند و به خاطر شوری آب از بین رفتند.

مشکل دیگری که وجود دارد مربوط به هزینه بالای نگه داری و تعمیر خودروی لامبورگینی است. شما می‌توانید با جستجو در اینترنت مجموعه قطعات این خودرو را با قیمت 18.995 یورو خریداری کنید و خود شما آن‌ها را مونتاژ کنید. این قیمت منطقی به نظر می‌رسد اما جالب است بدانید که هزینه تعمیر و نگه داری این خودرو ده برابر این قیمت و یا حتی بیشتر است.

منبع: thedrive



بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *