اتصال چین و روسیه از طریق فناوری هایپرلوپ

|
۰ دیدگاه
AR-160419901

مدیر عامل شرکت تسلا قصد دارد تا حمل و نقل میان قاره ای و درون قاره ای میان کشورها را تسهیل بخشد. انتظار می رود که چنین پروژه ای در آینده ای نه چندان دور به حقیقت بپیوندد.
به گزارش کلیک، فناوری معمولا از اهدافش در رابطه با مرتبط ساختن جهان سخن به میان می آورد و باید در نظر داشت که به قول معروف ، پول جایی می رود که درباره آن سخن به میان آید. یکی از ابتکارات در این زمینه نوآوری ای است که چین و روسیه را به هم متصل می سازد . این چشم انداز ایلان ماسک بنیانگذار تسلاست که در نظر دارد تا یک سیستم حمل و نقل و جابجایی کالا از طریق انتقال کانتینر ها در یک تونل لوله ای با سرعت ۷۶۰ مایل بر ساعت بسازد. Hyperloop One همان تونلی است که قرار است به مسکو برود. و اگر شایعات در این رابطه درست باشد ، هدف چنین سیستم حمل و نقلی، قابل دسترس قرار دادن هر چه بیشتر منطقه اوراسیا است.

hyperloop-gets-significant-boost-from-us-transportation-secretary-support-104145_1

روز سه شنبه شروین پیشاور مدیر عامل شرکت هایپرلوپ وان، صاحباین فناوری، همکاری تجاری و صنعتی شرکتش با شرکت نفتی و ترابری روسی سوما را عنوان داشته و بیان کرد: ما نسبت به همکاری میان دولت روسیه، گروه صنعتی سوما و شرکت هایپرلوپ وان برای ساخت تونل لوله مذکور در مسکو هیجان زده هستیم.

مالک گروه صنعتی سوما، ضیاالدین ماگومدف، بیلیونر روسی است که گفته می شود ۴۱ امین ثروتمند این کشور است.

در ادامه پیشاور می افزاید که در دراز مدت هدف چنین همکاری هایی، فعالیت مشترک با روسیه در راستای احداث راه ابریشمی قابل انعطافی می باشد به نحوی که بتواند تونل ترابری، کانتینر های باری را از چین به روسیه تنها در مدت یک روز منتقل کند. وی همچنین افزود که احداث این تونل در روسیه میتواند به تحقق رویای چین در اتصال به اروپا، آفریقا و قسمت هایی از آسیا کمک کند. وی اظهار داشت : چنین پروژه ای در در دراز مدت ممکن است به توسعه همگرایی اقتصادی منطقه ای در قالبهایی چون اتحادیه اقتصادی اوراسیا سرعت ببخشد.

هر چند مطمئنا موانع متعددی پیش از احداث چنین پروژه عظیمی در انتقال کالا در گستره سرزمینی میان کشورها وجود دارد که نیاز به مطالعات و تحقیقات بی وقفه و وسیع دارد اما با این وجود شرکت تولیدکننده این فناوری تمرکز خود را بر روی به کار گیری آن در مناطقی غیر از آمریکا، جایی که این شرکت در آن واقع است مصروف نموده است. شاید یکی از دلایل اتخاذ چنین سیاستی، کمتر بودن قوانین محدود کننده در چنین کشورهایی باشد.

تا کنون استراتژی های امکان سنجی در فنلاند، هلند، سوئد، سوئیس، دبی و بریتانیا در نظر گرفته شده و اجرا گردیده است بنابراین، هیچ بعید نیست که در آینده ای نزدیک ما شاهد به تحقق پیوستن چنین ایده ای باشیم.

احسان ستاریان
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.