تسلا اول شد؛ BMW و مرسدس بنز در رتبه های بعدی

|
۰ دیدگاه
شرکت خودروسازی تسلا

به تازگی شرکت تسلا در مطالعه ای که برای تعیین بهترین برند ها در زمینه پاسخگویی به نیاز مشتریان در سطح جهانی انجام شده است، موفق شد در صنعت خودروسازی مقام اول را کسب کند و در بین برندهای صنایع مختلف دیگر نیز جایگاه بیستم را تصاحب کند.

به گزارش کلیک، به تازگی یک برند بین المللی به نام Group XP که به عنوان یک شبکه تحقیقاتی در زمینه تحقیقات راهبردی و بازاریابی نیز فعالیت می کند، ۴۳۰۰۰ برند مختلف در ۴۶ زمینه مختلف در سراسر دنیا را مورد مطالعه و بررسی قرار داده است و از هدف از انجام این تحقیق، تعیین برندهای برتر در زمینه برقراری تعامل با مشتریان و پاسخگویی به نیاز آن ها بوده است. تسلا در این تحقیق موفق شد در صنعت خودروسازی مقام اول را کسب کند و در بین برندهای فعال در زمینه های مختلف نیز جایگاه بیستم را به خود اختصاص دهد.

این گروه تحقیقاتی، برندهای مختلف را با چهار معیار مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند که شامل تاثیرگذاری (شاخص بودن به دلیل ارائه فناوری یا محصولی منحصر به فرد)، تعامل (در نظر گرفتن مهم ترین نیازهای کاربران)، پاسخگویی (ارائه خدمات آنلاین بهتر و همچنین ارائه اطلاعات مختلف به رسانه ها، مخصوصا رسانه های دیجیتالی) و مطابقت و هماهنگی با شرایط کنونی (تلاش برای بهتر کردن زندگی آینده مردم با بهره گیری از اهداف والای شرکت) می شود.

شرکت تسلا موفق شد در این چهار معیار بالاترین امتیاز را در صنعت خودروسازی به خود اختصاص دهد. تسلا توانست در این تحقیق ۱۱۶٫۷۹ امتیاز را به خود اختصاص دهد و شرکت های BMW با امتیاز ۱۱۴٫۱۹، مرسدس بنز با امتیاز ۱۱۱٫۹۸ و فراری با امتیاز ۱۱۱٫۷۰ موفق شدند به ترتیب مقام های دوم تا چهارم را در بخش صنعت خودروسازی به دست آورند. سه برند برتر این تحقیق در سال ۲۰۱۶، برندهای Pampers با امتیاز ۱۴۹٫۹۹ (شرکت تولید کننده محصولات مرتبط با نوزاد) دیزنی با امتیاز ۱۳۴٫۲۲ (شرکت رسانه ای آمریکایی) و Pay Pal با امتیاز ۱۲۹٫۹۱ (شرکت فعال در زمینه تجارت الکترونیکی و انتقال وجه الکترونیکی) هستند.

محصولات مرتبط با انرژی ساخت شرکت تسلا و ایستگاه های شارژ فوق سریع خودروهای برقی تسلا که توسط همین شرکت احداث شده است، نظر گروه تحقیقاتی Group XP را در زمینه تاثیرگذاری این شرکت کاملا به خود جلب کردند. در این مطالعه تسلا این چنین توصیف شده است:

“چه برندی به جز تسلا می تواند صنعت خودروسازی را این چنین تقویت کند و باعث پیشرفت آن شود؟ تسلا با عرضه خودروهای برقی رده بالا و لوکس توانسته است زمینه ساز پیشرفت بزرگی در صنعت خودروسازی شود و همچنین موفق شده است با ایجاد ایستگاه های شارژ فوق سریع برای خودروهای برقی خود، زمینه گسترش استفاده از این خودروهای برقی را در آینده فراهم کند. این شرکت موفق شده است بزرگترین کارخانه باتری سازی را نیز احداث کند. این شرکت توانسته است فناوری هدایت خودکار خودرو را که تاکنون فقط در فیلم های علمی و تخیلی دیده می شد، در خودروهای خود به کار گیرد و احتمالا استفاده از این فناوری و خودروهای بدون نیاز به راننده در آینده نزدیک رشد چشمگیری خواهد داشت”.

اعضای گروه تحقیقاتی Group XP معتقد هستند که مشتریان تسلا واقعاً به این شرکت وفادار هستند و شرکت توانسته است تعامل خوبی با مشتریان خود برقرار کند. یکی از اعضای گروه تحقیقاتی متذکر شده است که با بررسی انجمن های مجازی صاحبان خودروهای این شرکت، به راحتی می توان این موضوع را فهمید. وی اذعان کرد: “شرکت تسلا در حوزه کاری خود واقعاً پیشتاز است و با طرفداران خود رابطه بسیار خوبی را برقرار کرده است و کپی برداری از محصولات این کشور یا رقابت با آن ها کار واقعاً دشواری است”.

 

احمدرضا فرهبد
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.