گوگل مشتریان آمازون را جذب می کند

|
۰ دیدگاه
boxing-update

گوگل در جدیدترین اقدام خود برای آسان تر کردن روند خرید از طریق جستجو، دو روش جدید تبلیغاتی را طراحی کرده است.

به گزارش کلیک، گوگل از روز دوشنبه نمایش تصاویر کالاها در قسمت جستجوی تصاویر را آغاز کرده است. این کار باعث افزایش تبلیغات برای خرده فروش‌های منطقه‌ای شده است و همچنین این امکان را برای خریداران فراهم می‌کند که در یک فروشگاه تمام کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند و از طریق بخش جستجوی گوگل، فهرست کالاهای موجود را به صورت مستقیم بررسی کنند.

این کار بخشی از سیاست گوگل است و می‌خواهد تبلیغ کنندگان را متقاعد کند که این شرکت بهترین محل برای تبلیغ است و اینکه اکثر خریداران ترجیح می‌دهند برای خرید خود به جای آمازون از گوگل استفاده کنند. با بررسی شواهدی در مورد خرده فروشان آفلاین و منطقه‌ای این موضوع کاملا آشکار می‌شود.

جان آلفِرنس، معاون بخش مربوط به خرید از طریق گوگل و کالاهای سیار اذعان کرد ” این کار در مقیاس منطقه‌ای و محلی تبدیل به یک فعالیت بزرگ و بزرگ‌تر شده است”. او در حال حاضر در کنفرانس Shoptalk در لاس وگاس در حال معرفی کردن کالاها است. او در ادامه گفته‌های خود افزود مردم در دنیای کنونی از گوشی‌های خود به جای ریموت کنترل استفاده می‌کنند.

هر دو شکل تبلیغات ابتدا برای گوشی‌ها که گوگل تسلط زیادی براین بخش دارد، عرضه می‌شود. اما گوگل از دکمه خرید در گوشی‌های موبایل که قرار است از تابستان امسال مورد استفاده قرار بگیرند، به میزان کمی استفاده می‌کند. آلفرنس افزود این دکمه تنها زمانی به کار گرفته می‌شود که خریداران بخواهند کالایی  را خریداری کنند.

وی افزود “قبل از اینکه دکمه خرید را در اختیار مشتری قرار دهیم باید مطمئن شویم که آیا مشتری فقط می‌خواهد کالایی مختلف را ببینید یا واقعا می‌خواهد کالایی را خریداری کند.

گوگل با راهبرد فروش آفلاین خود تلاش می‌کند خرده فروشان را متقاعد کند که گوگل بهترین منبع برای جذب مشتری است. اما لازم نیست از هر معامله‌ای که از طریق جستجو صورت می‌پذیرد، درآمدی کسب شود. گوگل قصد ایجاد یک ویژگی تبلیغاتی را دارد که به واسطه آن فهرستی از کالاهای یک فروشگاه در بخشی به نام Knowledge Panel نمایش داده می‌شود. Knowledge Panel کادری است که در هنگام جستجو ظاهر می‌شود و دربردارنده یک نقشه و اطلاعات مربوط به فروشگاه است.

آلفرنس در حالی که در حال جستجو کردن در گوگل بود، گفت “من نمی‌خواهم فقط از مکان یک فروشگاه و ساعات کاری آن اطلاع داشته باشم؛ من می‌خواهم بدانم که آیا کالای مورد نظر من در فروشگاه موجود هست یا نه.

به نظر می‌رسد تلاش‌های تبلیغاتی گوگل موثر واقع شده است. اما ممکن است تبلیغات مربوط به لیست کالاها از این قاعده مستثنی باشند.  افرادی که در سایت گوگل جستجو می‌کنند و صنایع تبلیغاتی این نظر را دارند که این نوع از تبلیغات به میزان چشمگیری در حال افزایش هستند

منبع: recode

 

0 پسندیده شده
احمدرضا فرهبد
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.