بررسی عملکرد Gears of War 4 در کامپیوتر ‌های شخصی

|
۰ دیدگاه
بررسی عملکرد Gears of War4 در کامپیوتر ‌های شخصی

اخیرا نسخه جدیدی از Gears of War عرضه شده است. برای اینکه از عملکرد این بازی روی کامپیوتر های شخصی مطلع شوید بد نیست این مطلب را بخوانید.

کلیک- بعد از عرضه Gears of War: Ultimate Edition امیدی به نسخه کامپیوتر‌های شخصی آن نبود. چون آن بازی مشکلات زیادی داشت و دائما گیر می کرد. مشکل دیگری که بازی Gears of War: Ultimate Edition داشت عدم پشتیبانی از آمار، شمارنده نرخ فریم و تنظیمات گسترده‌ تر برای کامپیوترهای شخصی بود. همه این ها باعث شده بود که این بازی برای همه بسیار نا امید کننده باشد. در حال حاضر چند ماهی از عرضه این بازی گذشته است و اکنون قسمت بعدی سری Gears of War در دسترس قرار گرفته است. این نسخه نیز بوسیله همان تیمی که سازنده بازی Gears of War: Ultimate Edition برای رایانه های شخصی بود ساخته شه است اما به طرز باور نکردنی این بازی نه تنها خیلی عملکرد بهتری نسبت به سری قبل دارد بلکه بسیار هم عالی و کم نظیر است.

برای بررسی عملکرد Gears of War4 در کامپیوتر ‌های شخصی یک پردازنده Intel i7 4930K (توربو بوست شده در ۴٫۲ گیگا هرتز)، ۸ گیگا بایت رم، یک کارت گرافیکی  NVIDIA GTX980Ti و یک  GTX690، ویندوز ۱۰ ۶۴ بیتی و آخرین نسخه WHQL درایور های GeForce را به کار گرفته شده است. زمانی که این بازی عرضه شد قابلیت پشتیبانی همزمان از چند کارت گرافیکی را نداشت اما قرار است به زودی این قابلیت نیز به آن اضافه شود.

عملکرد کارت گرافیکی ۶۹۰ شباهت زیادی به کارت گرافیک  GTX680 بود. GTX690 در حالت تک گرافیکی، می توانست در تنظیمات الترا (با تنظیمات متوسط برای جلوگیری از محدود شدن (VRAM نرخ فریم ثابتی در ۳۰ فریم بر ثانیه ارائه دهد. در تنظیمات متوسط می توان بازی را در ۶۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن ۱۰۸۰ اجرا کرد. این خبر بسیار خوبی برای همه کسانی است که کامپیوتر شخصی یشان کارت گرافیک ضعیفی دارد.

از طرفی کارت گرافیک  GTX980Ti  می توانست در تنظیمات الترا و در رزولوشن ۱۰۸۰، ۶۰ فریم بر ثانیه پایداری را ارائه دهد. بازی بیشتر با ۹۰ تا ۱۰۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌ شد و جدا از این که چه اتفاقی در صحنه پیش می آید، هرگز نرخ فریمی پایین‌ تر از ۷۰ فریم بر ثانیه یا هیچ‌ گونه لگی را تجربه نکرد. در رزولوشن ۴K، کارت گرافیک  GTX980Ti  قادر به ارائه دادن ۳۰ فریم بر ثانیه پایداری در تنظیمات الترا بود.

بررسی عملکرد Gears of War4 در کامپیوتر ‌های شخصی

Gears of War4 بر روی پردازنده ۶ هسته‌ ای قابلت اجرایی خوبی داشت و ابزار ارزیابی سخت افزاری داخل بازی همه ۶ هسته پردازنده را تا آخرین قدرتشان استفاده کرد. صحنه ارزیابی، بر پردازنده بیش از کارت گرافیکی تاکید می‌ کند. به همین دلیل از آن در این بازی استفاده شد تا چگونگی اجرای بازی بر روی چندین پردازنده بررسی شود.

مثل قبل در این نسخه یک پردازنده دو هسته‌ ای و یک پردازنده چهار هسته‌ای شبیه سازی شد. پردازنده دو هسته ای شبیه سازی شده می توانست که ارزیابی داخل بازی را (در رزولوشن ۱۰۸۰ و تنظیمات الترا) با میانگین ۳۹ فریم بر ثانیه اجرا کند. با اینکه بازی آنقدر لگ داشت که عملا قابل بازی کردن نبود. از طرف دیگر پردازنده چهار هسته ای شبیه سازی شده قادر به اجرای میانگین ۸۵ فریم بر ثانیه بود و پردازنده شش هسته ای هم با میانگین ۱۱۵ فریم بر ثانیه اجرا شد.

وقتی که گزینه Hyper Threading  فعال شد اوضاع خیلی جالب شد. با Hyper Threading فعال، پردازنده دو هسته‌ ای شبیه سازی شده قادر بود ارزیابی را با حداقل لگ و میانگین ۶۱ فریم بر ثانیه اجرا کند. با پردازنده چهار هسته ‌ای، میانگین ۱۰۳ فریم بر ثانیه اجرا شد در حالی که پردازنده شش هسته‌ ای هیچ بهبودی در عملکرد نداشت.

بررسی عملکرد Gears of War4 در کامپیوتر ‌های شخصی

Gears of War 4 همانند Gears of War: Ultimate Edition اجرا می ‌شود و این در حالی است که بین این دو بازی فرق گرافیکی بسیار زیادی وجود دارد. این مسئله بیانگر این است که Gears of War: Ultimate Edition چقدرعجولانه  کار شده بود و Gears of War 4 تا چه اندازه بهینه سازی شده است.

از نظر گرافیکی Gears of War4 بازی بسیار زیبایی است. در ساخت این بازی از بسیاری افکت ‌های مدرن مثل نورپردازی حجمی، انعکاس صفحه فضا، انسداد محدود و… استفاده شده است. با این که مراحل اولیه خیلی از نظر گرافیکی تاثیرگذار نیستند اما با پیشرفت در حالت داستانی تک نفره اوضاع بهتر می ‌شود. بازیکنان می‌ توانند اعضای بدن دشمنان را  جدا کنند و به علاوه چند افکت فیزیکی خیلی جالب هم وجود دارد که به حس خوب تجربه نهایی اضافه می کند.

چیزی که ما را خیلی تحت تاثیر قرار داد، تعداد تنظیماتی است که بازی بازان کامپیوتر های شخصی می ‌توانند دستکاری کنند. سازندگان تعداد بسیار زیادی تنظیمات را وارد بازی کردند و شما می ‌توانید تقریبا همه چیز را تغییر دهید. از تغییر کیفیت بافت ها، سایه ‌ها و افکت های بعد پردازش گرفته تا افزایش Anti-aliasing موقت و افزایش شدت انسداد محدود. اگر همه این ها هم برایتان کافی نبود نشانگرهای پردازنده، کارت گرافیک و رم برای هر یک از تنظیمات وجود دارد.

بررسی عملکرد Gears of War4 در کامپیوتر ‌های شخصی

تعداد تنظیماتی که بازی بازان کامپیوتر های شخصی می توانند تغییر بدهند، خیلی زیاد است. حتی آمار و ارزیابی های درون بازی هم وجود دارد که اطلاعات زیادی را آماده می کند که می ‌توانید متوجه شوید آیا از نظر قدرت پردازنده یا کارت گرافیک محدودیت دارید یا خیر.

بعد از اتفاقی که با Gears of War: Ultimate Edition افتاد، خیلی از بازی‌ بازان، به ادعای کمپانی وقتی که اعلام کرد که یک نسخه رایانه شخصی قوی از Gears of War 4 عرضه خواهد کرد، شک داشتند اما در مجموع سازندگان روی نسخه رایانه های شخصی Gears of War 4 بسیار خوب کار کردند و  خوشبختانه سازندگان توانایی خود را ثابت کردند. Gears of War4 روی رایانه‌ های شخصی به خوبی اجرا می شود و به جرات  می توان گفت یکی از بازی هایی است که بیشترین بهینه سازی را برای کامپیوتر های شخصی داشته است.

 

1 پسندیده شده
نفیسه فصیحی
نفیسه فصیحی کارشناس ارشد برنامه ریزی توریسم هستم. علاقمند به حوزه نویسندگی، محتوا و بازاریابی. حدود سه سالی هست که در زمینه تولید، بازنویسی، تدوین، سئو و بهینه سازی محتوا فعالیت دارم. در حال حاضر مدیریت محتوای فارسی دو سایت رزرو آنلاین هتل ( egardesh.com ، samita.com) را بر عهده دارم و همزمان با مجله اینترنتی کلیک همکاری می کنم.
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.