شاهکار فرانسوی در جاده؛ بررسی تخصصی رنو کولئوس ۲۰۱۷

|
۰ دیدگاه
Renault Koleos 2017

استرالیا اولین بازاری است که پای لاستیک‌های نسل دوم رنو کولئوس سال ۲۰۱۷ به آن رسیده‌ است. از این جهت این رویداد یکی از اتفاقات بزرگ مربوط به شرکت رنو است.


کلیک- رنو کولئوس رقیبان قدری چون مزدا CX-5، هیوندای توسان و فولکس‌واگن تیگوان جدید دارد و برای اینکه بتواند رقبا را شکست دهد و در صدر فروش قرار بگیرد راهی سخت را در پیش دارد. در مورد طراحی کولئوس باید بگوییم که مدل جدید بر پایه‌ی همان معماری ثابت‌شده‌ی نیسان X-Trail ساخته شده و در کره جنوبی نیز توسط سامسونگ موتور ساخته می‌شود. این خودرو بزرگ‌تر، گران‌بهاتر و قطعاً باارزش‌تر از پیش است.
انتظارات مردم از کولئوس بالاست، ارتباط و ایمنی بالاتر و طراحی زیبا به همراه صندلی‌های عقب جادار و هزینه‌های سواری یکسان یا پایین‌تر نسبت به رقبای ژاپنی که کولئوس  با در نظر گرفتن این نکته که همه‌ی نسخه‌های کولئوس به‌طور استاندارد از گیربکس اتوماتیک سود می‌برند باعث شده که این خودرو ارزش بالاتری داشته باشد.
شکل ظاهری کولئوس بسیار جذاب است، ریشه‌های مربوط به نیسان X-Trail در نسبت‌های طراحی این خودرو مشهود هستند و از نمای کناری شاهد انحناهای تقریباً یکسان و مشابهی هستیم. البته استایل جلوی خودرو با نشان غالب رنو، چراغ‌های L شکل و جزئیات برجسته کرومی تفاوت‌های بیشتری را نشان می‌دهند.

Renault Koleos 2017
با نگاه به داخل کابین تفاوت‌های بیشتری می‌بینیم. مدل پایه‌ی Life (29990 دلار استرالیا) و مدل سطح میانی Zen (33990-36490 دلار استرالیا) دارای صفحه لمسی ۷ اینچی با نرم‌افزار R-Link هستند.
با انتخاب مدل سطح بالای Intens (43490 دلار استرالیا) صفحه لمسی باارزش ۸٫۷ اینچی را به دست می‌آورید که یادآور ولوو Xc90 است. همچنین روشنایی فوق‌العاده ممتازی نیز داخل کابین دیده می‌شود.

2017 Renault Koleos interior
در مورد قیمت این خودرو باید بگوییم که لیست تجهیزات خودرو با توجه به قیمت کلی و وجود رقبای ژاپنی و کره‌ای کاملاً خوب است و مزیت‌های یک خودروی صادراتی از اروپا را نشان می‌دهد.
مدل پایه در واقع ۵۰۰ دلار ارزان‌تر از نیسان X-Trail ST است و البته بهای زیر ۴۵ هزار دلار مدل Intens بهایی کمتری نسبت به نسخه‌های فول بسیاری از رقبا دارد.
مابقی تجهیزات شامل نسخه‌ی دیفرانسیل جلوی Life دارای ۶ کیسه هوا، پایش فشار باد لاستیک‌ها، رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی، میله‌های سقف، دوربین پشتی، حسگرهای پارک عقب، کروز کنترل، سیستم صوتی Arkamys با ۸ بلندگو، برف‌پاک‌کن‌های خودکار، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، نورپردازی LED کابین، صفحه‌نمایش TFT و غربیلک فرمان چرمی است.
نکته‌ی جالب اینجاست که شما با پرداخت ۴ هزار دلار بیشتر صاحب مدل نیمه فول Zen می‌شوید که علاوه بر موارد قبلی دارای ترمز پارک الکتریکی، صندلی راننده‌ی برقی، تریم چرم مصنوعی صندلی‌ها، صندلی‌های جلوی گرم شونده، استارت دکمه‌ای، سیستم ناوبری ماهواره‌ای، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی و شیشه‌های دودی است. همچنین می‌توانید با پرداخت ۲۵۰۰ دلار اضافی تنظیمات چهارچرخ محرک را نیز سفارش دهید.

GROUPE MOTOPROPULSEUR
مدل فول کامل و دو دیفرانسیل Intens دارای صفحه‌نمایش ۸٫۷ اینچی، استارت ریموتی، چراغ‌های جلوی LED، حسگرهای پارک کناری، تریم چرم واقعی، پورت‌های USB عقب و سیستم صوتی Boss با ۱۲ بلندگو و یک ساب، سانروف و درب پشتی برقی با حسگر خاص است.
مورد جالب دیگری که در مورد  کولئوس وجود دارد این است که بسته‌ی ایمنی مخصوص را با ویژگی‌هایی چون پایش نقاط کور، هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار را در مدل فول به دست می‌آورید. البته سفارش این بسته ایمنی در مدل نیمه فول ۱۴۹۰ دلار هزینه دارد.
کابین کولئوس فضای خوبی دارد و شاهد موقعیت رانندگی بالا و کیفیت ساخت خوب هستیم. به تنها نقاط ضعفی که می توان در کولئوس اشاره کرد استفاده از برخی پلاستیک‌های متوسط و پایه‌ی تخت و کوتاه صندلی‌های است.

 

2017 Renault Koleos interior
با طول ۴۶۷۲ میلی‌متری و فاصله‌ی ۲۷۰۵ میلی‌متری بین محورها، کولئوس جدید بزرگ‌تر از نسل قبلی بوده و به یکی از بزرگ‌ترین خودروهای این کلاس بدل شده است. فضای زانوی عقب نیز با پیشرفتی چشمگیر از ۷۷ به ۲۸۹ میلی‌متر رسیده که بنا به ادعای رنو بهترین در کلاس خود است.
صندلی‌های عقب نیز برجسته هستند و فضای کافی برای سرنشینان با قدی بلندتر از ۱۸۰ سانتی‌متر وجود دارد. دید رو به بیرون نیز خوب است. فضای ذخیره‌ای زیادی در کابین وجود داشته و شاهد چراغ‌های مطالعه‌ی انفرادی و ورودی‌های هوای مستقل برای سرنشینان عقب هستیم. ولی باید این را هم اضافه کرد که پورت‌های USB را تنها می‌توان در مدل فول مشاهده نمود.
فضای محفظه بار نیز خوب است و حجم ۴۵۸ لیتری آن قابل‌افزایش به ۱۶۹۰ لیتر است که در بین رقبا مناسب نشان می‌دهد.
شما همچنین لاستیک زاپاس فول سایز را زیر کف محفظه بار دارید. نکته‌ی دیگر اینکه برخلاف نیسان X-Trail 7 نفره، کولئوس تنها ۵ سرنشین را می‌تواند حمل کند.
زیر کاپوت خودرو پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۲٫۵ لیتری متعلق به X-Trail قرار دارد که می‌تواند ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۲۲۶ نیوتون متر گشتاور تولید نماید. این پیشرانه به گیربکس CVT اتوماتیک با حالت دستی متصل شده است.

2017 Renault Koleos interior
رنو ادعا دارد که این خودرو در سیکل ترکیبی در هر صد کیلومتر ۸٫۱ لیتر سوخت می‌سوزاند اگرچه که ما در طول زمان آزمایش به ندرت به مصرف زیر ۱۰ لیتر دست پیدا کردیم. شایان‌ذکر است که نسخه‌ی توربودیزل این خودرو در اواسط سال آینده عرضه خواهد شد.
برای انجام وظایف شهری نیروی تولیدی پیشرانه خوب و مناسب است؛ و با فشردن آرام پدال گاز خودرو عملکرد نرمی به نمایش می‌گذارد.
اما در سبقت‌گیری‌ها و یا حتی عبور از تپه‌ای نسبتاً کوچک شاهد فقدان گشتاور زیاد بوده و صدای اضافی از پیشرانه و گیربکس برمی‌خیزد. این عملکرد برای مدل ۳۰ هزار دلاری Zen خوب است اما باید قوای محرکه‌ی بهتری را برای مدل فول Intense در نظر گرفت.
از نظر دینامیکی کولئوس عملکرد مناسبی دارد. سیستم تعلیق نرم این خودرو به همراه فرمان الکتریکی شرایط خوبی را فراهم می‌کنند. کمی صدای لاستیک به گوش می‌رسد اما این موضوع بدتر از مزدا CX-5 نیست.

Renault Koleos 2017
در راه‌های مارپیچ و تحرکات سریع، تکان‌های بدنه نسبت به برخی رقبا نظیر توسان بیشتر به چشم می‌آید.
و یک سوپرایز هیجان انگیز برای خریداران کولئوس، این خودرو دارای گارانتی ۵ ساله نامحدود است.حتی بهتر از آن فاصله سرویس‌های سالانه‌ی این خودرو است. در مجموع  انتظار چنین ریسکی از یک خودروساز فرانسوی زیاده از حد بود.

2017 Renault Koleos interior
در آخر باید گفت که رنو کولئوس ۲۰۱۷ پیشرفتی چشمگیر نسبت به نسل قبلی خود که چندان قابل‌اعتنا نبود محسوب می‌شود. کولئوس جدید دارای کابینی جادار و البته ارزشی بالاست. به نظر می‌رسد که هدف‌گذاری رنو برای فروش ۲۰۰ دستگاهی این خودرو در هر ماه کاملاً دست‌یافتنی باشد. در آخر نگاهی به امتیازات رنو کولئوس می اندازیم و باید منتظر باشیم تا ببینیم نتیاج این رقابت با همتایانش به چه سرانجامی می‌رسد؟

امتیازات رنو کولئوس

کارایی و مصرف سوخت: ۶٫۵
فضای کابین و راحتی: ۸٫۵
تکنولوژی و ارتباطات: ۸
قیمت و تجهیزات: ۸٫۵
سواری و هندلینگ: ۷
امتیاز کلی: ۷٫۵

 

0 پسندیده شده
زینب یزدانبخش
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.