کمک بزرگ گوگل به حذف تبلیغات ناخواسته از صفحات کاربران

|
۰ دیدگاه
apple-inc-ios-9-receives-adblocking-tools-courtesy-of-adblock-plus

گوگل مرتبا در تلاش است تا این تبلیغات مزاحم را متوقف کند. این غول فناوری در نظر دارد یک سیاست تبلیغاتی ایجاد کند که تبلیغات روبه‌رشد مزاحم را حل کند. این تبلیغات باعث می‌شوند کاربران زیادی هر روزه مسدود کننده آگهی نصب کنند.

به گزارش کلیک، جزییات این سیاست اعلام نشده است اما Digiday پیش‌بینی می‌کند که گوگل یک برنامه اجرا خواهد کرد که تنها تبلیغاتی را نمایش خواهد داد که از طریق سرور تبادل آگهی و دبل کلیک گوگل و یوتیوب اجرا شود.

این سیاست می‌تواند منجر به این شود که ناشرین و تبلیغ‌کنندگان یک چهارچوب یک‌دست و قابل قبول اتخاذ کنند، زیرا تا کنون هیچ استاندارد صنعتی برای تبلیغات کاربر پسند وجود ندارد. این مساله باعث شده است تبلیغات مزاحم زیادی در اینترنت به‌صورت پاپ‌آپ منتشر شوند که باعث نصب بیشتر افزونه‌های مسدود کننده آگهی می‌شود.

بیش از صد میلیون دستگاه فعال در حال حاضر افزونه AdBlock Plus، محبوب‌ترین افزونه مسدود کننده آگهی را نصب کرده‌اند.

unnamed (60)

سیسات تبلیغات قابل قبول گوگل می‌تواند باعث ایجاد یک استاندارد صنعتی شود، زیرا دامنه نفوذ زیادی در صنعت رسانه دیجیتال دارد. داتانایز تخمین می‌زند سرورهای دبل کلیک تبلیغات حدود دو سوم تمام وبسایت‌های بالای یک میلیون در الکسا را تشکیل می‌دهند.

دامنه گوگل بسیار گسترده است. در واقع ناشران باید هر زمان که گوگل سیاست خود را تغییر می‌دهد، خودشان را با این غول فناوری تطبیق دهند. برای مثال ماه گذشته گوگل الگوریتم رتبه‌دهی خود را به نفع سایت‌های سازگار با تلفن همراه تضعیف کرد.

برای مقابله با افزایش مسدود کننده‌های آگهی، IAB(اداره تبلیغات تعاملی) اصول تبلیغات LEAN را معرفی کرده است: سبکی، رمزگذاری، انتخاب آگهی و بومی/غیرتهاجمی بودن. اما IAB یک انجمن صنفی است، به همین دلیل نمی‌تواند واقعا این قوانین را تحت اصول ضد تراست آمریکا به اجرا بگذارد. ناشرین این دستورالعمل را داوطلبانه قبول خواهند کرد که تا کنون روند کندی داشته است. نفوذ گوگل باعث پذیرفته شدن اصول LEAN خواهد شد.

۳۰۰۷۸۲۸۱۴

مقاله Digiday اشاره می‌کند که ناشرین به یک تنگنای تبلیغاتی رسیده‌اند زیرا برای تطبیق با اصول تبلیغاتی بسیار آهسته عمل کرده‌اند، اما اگر طبق قوانین گوگل عمل کنند و به تبلیغات کاربرپسند روی آورند، می‌توانند از این بن‌بست رهایی پیدا کنند.

سال گذشته در آمریکا ۴۵ میلیون نفر از افزونه‌های مسدود کننده استفاده کرده‌اند. این برای ناشرین به چه معنی است؟ با وجود افزایش روز افزون این افزونه‌ها چگونه قادر خواهند بود به کاربران دسترسی پیدا کنند؟

راه حل‌های بسیاری وجود دارد که ناشرین می‌توانند با مشکل استفاده از مسدود کننده، مقابله کنند. مانند آموزش، راه حل‌های فنی و میکروپیمینت.

چند نکته کلیدی از گزارش BI Intelligence:

  • مسدود کننده‌های آگهی یک تهدید برای شرکت‌های رسانه دیجیتال است که متکی بر درآمد تبلیغات هستند. اگر مسدود کننده آگهی در موبایل نیز به سطح دسکتاپ برسد، این شرکت‌ها سال آینده حدود ۹٫۷ میلیارد دلار ضرر خواهند کرد.
  • نرخ استفاده از مسدود کننده‌های آگهی تا حد زیاد بسته به نوع محتوی و ترکیب جمعیتی مخاطب دارد. ناشرینی که مخاطبینشان مردان جوان هستند، مانند سایت‌های بازی ویدئویی در مقایسه با سایت‌های خبری در معرض استفاده بیشتر از مسدود کننده‌ها هستند.
  • مسدود کردن آگهی در اواخر سال گذشته با وجود انتشار نسخه دسکتاب و سیستم عامل موبایل اپل، بسیار رایج‌تر شده است. سیستم عامل یک چارچوب ایجاد می‌کند که ایجاد مسدود کننده آگهی، مخصوصا در موبایل بسیار ساده‌تر از قبل خواهد بود.
  • مسدود کننده‌های آگهی معمولا از یک یا دو روش برای جلوگیری از بارگزاری تبلیغات استفاده می‌کنند. در بسیاری از موارد، این مسدود کننده‌ها از یک لیست استفاده می‌کنند که نام سرورهای آگهی در آن ثبت شده است. محتوی مسدود شده معمولا شامل ویدئو، و تبلیغات اجتماعی هستند که در مرورگرهای وب ظاهر می‌شوند.

منبع: businessinsider

0 پسندیده شده
مهرنوش چمنی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.