رشد صنعت بازی سازهای ایرانی

|
۰ دیدگاه
Jashnvarechaharom_(2)

با رشد صنعت بازی‌ های موبایلی در جهان و رشد دستگاه‌ های همراه هوشمند در کشور، صنعت بازی ‌های رایانه ‌ای ایران هم به سمت بازی‌ های موبایل گرایش پیدا کرد.

به گزارش کلیک، مهرداد آشتیانی، معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌ های رایانه ‌ای، گفت: صنعت بازی ما یک حالت گذار طی کرد. هفت سال پیش عمده صنعت بازی ما به سمت بازی ‌های رایانه‌ ای شخصی بود و در این حوزه بازی‌ های ما باید با بازی‌ های خارجی که با بودجه‌ های چند صد دلاری ساخته و در مغازه‌ ها با یک قیمت عرضه می ‌شد رقابت می‌ کردند و شما می‌ توانستید پرهزینه ‌ترین بازی خارجی را با همان هزینه‌ بازی ایرانی دریافت کنید. این باعث شد ما نتوانیم در حوزه بازی ‌های PC شاهد یک محیط سالم و منطقی اقتصادی باشیم.
آشتیانی اظهار داشت: از حدود چهار سال پیش، با رشد صنعت بازی‌ های موبایلی در جهان و رشد دستگاه‌ های همراه هوشمند در کشور، صنعت بازی ‌های رایانه ‌ای ایران هم به سمت بازی‌ های موبایل گرایش پیدا کرد.
وی افزود: در حال حاضر درصد بالایی از تولیدات ما روی موبایل است. در موبایل به دلیل اینکه استورها یا فروشگاه‌ های موبایل داخلی مثل کافه‌ بازار و مایکت و ایران‌ اپ خودشان کپی‌ رایت را رعایت می ‌کنند و بازی ‌های خارجی به صورت قانونی و با رقم ‌های بین‌ المللی در این مارکت‌ ها عرضه می ‌شوند، رقابت برای بازی‌ سازهای ایرانی وضعیت بهتری دارد.
او ضمن اشاره به اینکه بنیاد تلاش می‌ کند جلوی قوانینی که مانع راه بازی ‌سازها و نشر بازی ‌های آنها در بازار است را بگیرد، ادامه داد: برای مثال پیرو اهدافمان و با توجه به خواسته خانواده ‌ها از بنیاد که بدانند بازی ‌ای که فرزندشان دانلود می ‌کند مناسب سنش هست، می ‌خواستیم بازی‌ هایی که در استورها هستند رده ‌بندی سنی شوند و کار را در پشت زمینه و بدون درگیر کردن تولیدکننده ‌ها و با تعاملی که با استورها داشتیم پیش بردیم.
معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌ های رایانه ‌ای بیان کرد: ما برای درک میزان موفقیت خود نیازمند آمار هستیم. آخرین اعداد و ارقام صنعت بازی ‌های رایانه ‌ای ما مربوط به پیماشی در سال ۱۳۹۲ است که خیلی قابل استناد نیست. به همین خاطر از سال گذشته بنیاد واحدی به اسم پژوهش بازار به وجود آورده، وظیفه ‌اش در یک سال گذشته تحقیق درباره آمار دقیق بوده تا وضعیت صنعت بازی ما را مشخص کند.
آشتیانی تصریح کرد: این اطلاعات و ارقام نه حرف فردی در بنیاد است که بخواهد از شهودش صحبت کند و نه از قول یک توسعه ‌دهنده، بلکه عدد و رقم و با مرجع است. خروجی‌ های این سرشماری و تحقیق آماده است و طی هفته‌ های آینده تحت یک کتابچه به اسم «صنعت بازی‌ های رایانه‌ ای ایران» چه برای سرمایه ‌گذارهای خارجی که بنیاد به عنوان نماینده صنعت بازی‌ سازی ایران شرکت می‌ کند و چه برای سرمایه ‌گذارها و پلیرها و بازیگران مطرح داخلی منتشر می ‌شود.

0 پسندیده شده
سجاد رئوفی پور
سجاد رئوفی پور هستم. خبرنگار وکارشناس آی تی . خبرنگاری شغل مورد علاقه من بود و آی تی علاقه شخصی. نتیجه تلفیق این دو علاقه با هم، زمینه ساز تبدیل من به خبرنگار حوزه آی تی شد و طی سالها در نشریه های مکتوب و غیرمکتوب در این زمینه نوشته ام. حالا در کلیک این افتخار را دارم که باز هم در همین زمینه برای شما بنویسم.
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.