پیش فروش بالای مدل جدید فورد

|
۰ دیدگاه
Ford-GT_w_600-EDITED

مدل جدید فورد GT با قیمتی بالا، یک خودرو سوپر اسپورت با طراحی های کم نظیر می باشد. این خودرو با ویژگی های منحصر به فرد، خیل عظیمی از مشتاقان خرید را به خود جذب نموده است.  

به گزارش کلیک، شمار زیادی از مشتریان ممکن است از شنیدن این موضوع که شرکت فورد به دلیل فراوان بودن تقاضا مجبور به بررسی درخواست های خرید مدل جدید سوپر اسپورت خود شده و آن ها را اولویت بندی نمایند، از خودروساز مورد علاقه خود نا امید گردند.

شرکت فورد پس از گشودن فرصت های خرید برای ۵۰۰ تن از مشتاقان به مدل جدید Ford GT  خود در ماه گذشته، با خیل عظیمی از علاقمندان به خرید خودرو مواجه شد که شمارشان حتی به ۶۵۰۶ نفر نیز می رسید. این شرکت هم اینک مجبور به محدود نمودن و بستن سامانه دریافت تقاضای خرید خود گردیده است. این موضوع حاکی از محبوبیت بسیار بالای این مدل جدید سوپر اسپورت می باشد.

در حدود ۱۰۸۰۰ نفر برای خرید این خودرو سوپر اسپورت ابراز تمایل نموده اند که ۶۵۰۶ تن آنان تمامی مراحل خرید را کامل نموده اند. این تعداد در مقایسه با ارزش ۳۰۰۰۰۰ پوندی این خودرو بسیار بالا می باشد. در همین راستا و در جهت پذیرش تقاضای خرید، صد ها تن حتی اقدام به ارسال ویدیوهایی در رابطه با خود و خودروشان برای افزایش شانس خرید خود نموده اند.

کسانی که آخرین مدل Ford GT را در سال ۲۰۰۵ و یا ۲۰۰۶ خریداری نموده اند، از سوی این شرکت در اولویت خرید قرار گرفته اند. شرکت فورد می گوید: ما مایلیم کسانی که به این خودرو اهمیت می دهند، از آن نگهداری کرده و با آن رانندگی می کنند را در اولویت خرید خود قرار دهیم.

بدیهی است که ممکن است به خودرو مطلوب و مورد نظر خود از لحاظ رنگ و تزیینات داخلی و خارجی دست پیدا نکنید. اما خوشبختانه این شرکت به شما امکان انجام تغییرات محدود در شکل اتوموبیل انتخابی، به صورت آنلاین را می دهد. از این طریق شما می توانید به مدل دلخواه خود، با گزینش رنگ ها و تزیینات مورد نظر دست یابید. البته باید در نظر داشت که این تغیرات از گستردگی بالایی برخوردار نبوده و تنها چند آپشن در زمینه رنگ تمام شده بدنه، طرح بندی چرخ ها و تزیینات داخلی را شامل خواهد داشت. شایان ذکر است که این گزینشگر آنلاین بسیار پر طرفدار بوده و تا کنون بیش از ۲۰۰۰۰۰ نفر از آن برای ساختن فورد مورد نظر خود بهره برده اند.

خودرو Ford GT در ژانویه ۲۰۱۵ در نمایشگاه خودرو دیترویت Detroit که در شهری با همین نام واقع است، به نمایش درآمد. و در ادامه در ماه مارچ همان سال، برای مشتاقان اروپایی، در شهر ژنو نیز عرضه شد. علی رقم گشوده بودن دفاتر خرید این شرکت جهت ثبت تقاضای خرید، هنوز اعلام نظر رسمی ای در زمینه زمان ارسال نهایی و تحویل سفارشات، صورت نگرفته است. به همین جهت این دو نمایشگاه، بهترین فرصت برای مشاهده این خودرو از نزدیک می باشد.

با توانی معادل ۶۰۰ اسب بخار، شکل و شمایل آیرو دینامیکی و قیمتی در حدود ۳۰۰۰۰۰ پوند، نام نویسی شمار زیادی از متقاضیان برای خرید این خودرو چندان عجیب به نظر نمی رسد. این در حالی است که این مدل به نوعی، بزرگداشت ۵۰ امین سال پیروزی این خودرو در مسابقات اتوموبیل رانی لمان LeMan می باشد.

اسرار طراحی های خودرو فورد GT

ما برای آگاهی از نحوه تولد و دلیل مخفی نگاه داشتن طولانی مدت این مدل از سوی این شرکت، به اداره مرکزی این شرکت در ایالت میشیگان رفته و با نمایندگان این کارخانه اتوموبیل سازی به گفتگو پرداختیم.

سوپر اسپورت بی نظیر این شرکت قرار است تا آخر سال ۲۰۱۶ به اولین مشتریان و سفارش دهندگان آمریکایی تحویل داده شود. به همین دلیل گردآوری و نصب قطعات این خودرو در کارخانجات میشیگان سرعت گرفته است. فورد می داند که دیگر نمی توان همانند گذشته چنین پروژه هایی را مخفی نگاه داشت. در نتیجه به پوشاندن خودرو خود، با پارچه های خاکستری، هنگام بازدید خبرنگاران اکتفا نموده است.

حالت کلی کم ارتفاع، شیب دار و گوِه مانند این خودرو بیش از هر چیز در نگاه اول مورد توجه قرار می گیرد. همانطور که پشتیبان های پره ای شکل بدنه، چینش شیک عقب و شکاف های آیرو دینامیکی بدنه ، ظاهر خودرو را بسیار زیبا جلوه می دهد. و این ها همه بخشی از تلاش های اخیر فورد برای احیای خودروی مسابقه ای خود در سال ۱۹۶۰ می باشد.

مدل اسپورت جدید GT موتور های دوقلو ۳٫۵ لیتری V6 EcoBoost  ای را در میانه خودرو تعبیه نموده که با جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچ اتوماتیک ترکیب گردیده است. بدنه بیشتر از فیبر های کربنی ساخته شده است، ضمن آن که  فورد معتقد است، خودرو تولید شده اش یکی از بهترین تناسبات توان و وزن را ایجاد کرده است.

این شرکت تا کنون قیمت مشخصی برای این مدل ارایه نداده است، اما تخمین هایی در حدود ۲۵۰۰۰۰ پوند دارد. همچنین این شرکت تنها تعداد معدودی از این خودرو یعنی حدود ۲۵۰ خودرو در سال را تولید می نماید. این موضوع به دلیل تلاش فورد در حفظ  انحصار این خودرو می باشد.

دلایل و اتفاقاتی که منجر به باز-تولید این خودرو گردیده به زمانی بسیار عقب تر بر می گردد. به همین منظور و برای هرچه بیشتر آگاه شدن از این موضوعات ما از دفاتر مرکزی این کارخانه با سابقه خودروسازی در میشیگان بازدید نمودیم.

پروژه تولید این مدل بسیار سری بوده و توسط شمار اندکی از طراحان و مهندسان اجرا گردیده است. این متخصصین به منظور مخفی نگاه داشتن هر چه بیشتر فرآیند و تحولات تولیدی، از انجام آن در استودیو های بسیار گسترده و عظیم مرکزی این شرکت امتناع ورزیده اند. آن ها در مقابل، گوشه ای از زیرزمین بدون پنجره ای که با قفل ها محافظت می شد را برای کار بر روی پروژه بر گزیدند.

مدل فورد GT سال ۲۰۱۶ : از ابتدا

از همان ابتدا، بنا بر این بود که وسیله ای متفاوت از مدل ۲۰۰۵ GT تولید شود. مدلی که در آن از آلومینیوم و منیزیوم استفاده شده و موتور های درون سوز V8 با حجم ۵٫۴ لیتر و قدرت ۵۵۰ اسب بخار داشته باشد. پیش از آن، طرح های اولیه ای ارایه گردیده بود که از سازه های فیبر کربنی سبک برای پنل های بدنه و موتور های دو قلو توربو V6 تعبیه شده در قسمت عقب ماشین با حجم ۳٫۵ لیتر و توان ۶۰۰ اسب بخار استفاده می نمود.

این موتور جدید عمکردی فراتر از موتور های قدیمی V8   دارد. یکی از مهندسین بخش موتوری این شرکت می گوید: واحد کنترل موتور این خودرو قادر است تا بیش از ۳۰۰۰ سیگنال را از ۵۰ حسگر در نقاط مختلف آن دریافت کند. این سیگنال ها با استفاده از ۲۸ میکروپروسسور با حدود ۱۰ میلیون کد، تجزیه و تحلیل می شوند.

فورد جدید GT : یک برنامه کاملا سری

تنها تعداد انگشت شماری از چنین پروژه ای آگاه بودند و این افراد شامل مدیران ارشدی چون طراح ارشد مورای کالوم Moray Callum ، مدیر طراحی خارجی  کریگ متروس Craig Metros و همچنین مدیر طراحی داخلی آمکو لینارت Amko Leenarts  به همراه افرادی از گروه کارکرد های موتوری فورد مانند مدیر دیو پریکاک Dave Pericak می شدند.

کالوم در حالی که در برابر انبوهی از طرح ها و مقیاس ها درون قفسه بزرگی ایستاده بود، در رابطه با فرآیند تولید چنین می گفت: این اطاق یکی از اولین کارخانه های شرکت فورد بود که ما تمام آن را مرتب نموده و دوباره مجهز کردیم. ما نه تنها به فضاهای متفاوتی نیاز داشتیم بلکه می خواستیم تا فرآیند جدیدی در تولید نیز تجربه کنیم.

وی می افزاید: ما تعدادی از طراحان جوان را با اشخاص با تجربه تر ترکیب نموده و از ایده های تازه جوان تر ها و عملکرد دقیق و تمام کننده با تجربه ها بهره بردیم.

استیل و جزییات طراحی خودرو

تلاش ها در پرداختن به جزییات در مراحل تعیین سبک و طراحی خودرو منجر به ، تولید بدنه کم ارتفاع و شکل و شمایل نهایی کاملا متمایز از مدل های قبلی شده است. تایر های ۲۰ اینچی روکش دار، فنر بندی هایی به صورت میله های تابداری که از نظر ارتفاع قابل تنظیم هستند و ترمز های سرامیک کربنی همه از ویژگی های استاندارد و بارز این خودرو به شمار می آیند.

کالوم می گوید که تیمش در ابتدا به صورت سنتی، طرحی دو بعدی از خودرو تهیه نموده و سپس مقیاس ها و مدل هایی از فوم با محاسبات ریاضی درست کردند. فوم های سبک به آن ها امکان منتقل کردن خودرو به بیرون کارگاه و مشاهده آن در نور طبیعی را داده است.

به علاوه، او خاطر نشان کرد که تعبیه مجاری و تهویه های مورد نیاز در بدنه، تقویت کننده های پروانه ای شکل عقب و محفظه قطره ای شکل سرنشینان پشت راننده، همه در تونل های باد به آزمایش گذاشته شده است. آقای حمیدی که مهندس ارشد کارکرد خودرو می باشد در رابطه با شکل بسیار پیشرفته آن می گوید: طرح باریک شونده محفظه سرنشینان از طرح های خودرو های فرمول یک و LMP1 الگو گرفته است. همه این طرح ها شامل مسیر های نازک شونده بر روی بدنه هستند که عبور روان و بدون اصطکاک هوا را به سمت بدنه باله ای شکل عقب تسهیل می کند.

وی همچنین اضافه نمود که به همراه تیمش برای کاهش هرچه بیشتر ضریب اصطکاکی Cd و در نتیجه کاهش اعداد CdA خودرو ( ضریبی از میزان نیروی اصطکاک وارد شده به خودرو که توسط قسمت جلویی آن به وجود آمده) تمامی تلاش خود را نموده است. این ضرایب معمولا نشانگر اصطکاک هوایی است که خودرو متحمل می شود. کاهش این ضرایب برای رسیدن به تعادل و سرعت بالا الزامی است.

وی می گوید: یکی از اهداف ما داشتن فضای کوچک در بخش زیر سقف بوده چرا که به دنبال دستیابی به ضرایب CdA   ای در کلاس جهانی هستیم. هوایی که از اطراف سطح بالایی خودرو عبور می کند، از آن جدا نشده بلکه با ظرافت و به صورت جریانی هموار و آبگونه خودرو را همراهی می کند.

الیزابت بارن Elizabeth Baron  و تیمش برای ساخت کامل فضای داخلی و خارجی این مدل، از استودیو طراحی های مجازی فورد بهره برده اند. آن ها برای این کار تنها از داده های کامپیوتری استفاده نموده اند. این فناوری ها به مهندسان و طراحان اجازه داده تا به صورت مجازی سوار خودرو شده و درون آن را امتحان کنند، بدون آن که واقعا آن را ساخته باشند. آن ها قادرند تا از طریق کلاه های مخصوص، روابط فضایی موجود درون محفظه های تنگ و باریک راننده را کاویده و آن را مورد بررسی و تحقیق قرار دهند. آن ها همچنین می توانند با استفاده از میله های مخصوص که نقاطی نورانی دارد، اِلِمِان ها و اجزا سازه را بیشتر تجزیه و تحلیل کنند.

آمکو لینارتز Amko Leenarts  که هدایت گروه طراح داخلی را بر عهده داشته است، می گوید: هنگامی که شما یک پروژه مخصوص و ویژه دارید واحد های مهندسی و طراحی می بایست با یکدیگر همراه و هماهنگ باشند. در این خودرو ما کنسول و یا حتی دنده بزرگی نداشتیم. چرا که بنا بر این بود تا اجزا و قطعات تا حد ممکن اثربخش و کوچک باشند.

وی می افزاید: ما این خودرو را به گونه ای طراحی نمودیم که کنسول فرمان و پدال ها به سمت راننده متمایل شده و به او نزدیک شوند. و به دلیل وجود فضای فوق کوچک، مجبور به کاستن فضاهایی از داشبرد محوطه های اطراف آن شدیم. چنین تمهیداتی برای دستیابی به احساس سبکی در خودرو و ارایه تصویری از شور و هیجان در فضای داخلی الزامی بود. این فرمان ها علاوه بر حرکت به سمت راننده ،حاوی دنده و بسیاری کنترل های مورد نیاز می باشند. بدین طریق شما می توانید همه کارکرد های مهم  را بر روی فرمان داشته باشید.

هنگامی که وقت آن فرا برسد، خواهید دید که این خودرو شکیل ترین، سریعترین و گرانترین خودرو ایست که تا کنون نشان آبی رنگ بیضوی شکل فورد را به خود زده است.

 

منبع: autoexpress 

 

1 پسندیده شده
احسان ستاریان
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.