فن بازار محتوای دیجیتال چیست؟

|
۰ دیدگاه
فن بازار محتوای دیجیتال

فن بازار به معنای بازار فناوری، یعنی محلی برای مبادلات تکنولوژی است.

به گزارش کلیک،  همان طور که بازار مسکن محل مبادله مسکن است و بنگاه‌ های معاملات مسکن واسطه‌های اطلاعاتی و حقوقی معامله مسکن هستند، در بازار فناوری نیز فن‌بازارها نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات تکنولوژی به “عرضه‌کنندگان”، “متقاضیان”، “کارآفرینان” و “سرمایه‌گذاران” را دارد. درضمن به ارائه مشاوره در خصوص مراحل انتقال فناوری می‌پردازد.

 فن بازار به معنای بازار فناوری، یعنی محلی برای مبادلات تکنولوژی است. همان طور که بازار مسکن محل مبادله مسکن است و بنگاه‌های معاملات مسکن واسطه‌های اطلاعاتی و حقوقی معامله مسکن هستند، در بازار فناوری نیز فن‌بازارها نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات تکنولوژی به “عرضه‌کنندگان”، “متقاضیان”، “کارآفرینان” و “سرمایه‌گذاران” را دارد. درضمن به ارائه مشاوره در خصوص مراحل انتقال فناوری می‌پردازد.
ظرایف موجود در انتقال فناوری، لزوم ایجاد اطلاع‌رسانی صحیح، مشاوره و استانداردسازی مبادلات را بوجود آورد، که این نقش توسط فن‌بازارها ایفا می‌شود. در اصل فن‌بازار در نقش یک واسطه حرفه‌ای در سطوح مختلف در کنار عرضه‌کنندگان (دانشگاه‌ها، پژوهش‌گاه‌ها و واحدهای تحقیق و توسعه صنایع) و متقاضیان فناوری (صنایع بزرگ، بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط، سرمایه‌گذاران و حتی دانشگاه‌ها) خواهد بود. با این تعریف می‌توان گفت فن‌بازار در اصل یک بنگاه تخصصی معاملات تکنولوژی است.
در این بازار، فروشندگان فناوری فرصت می‌یابند تا ایده‌ها و فناوری های خود را به معرض نمایش گذاشته و برای آن‌ها اقدام به بازاریابی نمایند. از طرفی این امکان نیز وجود دارد که متقاضیان تکنولوژی نیز تقاضاهای خود را مطرح نموده و به این صورت قدرت انتخاب بالاتری در بین گزینه‌ها داشته باشد.
فن بازار محتوای دیجیتال، عرصه ارائه محتوای دیجیتال، رسانه های دیجیتال و سرویس های مبتنی بر محتوا به سرمایه گذاران و صاحبان صنعت در این حوزه است. در واقع در فن بازار محتوای دیجیتال، به دنبال ایجاد یک جریان دایمی برای تولید محتوا در حوزه مجازی هستیم تا عموم مردم از هر صنف و گروهی بتوانند تولید محتوای دیجیتال هدفمند و مطابق با نیاز جامعه و بازار را تولید کنند، آنگاه محتوای دیجیتال خود را عرضه نمایند و سرمایه گذاران و سایر افراد علاقمند این محتوا را خریداری نمایند و یا در بهبود آن مشارکت کنند. فن بازارمحتوای دیجیتال، به دنبال ترویج و فرهنگ‌سازی تولید محتوا دیجیتال است.
اهداف فن بازار محتوای دیجیتال، ایجاد بازار برای محتوای در مرحله تولید و یا تولید شده، راه اندازی چرخه های تولید محتوای دیجیتال، تمرکز بر شناسایی بازارهای جدید محتوای دیجیال، ترویج و فرهنگ‌سازی در راستای تولید محتوای دیجیتال، شناسایی توانمندی‌ها و هدایت استعدادهای جامعه در حوزه‌ی تولید محتوا،  بسترسازی در جهت کارآفرینی دیجیتال مبتنی بر تولید محتوا،  تقویت خط و زبان فارسی در محیط دیجیتال،  پرورش خلاقیت در حوزه محتوای دیجیتال،  حل مسئله به شیوه‌های گوناگون در فرآیندی خلاقانه،  آموزش مبانی تولید محتوای دیجیتال فاخر و  حمایت از تولیدکنندگان محتوا است.
صاحبان ایده، فناوری و محتوای دیجیتال میتوانند در سایت فن بازار محتوای دیجیتال ثبت نام نمایند. هیات داوران، پس از بررسی اثرهای ارسالی، آنها را طبقه بندی نموده و برای عرضه انتخاب می نمایند. افراد باید در روز برگزاری فن بازار، ضمن معرفی طرح و ایده خود، نسبت به پاسخ دهی به سوالات سرمایه گذاران اقدام نمایند.
رعایت ملاحظات حقوق مالکیت فکری و معنوی در استفاده از هرگونه اثر بر عهده تیم‌های شرکت کننده بوده و مدیریت فن بازار، اسناد شرکت کنندگان را بصورت کامل بررسی خواهد نمود.

0 پسندیده شده
صدف عباسی
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.