بامیلو موفق تر است یا دی جی کالا؟

|
۱۵ دیدگاه
rsz_2unnamed

فروشگاه اینترنتی بامیلو bamilo دومین فروشگاه B2C پربازدید در ایران است. بامیلو تابستان سال ۹۳ به‌عنوان یکی از ونچرهای روماک که خود زیرمجموعه راکت اینترنت است، راه اندازی شد. در ادامه به بررسی مشروح عملکرد بامیلو می پردازیم. با کلیک همراه باشید.

کلیک- موزاندو نیز پس از ناکامی در نیل به اهدافش، اخیراً با بامیلو ادغام‌شده است. بامیلو بازار هدفی شبیه به دیجی‌کالا دارد و حتی تنوع بالاتر رده محصولات آن دیجی‌کالا را به تحرک واداشت. هرچند درفروش محصولات دیجیتال به دیجی‌کالا نرسیده است امّا در فروش رده پوشاک که البته دیجی‌کالا وارد آن نشده، پیشتاز بازار است. رتبه الکسای بامیلو در ایران ۵۱ و در دنیا ۲۵۹۳ است، که رتبه جهانی آن در سه ماه اخیر ۹۰ رتبه نزول را نشان می‌دهد. بانس ریت بامیلو بالاست و عدد ۴۰٫۶۰% را نشان می دهد که البته در سه ماه اخیر کاهش ۱۷ درصدی داشته است که نشان از بهبود نسبی وضعیت صفحه فرود بامیلو دارد و این بانسریت در رنج نرمال قرار دارد. میانگین تعداد صفحات روزانه بازدید به ازای هر کاربر ۵٫۲۴ است که در سه ماه اخیر افزایش ۳۵٫۸۰% درصدی داشته است. میانگین زمان حضور هر کاربر در سایت ۵ دقیقه و ۲ ثانیه در روز است، که در سه‌ماهه اخیر ۳۰٫۰۰% افزایش داشته است. از تمام مراجعات به سایت بامیلو، ۵ درصد از موتورهای جستجوست که در سه‌ماهه اخیر ۲۲% افزایش داشته است. برخلاف دیجی‌کالا درصد زیادی با جستجوی نام بامیلو در موتورهای جستجو وارد سایت بامیلو نشده‌اند، بلکه ۵۲% با جستجوی عبارات کلی نظیر فروشگاه اینترنتی، خرید اینترنتی و فروشگاه اینترنتی لباس وارد سایت شده اند. هرچند این موضوع بیانگر موقعیت مناسب در موتورهای جستجو است، امّا از طرف دیگر بیانگر عدم شناخت کافی از این برند در سطح عمومی نسبت به دیجی‌کالاست. تعداد سایت هایی که لینک به بامیلو در آن‌ها موجود است ۳۵۷۱ سایت است و سرعت بارگذاری صفحه سایت در رده کند قرارگرفته و ۷۵% سایت‌ها از آن سریع‌تر بارگذاری می‌شوند. زمان لازم برای بارگذاری سایت ۲٫۵۹ ثانیه است. نمودار زیر روند جستجو کلمه “بامیلو” در گوگل را نمایش می‌دهد که بیانگر روند صعودی آن در درازمدت است، هرچند در مواقعی با کاهش نسبی مواجه شده است. نقطه اوج این نمودار، مصادف با نوامبر ۲۰۱۵ یعنی هم‌زمان با تعریف کمپین “بلک فرایدی” بامیلو است.

bamilo-gift-card-2902-1062431-4-zoom

بخش اول ) دیجی کالا
فروشگاه اینترنتی دیجی کالا برای اکثر کاربران اینترنت ایران شناخته شده است.دیجی کالا که استارت اولیه خود را از سال ۸۵ و با فعالیت محدود در زمینه فروش اینترنتی آغاز کرده توانسته با فعالیت مداوم و تحسین برانگیز در طی مدت ۸ سال خود را به عنوان بزرگترین،معتبرترین و پردرآمدترین فروشگاه اینترنتی ایران تبدیل کند؛ به گونه ای که نشریه اکومونیست در گزارشی از کسب و کارهای اینترنتی ایران،ارزش دیجی کالا را بیش از ۲۹ میلیون دلار برآورده کرده و جایگاه نخست کسب و کارهای اینترنتی در ایران را با اقتدار به این مجموعه عظیم واگذار کرده است ( پس از دیجی کالا کافه بازار با ارزش ۸ میلیون دلار و سایت شبکه تبلیغات با ارزش ۳ میلیون دلار در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. )
عملکرد بی نقص دیجی کالا در این چند سال اخیر به گونه ای بوده که توانسته اعتماد و اعتبار زیادی در میان کاربران اینترنت ایران کسب کند و در میان کسانی که تاکنون از این سایت خریدی نداشته اند حس مثبتی ایجاد نماید.چرا که سایتی با فروش روزانه بیش از ۱ میلیارد تومان در ماه گویای حضور یک برند معتبر اینترنتی در ایران می باشد.

بخش دوم ) بامیلو
فروشگاه اینترنتی بامیلو که در تیرماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد نخستین پروژه کمپانی جهانی راکت اینترنت در ایران می باشد.راکت اینترنت که توسط برادران ساویر در اروپا اداره می شود با هدف پیاده سازی کسب و کارهای اینترنتی موفق دنیا در سایر کشورها توانسته تا کنون درآمد قابل توجهی کسب کند.این کمپانی در ایران با سه سایت بامیلو،موزاندو و بدو فود کار خود را آغاز کرده است.آنچه که تاکنون توانسته سبب برتری بامیلو نسبت به بسیاری از فروشگاه اینترنتی باسابقه در کشور باشد به چهار عامل زیر ارتباط دارد:

۱- پشتوانه مالی عظیم راکت اینترنت
۲-تجربه بسیار زیاد تیم مدیریت
۳-محصولات متنوع و باکیفیت
۴-طرحهای خلاقانه تشویقی و تخفیفی خرید

بخش سوم ) آغاز رقابت میان دیجی کالا و بامیلو
از آغاز فعالیت بامیلو تا کنون به طور شگفت آوری شاهد تبلیغات انبوه این سایت در میان اکثر سایتهای پربازدید و معتبر ایرانی بوده و هستیم.با یک حساب سرانگشتی می توان فهمید که بامیلو در هر ماه بیش ۵۰ میلیون به طور حداقل برای تبلیغات خود هزینه می کند.دو تبلیغ بنری در ورزش ۳، خبرگزاری های مطرح کشور همچون خبرآنلاین، فیس نما،یوتیوب و بسیاری سایتهای دیگر شاهد بنرهای مختلف و موضوعی بامیلو هستیم.البته بامیلو در کنار این تبلیغات انبوه و پرهزینه که توانسته سایت خود را در کمتر از ۱ سال به رتبه ۴۸ سایتهای پربازدید ایرانی برساند از تیم مدیریتی قوی و باتجربه برخوردار است.طرح های تشویقی خرید و تخفیف ها،طراحی بنرهای تبلیغاتی حرفه ای،فعالیت حرفه ای در شبکه های اجتماعی بخشی از عوامل موفقیت این سایت می باشد.
اما با مرور فعالیت چند ماهه این سایت و تغییراتی که در دیجی کالا مشاهده کردیم می توان بیان کرد که دیجی کالا تا مدتها خطری از سوی هیچ سایت مشابه ایرانی حس نمی کرد.یکه تازی غیر قابل انکار دیجی کالا سبب شده بود که تا مدتها شاید عملکرد یکنواختی از این مجموعه باشیم.گرچه همین عملکرد یکنواخت با کیفیت و اثربخشی بالا انجام می شد اما با تولد بامیلو،دیجی کالا خطر کاهش جایگاه خود را طبق آمار حس کرده و یا با درایت توانسته با پیش بینی آینده،برنامه های پیشگیری از کاهش جایگاه خود را آغاز کند.
در چند ماه اخیر دو تغییر عمده در برنامه های مارکتینگ دیجی کالا مشاهده کردیم:

۱-افزایش تبلیغات دیجی کالا در سایتهای معتبر ایرانی و آغاز تبلیغات محیطی ( در ایستگاه های مترو )
۲-افزایش تنوع محصولات خود

در ادامه به بررسی مزیت‌ها، ضعف، موقعیت‌ها و تهدیدهای پیش روی بامیلو پرداخته‌ایم.

مزایا و توانایی‌ها

• پشتوانه مالی و فنی راکت اینترنت.
• گروه‌های کالایی متنوع.
• تنوع بسیار بالا در رده مد و لباس؛
از برندهای لوکس مثل فراتلی روزتی تا برندهای متوسط مثل برشکا و برندهای سوپرمارکتی ارزان مثل Max و همین‌طور برندهای ایرانی.
• بخش پشتیبانی آنلاین (که البته خیلی هم قوی عمل نمی‌کند ولی روند رو به رشد خوبی دارد.)
• کمپین‌های تخفیفی متنوع و همیشگی و اطلاع‌رسانی به‌موقع آن‌ها و ارسال کدهای تخفیفی به‌صورت تصادفی و یا به مناسبت‌های مختلف و همچنین اهدای کد تخفیف درازای عضویت در خبرنامه که باعث شده در عرض یک سال، بامیلو به دومین فروشگاه مطرح اینترنتی ایران و مهم ترین رقیب دیجی‌کالا تبدیل شود.
• طراحی متفاوت رابط کاربری نسبت به سایر سایت‌های مشابه.
• بخش بلاگ بامیلو که مطالب متنوعی حتی با موضوع سرگرمی و کسب‌وکار در آن بارگذاری می شود. هرچند این بخش تنها ۲٫۶۳ بازدیدکنندگان بامیلو را به خود جذب می‌کند و از این لحاظ در مقایسه با “دیجی‌کالا مگ” ضعیف‌ عمل کرده است.
• بامیلو از فرم یک فروشگاه خارج است و بیش‌تر یک بازار است، چراکه محصولات در انبار خود ذخیره نمی‌کند بلکه موجودی انبار تأمین‌کننده را به‌عنوان موجودی خود اعلام می‌کند و پس از هر سفارش و یا ترکیب بار سفارشی‌ها باهم، سفارش از تأمین‌کننده دریافت می‌شود و پس از تأیید سلامت کالا توسط کارشناسان بامیلو برای مشتری ارسال می‌شود، که مزیت آن عدم هزینه انبارداری و یا موجودی بیش‌ازحد است ولی ایراداتی نیز دارد مثل کاهش سرعت پاسخ‌دهی و افزایش هزینه حمل‌ونقل که چالش اصلی یافتن نقطه بهینه برای ترکیب استراتژی انبار متمرکز نزد خود خرده‌فروش و تأمین‌کننده است، که البته بامیلو در این موضوع عملکرد خیلی قابل قبولی نداشته است.

در موارد زیر که از سایت بامیلو برداشته‌ شده است، نحوه عملکرد بامیلو بسیار ساده بیان شده است:
• وجود اپلیکیشن بامیلو برای دستگاه‌های اندرویدی و iOS.
• وجود نسخه سایت سازگار با موبایل.
• تبلیغات گسترده در فضای مجازی و کمپین‌های تبلیغاتی به‌موقع و مناسب (مثل «شانس در میزنه!» با همکاری ایرانسل) و همچنین استفاده گسترده از تبلیغات یاهو میل.
• استفاده از تکنیک‌های retargeting برای تبلیغات آنلاین.
• استفاده از تکنیک‌های داده‌کاوی در تحلیل رفتار مشتریان و ارائه پیشنهادهای سنجیده و مناسب به آن‌ها.

۱۳۲۴۹۹۴۱_۱۷۳۵۰۵۳۷۱۰۰۶۶۶۰۴_۱۶۹۸۳۲۷۸۸۰_n

نقاط ضعف
• ناقص بودن توضیحات و بررسی محصولات به نسبت دیجی‌کالا و عدم تمایل کاربران به نظر دادن و امتیاز دادن به کالاها در این سایت که عملاً نمی‌تواند مثل دیجی‌کالا به تصمیم‌گیری مشتری کمک کند.
• پاسخ‌گویی ضعیف نسبت به دیجی‌کالا؛ (عدم وجود پاسخ‌گویی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته) و همچنین به دلیل ظرفیت کم خطوط تماس تلفنی کاربر اکثر اوقات یا بوق اشغال مواجه می‌شود یا با صف انتظار. (البته پیش‌تر بامیلو از خطوط تلفن مجازی استفاده می‌کرد که اصلاً خیلی اوقات نمی‌شد با آن‌ها تماس گرفت.)
• به علت عدم هماهنگی با تأمین‌کنندگان و نداشتن انبار متمرکز بازه زمانی ارسال گاهی طولانی می‌شود و حتی مشاهده‌شده که پس از چند روز بامیلو سفارش را لغو کرده است، که البته این مشکل با هماهنگی بیش‌تر مثلاً از طریق اتحاد استراتژیک و یا سیستم اطلاعاتی مشترک برطرف می‌شود.
• بسته‌بندی نامناسب مرسوله‌ها، استفاده از کیسه‌های سایز بزرگ برای سفارش‌ها با سایز کوچک که تأثیر بد بر تجربه مشتری می‌گذارد.
• نداشتن لباس فرم برای پیک‌های ارسال محصولات و عدم آموزش برخورد مناسب به آن‌ها.

موقعیت‌ها
• بامیلو با بهبود پاسخگویی به مشتری می‌تواند وجهه برند خود را بسیار تقویت کند برای این مهم باید مرکز تماس بامیلو ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته پاسخگوی تماس مشتریان باشد.
• بامیلو با توجه به اتخاذ استراتژی چابک سازی زنجیره تأمین جهت کاهش هزینه‌های موجودی باید به تکمیل چرخه این استراتژی بپردازد و آن ارتباطات مؤثرتر با تأمین‌کنندگان و یا داشتن حجم اندکی موجودی برای توانایی پاسخگویی مناسب به سفارش‌ها است؛ چراکه عمده ضعف بامیلو در مقایسه با دیجی‌کالا همین مسئله است.
• با توجه به مزیت نسبی بامیلو درزمینه مد و لباس، بهتر است بامیلو به تقویت محصولاتی که در این رده کمتر مورد توجهش بوده نظیر عینک‌های آفتابی بپردازد و با دو سایت تخصصی این حوزه یعنی دیدیار و نوریک اپتیک رقابت کند. و حتی از ایده این دو سایت برای انتخاب آسوده‌تر مشتریان برای تمام محصولات مد و لباسش برای تثبیت جایگاه خود بهره ببرد. ایده این است که مشتری می‌تواند چند مدل و یا چند سایز البته محدود از محصول را سفارش دهد و در محل تست کند و هر یک از محصولات را که پسندید انتخاب کند درواقع این کار بردن اتاق پرو به منزل مشتری است. البته راهکار دیگر ولی به نظر پرهزینه‌تر و غیرملموس‌تر برای کاربر ایرانی تکنولوژی اتاق پرو مجازی است که کاربر چند سایز مهم اندام خود را به سایت اعلام می‌کند و سایت اعلام می‌کند و سایت نیز پیشنهاد‌های خود را بر تن مانکن مجازی هم سایز مشتری می‌پوشاند و مشتری می‌تواند با تغییر سایز لباس‌ها، تناسب آن‌ها را مشاهده کند و تصمیم نهایی را بگیرد.
• طراحی کمپین پایین‌ترین قیمت و تبلیغ گسترده آن‌که البته فعلاً علی‌رغم گذشت زمان زیادی از معرفی کمپین، عملیاتی نشده است می‌تواند علاوه برجذب مشتریان زیادی به سایت از این حیث که چون بامیلو ادعا کرده که اگر قیمت محصولی پایین‌تر بود، هم قیمت را کاهش می‌دهد و هم کد تخفیف ۲۰ هزارتومانی می‌دهد؛ پس واقعاً پایین‌ترین قیمت را دارد، از طرف دیگر می‌تواند بدون صرف هزینه زیاد نیروی انسانی از شرکت‌کنندگان در این چالش به‌عنوان رصد کنندگان تحرکات رقیب استفاده کندو با توجه به ارائه کد تخفیف ۲۰ هزارتومانی، از بدبین شدن این کاربران به سایت نیز جلوگیری کند. پس بهتر است بامیلو هر چه سریع‌تر و قوی‌تر این کمپین را کلید بزند تا تحولی شگرف در بازار خود و رقبایش ایجاد کند.

تهدیدها:
• از دست دادن جایگاه فروش محصولات رده مد و لباس با توجه به ظهور رقبای جدید مثل بایکس و شیکسون در پوشاک و اکسسوری و baxar.ir در زمینه اکسسوری؛

که البته تنوع برندهای این سایت‌ها بسیار کمتر از بامیلو است و گاهی تخفیف‌های شدید آن‌ها آن‌هم روی محصولات بعضاً ارزان‌قیمت و ناشناخته می‌تواند برای بامیلو که رویکردش تسخیر بازار با تخفیفات فوق‌العاده است، تأثیر بگذارد. همچنین بامیلو رقیبی چون البسکو در این حوزه دارد که هم تنوع مناسب را دارد و هم کیفیت بالای برندها را و هرازگاهی تخفیف‌های مناسب نیز در این دوره به کاربرانش می‌دهد، بنابراین به نظر می‌رسد بامیلو باید هوشیار باشد و مراقب مزیت در مهم‌ترین رده محصولاتش یعنی مد و لباس باشد؛ چراکه اگر این رده را از دست بدهد احتمالاً به علت تمرکز بیش‌تر چند سایت‌ دیگر در رده محصولات الکترونیک البته بدون در نظر گرفتن رهبر بازار یعنی دیجی‌کالا، سهم بازار این رده را نیز از دست بدهد.

سایت‌هایی از قبیل alldigitall.ir، zanbil.ir و boorsika.com که به علت قدیمی‌تر بودن و همچنین قوی‌تر بودن بحث نقد و بررسی محصولات الکترونیک شانس بالایی برای تحدید سهم بازار بامیلو در این رده دارند.

• به نظر می‌رسد بامیلو مشکلات زیادی در ارتباط با تأمین‌کننده‌های کالاهایش دارد چراکه سرعت پاسخ‌گویی به سفارش‌های مشتری یک فاکتور بحرانی‌اش پاسخ‌گوی تأمین‌کننده‌ها به سفارش بامیلو نیست، بامیلو باید پیش از وارد شدن لطمه جدی به اعتبار برندش به علت تأخیرهای ناشی از این سبک تأمین کالا، زیرساخت‌های ارتباطی‌اش را با تأمین‌کنندگان ارتقاء دهد یا با اتخاذ راهکاری ترکیبی از انبارداری متمرکز و زنجیره تأمین چابک، سرعت پاسخ‌گویی به سفارش‌های مشتریان و به‌تبع آن درجه رضایت مشتریان را ارتقاء دهد.

برند

اکنون دیجی کالایی که زمانی فقط کالاهای دیجیتال را عرضه می کرد به فروش محصولات آرایشی-بهداشتی،محصولات فرهنگی و … نیز روی آورده است.رقابت این دو مجموعه برای تبدیل شده به یک ebay در ایران سبب افزایش کیفیت خدمات رسانی آنها و افزایش وسعت فعالیت های آنها شده است.
البته در ظاهر بامیلو در ارائه برنامه های خلاقانه تشویقی خرید نظیر ” طرح هفته طلایی ” از دیجی کالا پیش افتاده است اما دیجی کالا نیز با طرح هایی همچون ” ارسال رایگان در روز آسمان پاک ” سعی می کند از رقیب جدید خود عقب نماند.
گرچه از آمارهای فروش این دو مجموعه اطلاع دقیقی نداریم اما بدون شک بامیلو نیز به یکی از سایتهای پردرآمد ایرانی تبدیل شده که با توجه به مالکیت غیر ایرانی آن امید داریم سایر کسب و کارهای اینترنتی کشورمان با الگوبرداری از مجموعه های موفقی چون دیجی کالا و بامیلو بتوانند رونق بیشتری به فضای کسب و کار خود بدهند

5 پسندیده شده
محمدرضا مرتضایی
از این نویسنده

۱۵ دیدگاه

توسط: پیام خانی نژاد

ممنون از سایت خوبتون
http://khaninejad.ir/

    توسط: مجتبی کلاته جاری

    با سلام . من از مشتریان دیجی کالا بودم از ابتدا تا کنون و از پشتیبانی و ارسالش واقعا راضیم.
    بامیلو رو اولین خریدمو ازش کردم . نه شماره تماس و پشتیبانی درستی داره . جنسم مثل گوشت قربونی میفرسته تیکه تیکه الان بعد ۱ هفته ۱ تیکه از ۹ تیکه جنسمو فرستادن تازه ….
    واقعا مزخرفه واقعاااااا افتضاحه

توسط: امید

با سلام
من به عنوان یک کاربر که از سال ۸۷ شروع به خرید اینترنتی کردم اینو میگم که دیجی کالا تا سال ۹۱ خیلی خوب بود … ولی کم کم شروع به گرون فروشی کرد

اما این یکی دوسال اخیر که از بامیلو خرید میکنم واقعا راضی ام … قیمت های فوق العاده مناسب … هزینه ارسال پایین و خیلی وقتا رایگان .. پشتیبانی عالی … مرجوع کردن کالا تا ۳۰ روز … سرعت ارسال … کیفیت محصولات … همش عالیه

توسط: مصطفی صالحی

سلام دوستان

دیجی کالا کمی قیمتش از بازار گران تر هستش ولی من به کیفیتش اطمینان دارم و تا حالا هرچی خرید کردم (نزدیک ۱۰ میلیون) راضی بودم

اما بامیلو اگر قیمتش پایین تره به خاطر اینه که همون آشغالی رو می فروشه که تو مغازه هم می تونی بخری
به عنوان نمونه من یه کاپشن سال پیش خرید کردم ازش که جای دکمش به اندازه ۵ سانت پاره بود و از لحاظ کیفیت هم آشغال به تمام معنا بود و اصلا هزینه که کرده بودم رو پس ندادن و ۱۶۹ هزار تومان ضرر کردم.

نتیجه گیری اگر می خواهید جنس ارزون بخرید، برید از بازار و از مغازه بخرید کنید و بی خود وقتتون رو تو بامیلو تلف نکنید ولی اگر کیفیت براتون مهمه من دیجی کالا رو پیشنهاد می کنم

امیدوار وارم پایلیش بشه

    توسط: علی

    این جوکه که دیجی کالا کالای اصل میاره!! اره همه کالای قلابی میارن این وسط فقط دیجی اصل میاره!!! ساده نباشید! الان اکثر برندها نمایندگی رسمی دارن تو کشورمون،،،

توسط: آرین

بامیلو از هر نظر بهتر از دیجی کالاس.دیجی کالا قیمت هاش گاهی حتی با تخفیفی که میده از بازار بیشتره و هزینه حملی هم که میگیره باعث میشه رغبتی واسه خرید نمونه.بامیلو گاها تخفیفات وحشتناک میده و ارسال رایگان هم داره.کلا من از هردو خرید کرده ام ولی از بامیلو راضی ام

توسط: علی امیری

با سلام و تشکر از گزارش تهیه شده، به نظر می رسد دیجی کالا با افزایش خریداران اینترنتی ، حداقل برابر آنچه ادعا می کند خدمات ارایه نمی کند . حدود یک ماه و اندی قبل کالایی را خریدم که برخلاف سفارش آن را ارسال کرد و متاسفانه با پیگیری های مکرر تلفنی و ایمیلی و اعلام اینکه با شما تماس میگیریم بعد از یکماه کاملا نا امید و از پیگیری منصرف شده و طبعا به فکر تجدید نظر در خرید از دیجی شدم. قابل گفتن است بعد از مدتی تماس گرفتند که اگر کالا مورد استفاده قرار گرفته ، کاری نمی توانیم انجام دهیم .!؟اینجا بود که تعریف خدمات و پاسخگویی در ۲۴ ساعت و ۷ روز هفته را متوجه شدم و …
مناسب است این گونه بازخورد ها به شکلی و از سوی مرجعی جمع بندی شود تا میزان صحت گفتار و رفتار برخی مراکز مورد سنجش مردم قرارگیرد .

توسط: علی احمدی

من تجربه خرید زیاد از هر دوسایت رو دارن و به نظرم دیجی کالا خیلی بهتر عمل میکنه و قابل اعتماد تر است.
تجربه من دز دینی کالا اینکه که همیشه کالای اصل و با گارانتی فرستاده ممکنه که یک مقدار کمی دز بازار گرونتر باشه اما بدلیل عدم ازینه رفت و برگشت و ارامش موقع ترید ارزشش رو داره.
اما بامیلو رو من به هیچ وجه توصیه نمیکنم.چون در واقع خودش انبارداری نمیکنه فرشنده ها هرنوع کالایی رو میتونن بفروشن و اون فرشنده اعتبار بامیلو براس اهمیتی نداره بلکه سود خودش رو میبینه اینه که در خیلی مواقع شما کالای بدون کیفیت دریافت میکنین.
پاسخ دهی بامیلو اصلا خوب نیست و هنوز تا ایده ال شدن راه زیادی دارن مصاف بر اینکه باید مدت ها معطل بشید
تجربه ای که داشتم تو کالای دیجیتال اینکه با وجود خرابی دستگاه و اعلام اون به تیم پشتیباتی متاسفانه با همون رفتار ناخوشایندی که در اغلب مغازه ها رو برو نیشین که این موصوع نباید باشه حتما شما ضربه وارد کردین مواحه میشین.
نکته دیگه اینکه اوج فاجعه اونجاست که شما چند تاکالا رو با هم سفارش داده باشین در این صورت کافیه یکی از فروشندهها بدقولی کنه اونوقت شما باید تا ابد صبر کنید که همه کالاها جور بشهتا اونها رو با هم براتون ارسال کنند که خوب این منجر به نرسیدن کادوی تولد برای من با وجود گدشت بیش از ۸ روز در تهران شد
توصیه من اینه که به خودتون و اعصابتون کمی لطف کنید و سراغ این سایت برای خرید نرید.

توسط: شبکه مترجمین اشراق

مطلب جالبی بود فکر کنم آمارتون از سایت الکسا هست.
https://eshraghtranslators.com

توسط: امید عبدی

چن سالی میشه از فروشگاه اینترنتی خرید میکنم. به دلیل عدم وجود کالایی تو یه فروشگاه آدم مجبور میشه از فروشگاه دیگه ای خرید کنه. تو همین دو هفته از بامیلو دوتا سفارش همزمان داشتم. بعد از سه چهار روز انتظار از بامیلو باهام تماس گرفتن گفتن: ببخشید سفارش شما درحال حاضر موجود نیس! (این جالبه که من کالارو سفارش دادم و ثبت هم شده و واسم کد اس شده). آخر سر مث آب خوردن اون سفارشمو از حسابم حذف کردن (دیگه بماند حقوق و جایگاه مشتری اینجا چی میشه خدا میدونه…) . حالا واسه سفارش بعدیم داستان جالبتره پنج روزه منتظرم سفارش بعدیم هم نرسیده آخرش به پست زنگ زدم و کد کالامو تو سیستم وارد کردن دیدن اشتباهی واسه شهر دیگه ای از استانمون فرستادن (بجای شهرستان رفتن واسه مرکز استان فرستادن!). به بامیلو زنگ زدم هیچی واسه گفتن نداشت. حالا رفتن واسه معذرت خواهی یه کد ۲۰ هزار تومانی واسه ایمیلم فرستادن جبران مافات شه (اینجا دقیقا نسبت به من مث یه گدا دلسوزی کردن… تازه اگه خرید بعدیت بالای ۱۰۰ هزار تومان باشه کد فعال میشه). اون از حذف کردن سفارش اولیم اینم از کالای دومی. خوبیش اینه واسه سفارشاتم گزینه پرداخت در محل رو زده بودم اگه اینترنتی پرداخت میکردم خدامیدونه چه چیزای دیگه ای پیش میومد. بامیلو واقعا واستون متاسفم امیدوارم پیاممو بخونین یکم به خودتون بیاید و ارزش مشتری رو اینجوری پایمال نکنین. (ممنون از سایت کلیک).

توسط: مشتری

می خوام تجربه خریدمو از این سایت به استراک بزارم و می دونم که کمک میکنه به سایر کسانی که می خوان از این سایت خرید کنند…
اونچه که الان می خوام اینجا مطرح کنم یک فاجعه است که توسط شرکت عجیب و غیرقابل توجیه بامیلو رخ داده من در خرید اولی که از این سایت داشتم مدلی از یک لباس رو تهیه کردم و نسبتا هم ازش راضی بودم و بعد از یک ماه دوباره همون لباس رو سفارش دادم کالایی که به دستم رسید از نظر ابعاد نصف کالای قبلی بود و مدل و طرحش هم کاملا متفاوت بود به پیکی که کالا رو اورده بود گفتم و گفت مشکلی نیست شرکت کالا را باز پس می گیره و وجه پرداختی رو بر می گردونه در کمال ناباوری بعد از چند ماه چونه زدن با کارمندان بامیلو این شرکت از باز پس گرفتن کالا امتناع کرد و توجیه شونم این بود که مشخصات کالا به نظر ما فرقی نداره و مسئله این بود که من ظاهرشم بیخیال شدم گفتم بابا این اصن تنم نمیره من کالای قبلی رو که اندازم بود هنوز دارم و استفاده می کنم اما لمپنیسم و شارلاتانیسم پول و گرفتیم و حالا دیگه به ما ربطی نداره به جونشون افتاده بود در طول صحبتها با کارمندای خدمات پس از فروششون و هر تلاشی کردم که با یک مسئول این بخش صحبت کنم ناموفق بودم و ظاهرا هیچکس بالا سر این کارمندان نبود! به هر حال این شرکت معلوم الحال به زودی زمین می خوره و نتیجه رفتار غیر حرفه ایشم خوهد دید.
#کمپین_ما_از_بامیلو_خرید_نمیکنیم_درش_را_ببندید
#شکایت_از_بامیلو
#نارضایتی_بامیلو

توسط: علی جامعی

با سلام
حسب مطلبی که نگارش شده و بیشتر تحسین و ذکر مزایای سایت بامیلو بوده لازم است تجربه خود از خرید از این فروشگاه را بعرض دوستان و کاربران گرامی برسانم
بنده دو بار در فروش فوق العاده از این فروشگاه اقدام به خرید نمودم که در هر دو بار خرید بنده بدلیل عدم تامین کالا توسط فروشگاه ملغی گردید و طی ارسال ایمیل نسبت به عودت وجه اقدام گردید .
در خرید اول ۳ روز و در خرید دوم ۶ روز زمان نسبت به عودت وجه تلف گردید . پاسخگوی بامیلو در بار اول با اعلام اینکه تراکنش مالی موفق نبوده ( طی پیگیری بنده از بانک موفق بوده است ) و در بار دوم با اعلام همین موضوع و طی پیگیری بیشتر اعلام نمودند که نتوانسته اند یک قلم ازکالاهای سفارش بنده را تامین کنند اقدام به ملغی نمودن خرید و عودت وجه نمودند .
از دوستان خواهش دارم ضمن توجه به عرایض بنده تجربیات مشابه خود را اعلام تا نسبت به احقاق حقوق مصرف کننده خود اقدام کننده بوده و با تحریم نمودن این چنین فروشکاههایی نسبت به اعتلای تجارت الکترونیکی به روش استاندارد جهانی کوشا باشیم .
مدارک و مستندات موجود میباشد

    توسط: حسین

    آقا هنوز اوله کارشون هستن مسلما اشتباهاتی پیش میاد
    اگه تحریم بکنید رقابتی نمیشه و دیجی عزیز به هر قیمتی شده
    کالاشو می فروشه یکم صبور باشید
    بنده طرفدار هیچ کدومشون نیستم

توسط: حسین

سلام
خیلی رقابتشون هیجان انگیزه
امیدوارم از این سایتا زیاد داشته باشیم
البته من قصد داشتم یه سایتی شبیه اینا بزنم !
ولی متاسفانه نداشتن بودجه مانع شد

توسط: شایان

همانا بر هر ایرانى واجب است که از دیجیکالا خرید کنه … اگه شما از دیجیکالا خرید کنید ، یک برند ایرانى رو تقویت کردید ، اگر دیجیکالا گنده شه، کار ایرانیا توسعه پیدا میکنه … اگر دیجیکالا پیشتاز باشه ، ایرانیان که میرن کارشونو تو خارج از کشور توسعه میدن و کلى نیروى ایرانى به کار گرفته میشه و حالا اگه از بامیلو خرید کنید ، جووناى ایرانى رو بیکار کردید و انگیزه اى شدید براى سرمایه داراى خارجى و بس :/ منم نه بابام تو دیجیکالا و نه عمم صرفا خودم یک ایرانیم

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.