ATV با ۶ چرخ محرک بجای ۴ چرخ

|
۰ دیدگاه
can-amoutlander6x6-13

اگر برای جاده های آفرود، چهارچرخ محرک بهتر از دو چرخ باشد، بنا بر این شاید ۶ چرخ محرک، بهتر از چهار چرخ باشد. ابتکار جدید ۶ چرخ محرک از سوی کمپانی” Can-“Am  یک تحول جدید در وسایل نقلیه شناخته می شود ومحور اضافی در نظر گرفته شده در زیر تخت بارکشی عقب تعبیه می شود و مانند یک اسب بارکش توان اضافی و مطلوبی ایجاد می کند

اگر برای جاده های آفرود، چهارچرخ محرک بهتر از دو چرخ باشد، بنا بر این شاید ۶ چرخ محرک، بهتر از چهار چرخ باشد. ابتکار جدید ۶ چرخ محرک از سوی کمپانی” Can-“Am  یک تحول جدید در وسایل نقلیه شناخته می شود ومحور اضافی در نظر گرفته شده در زیر تخت بارکشی عقب تعبیه می شود و مانند یک اسب بارکش توان اضافی و مطلوبی ایجاد می کند که با چرخ های خود سرعت را دو برابر و مسیر طی شده را نصف می کند و مسیر به خوبی توسط چرخ ها چنگ زده میشود و براحتی طی می شود.

اوتلندر ۶x6 بمنظور استفاده های صنعتی و ظرفیت های توان بالا ساخته و طراحی شده است و برای شرایط ناسازگار و سخت کاری مناسب و دارای امکانات متعددی در این خصوص است. موتور این ATV دارای توان ۸۲ اسب بخار است که توان آن توسط یک موتور V-Twin 1000 به هر ۶ چرخ این ATV منتقل می شود و تپه های لغزنده ی گلی و کثیف، زمین های گلی و چسبنده، زمین و باغ های مملو از سنگ های بزرگ و سخت مسیر و سایر مسیر های دیگر را براحتی طی میکند. به لطف دنده ی اضافی و پایینی CVT (دنده ی ابتدایی که به موجب آن افزایش گشتاور مضاعف داریم)، اوتلندر ۶ چرخ محرک براحتی وزن ۷۵۰ کیلوگرمی خود را می کشد و همچنین قابلیت حمل بار اضافی نیز دارد که به ارزش و توانایی های این ATV می افزاید.

can-amoutlander6x6-20

اوتلندر ۶x6 از نمای جلویی همانند یک وسیله نقلیه چهار چرخ است و در نهایت که شما قسمت عقبی و بارکش ATV را می بینید به وجود یک جفت چرخ اضافی پی خواهید برد. تخت باربری عقب با ظرفیت حدود ۳۱۸ کیلوگرمی و با ظرفیت حمل ۴۵ کیلوگرم بار در قسمت جلویی را برای شما فراهم می کند. تخت باربری عقب طراحی دو منظوره ای دارد و به یک کمپرسی کم شیب مجهز است. ملحقات مدولار و مهندسی شده ی وابسته به بخش باربری ATV، مانند میله های پشتیبانی باری، دیواره های متناسب نصبی طرفین بار، جعبه های مخصوص باربری و حالات مختلف دیگر به حمل بهتر مناسب تر بار و یا وسیله کمک می کند.

can-amoutlander6x6-6

اوتلندر ۶x6 یک نسخه ی بروز و بهبود یافته از Can-Am SST G2 با همان قالب قبلی افزایش ارتفاع ۲۸ سانتی متری از زمین است. قسمت عقبی ATV و بالشتک های چرخ های عقبی توسط دو بازوی پیچشی عقبی و مستقل  (TTI2) محافظت و پشتیبانی می شوند و میله های عقبی سیستم تعلیق بمنظور پشتیبانی قسمت اضافه شده و چرخ های عقبی ۲۳٫۶ سانتی متر افزایش داشته اند. چیزی که خود کمپانی Can-Am آن را “سیستم تعلیق عقبی مستقل و صنعتی چهارچرخ ATV” می نامد، ماشین را کاملا با ثبات و در حرکت مستقیم نگاه می دارد و در حالی که ATV مسیر پروانه وار و پر از پستی بلندی خود را طی می کند، ماشین کاملا در ثبات و حرکتی منظمی را دارد. راننده می تواند حالات مختلفی را برای سیستم تعلیق عقبی ماشین تنظیم کند. یک نوار و میله ی نوسان برای این حالت تعبیه شده که پنج حالت مختلف را برای راننده فراهم می کند که هر کدام از حالت های مورد نظر را بنا به شرایط تنظیم و استفاده کند.

can-amoutlander6x6-19

در قسمت جلویی دو عدد بازوی “A” شکل به فاصله ۲۲٫۹ سانتی متر از هم قرار گرفتند که ضربه های وارده به لاستیک های کارلایل ۲۶ اینچی را خنثی و کنترل می کند. تجهیزات و سخت افزار های دیگر رانندگی مانند: حالت سه گانه ی رانندگی دینامیک و پویا، دیسک های هیدرولیکی عقب و جلو و سیستم خودکار قفل دیفرانسیل جلو “Visco Lok QE” از دیگر امکانات مختلف رانندگی این ATV هستند.

can-amoutlander6x6-21

اوتلندر ۶x6 در ابعاد ۳۱۲*۱۲۴*۱۲۶ سانتی متر دارای چرخ هایی با فاصله محوری ۲۰۸٫۱ سانتی متر است و وزنی حدود ۵۱۵ کیلوگرم (وزن خشک) دارد. همچنین از یک صفحه ترمزی استاندارد و یک وینچ با ظرفیت کشش ۱۳۶۱ کیلوگرمی برخوردار است.

علاوه بر موارد ذکر شده، راننده می تواند عملکرد ماشین را توسط ابزارهای متناسب تعبیه شده بر روی ماشین و قابل دسترس راننده کنترل کند، ابزارهایی مانند: سرعت سنج، آمپر سوخت، کیلومتر شمار، شاخص ATV و دیگر اطلاعاتی که مورد نیاز است. ۶x6 از چراغ هایی با توان ۲۳۰ وات برای سیستم روشنایی جلوی ATV و یک سیستم مگنتی و مغناطیسی ۶۲۵ واتی برای تامین توان سایر قسمت های ماشین در نظر گرفته شده است. یک سیستم ضد سرقت دیجیتالی برای ۶x6 نیز در نظر گرفته شده است. این سیستم به این صورت است که توسط راننده و یا مالک یک رمز برای آن مشخص می شود و تا هنگامی که رمز به طور کامل وارد نشود هیچ یک از سیستم های ATV آماده به کار نخواهد شد. یک کلید دو حالته (نرمال و عملکردی) نیز برای ماشین تعبیه شده که میزان سرعت و شتاب قابل دسترس را برای راننده مشخص می کند.

can-amoutlander6x6-33

کمپانی و شرکت مادر و اصلی “Can-Am” بنام “BRP”، اوتلندر ۶x6 را در سپتامبر گذشته در نشست  فروش نیمه ساله (semi annual sales) خود معرفی کرد. و این معرفی به عنوان یک معرفی خوب و پرقدرت بین چند نام تجاری معتبر که کمپانی “Sea-Doo Spark” هم عضو آنان بود صورت گرفت. یکی از مدل های این ATV شگفت انگیز در آمریکای شمالی طی هفته ی گذشته عرضه شد و با استقبال خوبی از مشتریان نیز روبرو بود. اوتلندر ۶x6 1000 XT قیمتی برابر با ۱۵,۴۵۹ دلار آمریکا در رنگ زرد و ۱۶,۰۴۹ دلار در طرح نظامی و چیریکی قیمت دارد. ATV 6×6 با قدرت ۶۲ اسب بخار و رینگ ۶۵۰XT با قیمت ۱۳,۶۴۹ دلار نیز در دسترس و قابل تهیه است.

can-amoutlander6x6-44

0 پسندیده شده
موحد حسینی
23 ساله و دانشجوی مهندسی دانشگاه تهران. مسلط به نرم افزارهای مهندسی کتیا و سالید ورکس و علاقمند به مباحث روز دنیا در صنعت تکنولوژی و خودرو ، در زمینه تولید محتوا مشغول به کار است. همچنین سابقه مونتاژ و دمونتاژ موتورهای دیزل و بنزینی را داشته است.
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.