حقایق جالب در مورد روند آتی تبلیغات اینترنتی

|
۰ دیدگاه
7 روند بزرگ در آینده دنیای تبلیغات دیجیتال

خانم میکر آمارهای جالب توجهی را از تبلیغات دیجیتال در دنیا ارائه کرده است. نکاتی که حتما برای شما و کسانی که به دنیای بازاریابی دیجیتال علاقمندند می تواند جالب و کاربردی باشد.

به گزارش کلیک، گزارش سالانه Internet Trends به قلم ماری میکر (Mary Meeker) از آن دسته گزارش هایی است که در صنعت فناوری به آن توجه زیادی می شود. این گزارش ها، نشان دهنده رشد موبایل، به خصوص در پلتفرم‌ های اجتماعی است که در حال حاضر بخش عمده ای از هزینه تبلیغات و زمان صرف ‌شده توسط کاربران را تشکیل می دهند. ما در این مطلب قصد داریم از ۷ آمار جالبی که خانم میکر در کنفرانس برنامه ‌نویسی Re/code  ارائه کرده، صحبت کنیم.

۱- درآمدی که از تبلیغات دسکتاپ به دست می آید نسبتا ثابت است اما درآمد به دست آمده از تبلیغات موبایل در حال انفجار است

امسال سال موبایل است، عبارتی است که هزاران بار بازاریاب ها شنیده اند اما مطالبی که میکر ارائه داده است، نشان می ‌دهد که درآمد حاصل از تبلیغات موبایل بسیار بیشتر از دستکاپ است. درآمد حاصل از تبلیغات اینترنتی به ۶۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ رسید که در مقایسه با سال ۲۰۱۴، افزایش ۲۰ درصدی داشته است و درآمد بدست آمده از تبلیغات موبایل ۶۶ درصد رشد کرده است که در خصوص دسکتاپ این مقدار تنها به پنج درصد می‌ رسد.

شکل ۱: تبلیغات اینترنتی در آمریکا بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵

7 روند بزرگ در آینده دنیای تبلیغات دیجیتال

 

مصرف ‌کنندگان ۲۵ درصد وقت خود را صرف موبایل‌ هایشان می ‌کنند که ۱۲ درصد بودجه تبلیغات را در بر می گیرد. طبق ارزیابی میکر، این یعنی فرصت بکر ۲۱ میلیارد دلاری برای برند های آمریکایی که خود را با نحوه استفاده مردم از رسانه همگام کنند. در مقایسه با موبایل، مصرف کنندگان ۲۲ درصد وقت خود را به دسکتاپ ‌هایشان اختصاص می دهند و تبلیغ‌ کنندگان ۲۳ درصد بودجه را صرف تبلیغات دسکتاپ می کنند.

۲- این بازی گوگل و فیسبوک برای برنده شدن است

چه بخواهید چه نخواهید، مارک زاکر برگ، نیروی مخرب تبلیغات را ایجاد کرده است. بین سال ‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، درآمد حاصل از تبلیغات فیسبوک ۵۹ درصد رشد داشت و بخش عمده این تبلیغات در دستگاه‌ های موبایل انجام می ‌گرفت. در ضمن، درآمد حاصل از تبلیغات گوگل در همان دوره زمانی ۱۸ درصد بود. به نظر می ‌رسد درآمد گوگل در مقایسه با فیسبوک ناچیز باشد، اما تمام دستگاه‌ های پخش دیجیتال دیگر، به ۱۳ درصد رشد کل کمک کردند. گوگل و فیسبوک با هم ۷۶درصد رشد تبلیغات اینترنتی را در اختیار داشتند.

شکل ۲: درآمد حاصل از تبلیغات و نرخ رشد (%) گوگل در مقابل فیسبوک و دیگران. آمریکا؛ سال ۲۰۱۴-۲۰۱۵

7 روند بزرگ در آینده دنیای تبلیغات دیجیتال

 

۳- مصرف ‌کنندگان از تبلیغات آنلاین ناراضی هستند

گزارش ‌های میکر، شامل داده‌ هایی از شرکت ویدیویی Unruly بود که نشان می ‌داد رونق تبلیغات آنلاین برای مصرف‌ کنندگان اصلا جالب و شگفت ‌انگیز نیست. ۹۲ درصد از ۳۲۰۰ کاربر اینترنت گفته اند که قصد دارند از مسدود کننده‌ های تبلیغات  (ad blocker) استفاده کنند و ۶۲ درصد مردم نیز اذعان ناراحتی از تبلیغات ابتدای فیلم کرده اند. همچنین مطالعات نشان داده که ۸۱ درصد تبلیغات ویدیویی بی‌ صدا هستند و برای آنکه صدا پخش شود، مصرف ‌کنندگان باید روی آن ‌ها کلیک کنند.

۴- قوانین موبایل برای مسدود کردن تبلیغات

میکر، هم چنین در خصوص مسدود کردن تبلیغات، تحقیقات جدیدی از PageFair ارائه کرد که نشان می ‌داد ۴۰۰ میلیون کاربر در سطح جهان تبلیغاتی را که در وب موبایل عرضه می ‌‌شود، مسدود می‌ کنند که این تعداد در کاربران دسکتاپ به ۲۰۰ میلیون نفر می ‌رسد.

شکل ۳: کاربران جهانی استفاده‌ کننده از مسدود کننده‌ های تبلیغات در وب (موبایل+ دسکتاپ)

7 روند بزرگ در آینده دنیای تبلیغات دیجیتال

از آنجا که فناوری PageFair به ناشران کمک می‌ کند تا درباره مسدود کننده ‌های تبلیغات کار کنند و مسدود کنندگان تبلیغات موبایل تنها یک سال است که فعالیت خود را آغاز کرده ‌اند، به این نتایج باید با شک و تردید نگاه کرد.

۵- هرچه کوتاه‌ تر بهتر

میکر برای نشان دادن نحوه عملکرد ویدیو های کوتاه در موبایل، به دو کمپین Snapchat -کمپینی برای Spotify و کمپینی برای  Universal Pictures’Furious 7 –  از سال گذشته اشاره کرد.

Universal  در مارچ ۲۰۱۵ حامی مالی فستیوال موسیقی آلترا میامی بود که بیش از ۱۴ میلیون بازدید داشت. در ماه دسامبر، Spotify  به دلیل راه انداختن کمپینی در بخش Discover که برجسته‌ ترین هنرمندان سال را اعلام می ‌کرد، حق اشتراک را تا  تقریباً ۳۰ درصد افزایش داد.

۶- نسل هزاره همچنان در فیسبوک هستند

با وجود گزارش‌ های پی‌درپی که فیسبوک را مناسب نوجوانان و جوانان نمی ‌دانند، طبق داده ‌هایی از comScore که میکر به اشتراک گذاشته، این پلتفرم اجتماعی همچنان در دسترس اکثر نسل هزاره است. این داده ‌ها میانگین ماهیانه دقایقی را که هر بازدید کننده در شبکه ‌های اجتماعی حضور می ‌یابد، اندازه‌ گیری می‌کند؛ فیسبوک، اینستاگرام و اسنپ‌چت، مدعی بیشترین دسترسی هستند.

شکل ۴: نفوذ مخاطبان دیجیتال در رده سنی ۱۸ تا ۳۴ سال در مقابل تعامل شبکه ‌های اجتماعی پیشرو در آمریکا

7 روند بزرگ در آینده دنیای تبلیغات دیجیتال

جالب است بدانید که با وجود آنکه این مقدار در وب‌ گاه تامبلر متعلق به یاهو، به کمی بیشتر از ۲۰ درصد در ۱۸ تا ۳۴ ساله‌ ها می ‌رسد، میانگین حضور هر کاربر در این شبکه اجتماعی ۲۰۰ دقیقه است. در ضمن این میزان در توییتر به بیش از ۵۰ درصد نسل هزاره می ‌رسد، در حالی ‌که میانگین زمان ‌سپری ‌شده در این شبکه اجتماعی به ‌طور چشمگیری کمتر است.

۷- چت آینده است

برند های تجاری بنا به دلایل واقعی، بازاریابی مبتنی بر چت و روبات ‌ها را با آغوش باز می ‌پذیرند. چارتی که در شکل شماره پنج آمده است، رشد سریع واتس ‌اپ، فیسبوک مسنجر و ویچت را در شش سال گذشته و نحوه مقایسه آن‌ ها با اینستاگرام، توییتر و لینکدین را نشان می ‌دهد.

شکل ۵:‌ کاربران فعال ماهانه در شبکه‌های اجتماعی و مسنجرها، سال‌‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵

7 روند بزرگ در آینده دنیای تبلیغات دیجیتال

0 پسندیده شده
نفیسه فصیحی
نفیسه فصیحی کارشناس ارشد برنامه ریزی توریسم هستم. علاقمند به حوزه نویسندگی، محتوا و بازاریابی. حدود سه سالی هست که در زمینه تولید، بازنویسی، تدوین، سئو و بهینه سازی محتوا فعالیت دارم. در حال حاضر مدیریت محتوای فارسی دو سایت رزرو آنلاین هتل ( egardesh.com ، samita.com) را بر عهده دارم و همزمان با مجله اینترنتی کلیک همکاری می کنم.
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.