برنامه ریزی برای ۱۰ برابر شدن تولید محتوا در کشور

روز گذشته در حاشیه برگزاری نخستین هم اندیشی بین المللی کلان داده‌ ها در پژوهشکده اسانس‌ های طبیعی دانشگاه کاشان، خسرو سلجوقی، از ۱۰ برابر کردن تولید محتوای داخلی خبر داد.

به گزارش کلیک، سلجوقی اظهار کرد: اشتغال ‌زایی از مهمترین فواید اجرای این پروژه است. هر برنامه کاربردی تولید محتوا در فضای مجازی که نوشته شود پیش بینی می‌شود زمینه اشتغال دو نفر فراهم شود.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران اشاره کرد: حدود ۵۰ هزار برنامه کاربردی در سال گذشته نوشته شده است. این پروژه در سال گذشته زمینه اشتغال ۱۰۰ هزار نفر را درکشور فراهم کرد که باید برای حل نیاز کشور این برنامه‌ ها ارتقاء یابد.

وی گفت: یکی از ویژگی ‌های برنامه‌های کاربردی که در سیاست اقتصاد مقاومتی دیده شده این است که درون‌ زا و برون‌ گرا باشد.

سلجوقی توضیح داد: این برنامه‌ های کاربردی می‌ تواند علاوه بر تولید داخلی، در صادرات و بازار خارجی نیز توزیع و کاربرد داشته باشد و از جمله ویژگی ‌های این بخش این است که نیاز به سرمایه‌ گذاری هنگفتی ندارد و با وسایلی همچون تبلت، رایانه و با خط اینترنت می‌ توان به تولید محتوا پرداخت.

او افزود: ۷۰ درصد درآمد هر اپی که نوشته می‌شود عاید نویسنده می‌ شود و این طرح فرصتی مناسب برای کسب و کار جوانان است.

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران بیان کرد: سرمایه انسانی، فناوری ارتباطات و اطلاعات و شکل گیری فرایند نوآوری را سه عامل دانایی در کشور هستند. ایجاد مراکز رشد، پارک‌ های علم و فناوری و توسعه فناوری‌ های نوین ساختار لازم برای تربیت نیروی انسانی کارآفرین است.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه کسب و کار از بین ۱۸۰ کشور، ایران رتبه ۱۴۳ را دارد که این رتبه خوبی نیست.

سلجوقی حاکم بودن الگوهای سنتی را از جمله مشکلات دانست و افزود: با توجه به عصر فناوری و ارتباطات، شناخت چالش‌ ها یکی از بحث ‌های اصلی است.

او اظهار داشت: امسال در راستای دستورات مقام معظم رهبری که سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نام گذاری شده است ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل شد و سازمان فناوری اطلاعات ایران در این راستا ۱۰ برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد افزایش کسب و کار توسط بخش خصوصی را تعریف و برنامه ریزی کرده است.

 

یک دیدگاه