اتوبوس جدید چینی با سرعت از روی ترافیک عبور می کند

|
۰ دیدگاه
oie_qNkQiOUsDtok

وقتی ترافیک شهری افزایش می باید و حجم خودروهای درون شهری بالا می رود، اهمیت وجود نسل جدید اتوبوس های چینی افزایش می یابد.

به گزارش کلیک، نسل جدید اتوبوس های چین که به Hyperloop مشهور هستند، ممکن است به بشریت برای مسافت های طولانی با سرعت مطمئنه کمک کنند، اما این جابه جایی ها چگونه در درون شهرها ممکن است؟ یک طراحی حمل و نقل عمومی نوآورنه، که در ۱۹امین نمایشگاه بین المللی فناوری در پکن به نمایش درآمد و ممکن است راه حل این موضوع باشد.

۴

این اتوبوس های الکتریکی تونل مانند، بیشتر برای برای ظرفیت و کارایی طراحی شده اند، نه لزوما سرعت بالا و حمل و نقل سریع٫ این اتوبوس فوق العاده گسترده ساخته شده است تا بتواند ۱۴۰۰ مسافر را یک جا، جابه جا کند و البته فوق العاده بلند است و به هر اتومبیل کمتر از ۳٫۵ متر این امکان را می دهد که از زیر آن عبور کند، چه اتوبوس در حال حرکت باشد چه نه. این نکته مهم است که بتوان در هنگام توقف نیز از آن عبور کرد، زیرا به عنوان یک وسیله نقلیه حمل و نقل عمومی، اتوبوس توقف خواهد کرد و باید دوباره مسافران را سوار کند، که می توان امر زمان بری باشد و باعث ترافیک و ایجاد آلودگی صوتی شود. تاکنون بیشترین سرعتی که برای این اتوبوس در نظر گرفته شده است، ۴۰ کیلومتر بر ساعت می باشد، که ماندن پشت چنین اتوبوسی با چنین سرعت پایینی، مطمئنا حوصله هر راننده ای را سر می برد.

مهندس ارشد این طرح، سانگ یوژو، به خبرگزاری رسمی چین شینهوا گفت: “هم چنین ممکن است این اتوبوس به دوست محیط زیست در شهرها تبدیل شود. اندازه آن اجازه می دهد تا به طور متوسط از ۴۰ اتوبوس کمتر استفاده کرد، و از آن جایی که با برق کار می کند، مصرف حدود ۸۰۰ تن سوخت را کاهش می دهد و از انتشار بیش از ۲۵۰۰ تن گاز کربن جلوگیری می کند.”

۲

طراحی سانگ جدید نیست. او زمانی که دولت چین اعلام کرد برنامه هایی برای توسعه زیر ساخت های استفاده از اتوبوس های درون شهری دارد، توجه رسانه ها را به خود جلب کرد، ولی بسیاری فکر می کردند این پروژه در حد یک ایده باقی می ماند.

Treehugger گزارش می دهد که ایده ساخت این گونه اتوبوس ها، برای اولین بار توسط دو معمار آمریکایی، لستر واکر و کریگ هاجتس، در سال ۱۹۶۹ ارائه شد. حتی با استانداردهای امروزی، این ایده بلند پروازانه بود. واکر و هاجتس ایده استفاده از این اتوبوس ها را برای مدرنیزه کردن شهر نیویورک مطرح کردند.

برای کسانی که هنوز هم در مورد این اتوبوس ها شک و تردید دارند، سانگ به شینهوا گفت که یک مدل کامل در حال حاضر در گوانجو چین ساخته شده است و تا ماه آگوست تست خواهد شد. اگر همه چیز خوب پیش رود، این طراحی ممکن است با کاهش چشمگیر انتشار گاز کربن دی اکسید توسط ۲۰ میلیون وسیله نقلیه جدید در جاده های چین شود.

امیدواریم اگر این طرح به مرحله اجرایی و نهایی رسید، شاهد ورود هرچه زودتر آن به کشورمان هم باشیم.

منبع: digitaltrends

2 پسندیده شده
علی رهبری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.