معرفی ۵ اتومبیل دودرب معروف حاضر در ایران

|
۰ دیدگاه
Porsche-911-Carrera-S-2013-widescreen-04

با کلیک همراه باشید تا نگاهی به ۵ اتومبیل دو درب گران قیمت حاضر در ایران داشته باشیم.

کیا سراتو کوپه ۲۰۱۲
از سال ۲۰۰۷ به بعد پیشرفت عجیبی در سبک طراحی محصولات کیا رخ داد و هنگامی که مدل کانسپت کوپ معرفی شد، هیچ کس فکرش را نمی کرد که این اتومبیل اسپورت زیبا و جذاب بعدها به عنوان سراتو کوپه روی خط تولید برود.

Kia_Cerato_Koup_2012_360_720_50-36

سراتو کوپه تجهیزات و امکانات خوبی را از جمله ۶ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، گرم کن صندلی، تهویه مطبوع اتوماتیک، ورودی USB و iPod، سیستم ورود و استارت بدون کلید و سانروف را در اختیار شما قرار می دهد و جالب اینجاست که فضای ردیف عقب آن هم نسبتا جادار و راحت است.
تنها مشکلش این است که نه تنها موتور ۴ سیلندر ۱/۶ لیتری بلکه موتور ۲ لیتری آن نیز با قدرت ۱۵۴ اسب بخار نمی تواند انتظارات شما را از یک کوپه اسپورت برآورده کند به طوری که شتاب اولیه آن در مدل های ۲ لیتری برابر ۱۰/۳ ثانیه است. سواری این خودرو کمی خشک بوده که البته همین خصیصه به پایداری و چسبندگی آن به سطح مسیر افزوده است. در حال حاضر این مدل به عنوان ارزان ترین خودروی کوپه در بازار شناخته می شود.

جنسیس کوپه ۲۰۱۳
نسل جدید جنسیس کوپه چند ماهی است که به صورت محدود و توسط واردکنندگان شخصی به کشور وارد می شود. نمای جلوی آن کمی محافظه کارانه شده و جسارت نسل قبل را ندارد اما گرافیک چراغ های عقب آن بسیار زیباتر شده است. در داخل کابین، با فضایی لوکس تر از قبل مواجه می شوید که بهبود کیفیت مواد آن کاملا محسوس است. فرم پانل و کنسول مرکزی تغییر نموده و دسترسی به ادوات آن راحت تر شده است.

interview-hyundai-genesis-coupe-germany-3-1024x684

در کل جنسیس کوپه یکی از وسوسه برانگیزترین خودروها در بازار داخلی است زیرا با قیمتی بسیار کمتر از رقبا، امکانات و ویژگی های فنی قابل توجهی را در اختیار شما قرار می دهد. ترمزهای سفارشی Brembo آن در جلو و عقب از نوع دیسکی و خنک شونده بوده و عملکرد بسیار خوبی دارند.
تاسفانه مدل قوی تر و ۸ دنده اتوماتیک این خودرو در ایران عرضه نمی شود و پیشرانه آن تقریبا تفاوتی با مدل قبلی ندارد اما مانند قبل با همین پیشرانه ۶ سیلندر وی شکل (۳۷۷۸ سی سی) و صدای جذاب منبع اگزوز؛ هیجان خالص و لذت بالای رانندگی را به شما هدیه خواهد داد.

مرسدس بنز E350 2012 کوپه
این خودرو یکی از زیباترین کوپه های دنیاست که به تازگی مجوز ورود به ایران را پیدا کرده و در بازار آزاد به فروش می رسد. کابین E350 کوپه، لوکس و بسیار راحت بوده و فضای پا برای سرنشینان عقب هم کاملا مناسب است. این مدل تمام امکانات مدل سدان را به جز نایت ویژن و کمک فنرهای ایرماتیک داراست و از این لحاظ در گروه اتومبیل های کوپه لوکس و اسپورت قرار می گیرد.

mercedes-benz-e350-coupe-front-low

پیشرانه ۶ سیلندر وی شکل این خودرو ۳۰۲ اسب بخار قدرت داشته و با کمک گیربکس ۷ دنده اتوماتیک در مدت زمان ۲/۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می کند. پایداری و فرمان پذیری این خودرو در حالت استاندارد رضایت بخش بوده و در صورت بهره گیری از پکیج داینامیک هندلینگ در مدل های AMG Sports Package به یک کوپه اسپورت تمام عیار تبدیل خواهد شد.

مرسدس بنز CL500
یقینا CL500، لوکس ترین و مجهزترین اتومبیل دودر در بازار داخلی بوده و در گروه گران ترین خودروهای موجود در بازار داخلی قرار می گیرد. CL در واقع نمونه کوپه S-Class است و از لحاظ ابعاد، تجهیزات و امکانات رفاهی هم با S-Class short برابری می کند. کابین این خودرو همچون یک هتل سوپر لوکس ۵ ستاره، مجلل و راحت بوده و فضای ردیف عقب آن هم کاملا جادار و دلباز است.

۲۰۰۴-Mercedes-Benz-CL-Class-CL500-Coupe-3

CL500 از سال قبل با مدل ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ در ایران عرضه شد اما به تازگی تعداد محدودی از نمونه فیس لیفت ۲۰۱۲ آن هم به بازار راه یافته است. موتور ۸ سیلندر وی شکل (۳۲ سوپاپ) این خودرو به حجم ۴/۵ لیتر،قدرتی معادل ۴۲۹ اسب بخار را تولید کرده و شتاب اولیه آن برای مدل های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به ترتیب برابر ۵/۴ و ۴/۹ ثانیه است. متاسفانه مدل ۴MATICCL500 (چهار چرخ متحرک) در ایران عرضه نمی شود.

پورشه Carrera S 911 2013
نسل جدید پورشه ۹۱۱ کررا S به تازگی مجوز دریافت پلاک ملی را اخذ کرده و تعداد محدودی از آن به نمایشگاه ها راه یافته اند و این در حالی است که نسل قبل آن فقط با مدل کررا ۴ (چهار چرخ متحرک) کابریولت در ایران عرضه می شد. طبق معمول فرم کلی بدنه ثابت مانده و عمده تغییرات در طراحی سپرها و چراغ های جلو و عقب دیده می شود اما در داخل کابین تحولات زیادی صورت گرفته و فرم کنسول مرکزی شباهت زیادی با مدل پانامرا پیدات کرده است.

Porsche-911-Carrera-S-2013-widescreen-04

فضای پای سرنشینان نسبت به نسل قبلی افزایش یافته و در مورد کیفیت مواد و دقت مونتاژ آنها نیز هر چقدر تعریف کنیم، کم است! پیشرانه این خودرو از نوع ۶ سیلندر صفحه ای به حجم ۳۸۰۰ سی سی بوده که با وجود ۲۴ سوپاپ قادر است قدرتی معادل ۴۰۰ اسب بخار را تولید کند اما مهمترین نکته این است که Carrera S با شتاب اولیه۴/۱ ثانیه (با دکمه شتاب گیری) در کنار پانامرا توربو به عنوان سریع ترین اتومبیل موجود در بازار شناخته می شود.

تویوتا پرادو دو در ۲۰۱۲
پرادو یکی از محبوب ترین شاسی بلندهای موجود در ایران است که نسل قبل آن، فروش بهتری را در بازار داخلی تجربه کرد. مدل های دو در این نسل از پرادو در تعداد محدود و فقط با پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ در بازار یافت می شوند و قاعدتا ۱۶۱ اسب بخار برای این SUV اصلا راضی کننده نیست.

۲۰۱۰-Toyota-Prado-3-door-3

سطح تجهیزات و امکانات رفاهی پرادو ۲۰۱۲ در حد یک لکسوس RX350، کامل و رضایتبخش بوده و فضای پا برای هر ۴ سرنشین نسبت به نسل قبل افزایش یافته است اما هنوز هم سوار و پیاده شدن برای سرنشینان عقب به سختی صورت می گیرد. ناگفته نماند که قابلیت های آفرود این نسل از پرادو واقعا قابل تحسین بوده اما ضعف توان موتور در مدل های ۴ سیلندر این ویژگی را تا حد زیادی کمرنگ نموده است. به هر حال این مدل از پرادو، تنها SUV دو در در بازار داخلی بوده که مصرف سوخت نسبتا مناسبی هم دارد.

1 پسندیده شده
محمدرضا مرتضایی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.