معرفی SUV جدید فرانسوی: پژو ۳۰۰۸ یک خودروی کاملا شیک

|
۴ دیدگاه
2017peugeot 3008

پژو در مدل کراس‌اوور-MPVخودیعنی ۳۰۰۸ تغییر ات اساسی ایجاد کرده و ما شاهد تبدیل این ماشین به یک خودروی کاملاً شیک در کلاس SUVها هستیم. این خودرو چه قابلیت ها و تجهیزاتی را برای سرنشینانش فراهم می کند؟

کلیک- از چند نظر باید گفت که باید شکرگزار تغییر در عادات خریداران خودرو در سراسر جهان باشیم چون باعث به تکاپو افتادن هر چه بیشتر طراحان خودرو برای ارائه ی خودروهایی متفاوت از آنچه که تاکنون بودیم، هستیم. این تغییرات در روند طراحی شرکت پژو هم چشمگیر است، با ظهور SUVها و کاهش محبوبیت MPVها، روشن است که چرا پژو در مدل کراس‌اوور-MPV خود یعنی ۳۰۰۸ تغییر و تحول بنیادی ایجاد کرده و آن‌را به  تبدیل به یک اتومبیل کاملاً شیک در کلاس SUVها کرده است.

 پژو 3008

فقط یک نگاه به بدنه ی این خودرو کافی است تا متوجه شویم که این واقعاً تغییری قابل‌توجه است و ۳۰۰۸ کاملاً زیباتر از قبل شده است. اگر بخواهیم در مورد ظاهر خودرو بگوییم در نگاه اول توجه ما به افزایش ارتفاع ۳۰۰۸، طراحی زیبا، جلوپنجره ی جسورانه ی آن و چراغ‌های عقب مشابه پنجه ی شیر جلب می شود. در نگاه بعدی متوجه  شیشه ی جلوی شیب‌دار و ستون C مخفی می شویم که باعث می شود مطمئن باشیم که ۳۰۰۸ جدید حتی در کلاس بسیار شلوغ کراس‌اوورهای شهری هم کاملاً متمایز باشد.

 پژو 3008

 پژو 3008

 پژو 3008

اگر به طراحی داخلی خودرو نگاه بیندازیم در ابتدا با یک فضای داخلی کاملاً جدید مواجه می شویم. طیف وسیعی از ویژگی‌های طراحی داخلی جدید پژو بیش‌ازاندازه ی در ۳۰۰۸ دیده می‌شود.

 پژو 3008

از یک طرف ما نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی که در قسمت بالای داشبورد نصب شده است را می بینیم و از طرف دیگر فرمان کوچک و صفحه آمپری را که از بالای آن قابل‌دیدن است. این صفحه آمپر در اصل یک صفحه‌نمایش ۱۲٫۳ اینچی است و تحت جدیدترین ورژن سیستم i-Cockpt پژو، اطلاعات را به‌صورت مجازی به نمایش درمی‌آورد.

 پژو 3008

سیستم i-Cockpt پژو مشابه سیستم صفحه آمپر مجازی Virtual Cockpit آئودی است و می‌توان در آن طرح و ترکیب صفحه آمپر را تغییر داد. این به راننده این حق انتخاب را می دهد که در صفحه آمپر چه چیزی و چگونه به نمایش درآید و از آن مهم‌تر می‌تواند سیستم ناوبری را هم مستقیماً روبروی راننده به نمایش درآورد.

 پژو 3008

این سیستم بسیار عالی ساخته شده است و برخلاف بسیاری از محصولات دیگر پژو، دیدن آن از بالای فرمان آسان است. درواقع می توان گفت که نواقص و اشتباهات پژو در داخل کابین ۳۰۰۸ بسیار کم است و به همین دلیل می‌توان آن‌را به‌عنوان یکی از بهترین کابین‌ها در کلاس خود تلقی کرد. کنترل سیستم تهویه از طریق صفحه‌نمایش مرکزی صورت می‌گیرد که استفاده از آن در هنگام حرکت دشوار است. همچنین متریال قسمت‌های پایینی داشبورد نیز کیفیت پایین‌تری دارند که البته این‌ها ایراداتی جزئی هستند.

 پژو 3008

وقتی به قسمت‌های دیگر این خودرو نگاه می اندازیم می بینیم که قسمت هایی  که در معرض لمس کردن قرار دارند از کیفیتی عالی برخوردارند و طراحی کلی داخل با تریم‌های فلزی احساس لوکس بودن واقعی را  به راننده و سرنشینان آن ارائه می‌کند.

در اینجا باید این را هم اضافه کرد  که  پژو ۳۰۰۸ جدید همانند نیسان قشقایی یا سئات آتکا بزرگ احساس نمی‌شود اما بسیار شیک‌تر و زیباتر از این رقبا ساخته شده است. در قسمت عقبی خودرو مقدار زیادی فضا وجود دارد درحالی‌که هنگام نشستن در صندلی راننده این‌طور به نظر نمی‌رسد.

پژو ۳۰۰۸ کمی کشیده‌تر از خودروی قشقایی است بنابراین مقدار زیادی فضای پا برای صندلی‌های عقب وجود دارد و راحتی خوبی را فراهم می آورد. صندوق بار آن‌هم ۵۲۰ لیتر حجم دارد که از نیسان با ۴۳۰ لیتر بیشتر است.

اگر به صندلی جلو نگاه کنیم می بینیم که صندلی راننده و موقعیت  این صندلی باعث می شود که راننده کمی بیش‌ازحد راست و عمودی باشد و صندلی آن نیز راحت‌ترین در کلاس خودش تلقی نمی شود اما پژو با ارائه ی  یک سواری خوب این مشکلات را  برای راننده جبران کرده است.

گیربکس این خودروی جدید فرانسوی هم عملکرد مناسبی را داراست هرچند که عملکرد آن به روانی عملکرد گیربکس سئات آتکا نیست و همچنین برای معکوس دادن هم باید یک دکمه را نگه داشت. البته می‌توان برای ۳۰۰۸ گیربکس دستی را انتخاب کرد و این یعنی در این صورت می‌توان دور موتور را جهت جلوگیری از ورود سروصدای موتور دیزل به داخل کابین پایین نگه داشت چراکه در دورهای پایین‌تر موتور خوب و آرام است. افزایش سرعت خودرو بدین معنی است که حتما سروصدای بیشتری به کابین راه پیدا می‌کند اما مهندسان فرانسوی کاری کرده اند که این صدا در ۳۰۰۸ به‌سختی به گوش می رسد و اصلاً آزاردهنده نیستند. همچنین از ورود صدای باد به داخل اتاق به‌خوبی جلوگیری شده است اما صدای تماس لاستیک‌ها با سطح جاده در سرعت‌های بالاتری کمی به گوش می‌رسد

 پژو 3008

برای راننده یک فرمان کوچک  فراهم شده است که موجب شده ۳۰۰۸ پرجنب‌وجوش و چالاک احساس شود درحالی‌که وزن آن‌هم مناسب است.

 پژو 3008

از تمامی نقاط قوت این خودرو که بگذریم به نقاط ضعف آن می رسیم یکی از این نقاط ضعف این است که این کراس‌اوور فرانسوی فاقد هرگونه احساس اسپرت است که موجب ارائه ی رانندگی بی‌حس و بی‌روحی می‌شود. هرچند که چسبندگی بسیار بالایی دارد. به‌طورکلی رانندگی ۳۰۰۸ اگرچه خیلی جذاب نیست اما خودروی سرگرم‌کننده‌ای برای رانندگی است. کما اینکه این مورد در بسیاری از رقبای آن‌هم وجود دارد.

به گفته ی منتقدین  این‌ کراس‌اوور کوچکِ شیک با داخل عالی، سواری خوب و صندوق بار کاربردی است. در این خودرو تکنولوژی بالا و مواد باکیفیت بکار رفته است که احساس لوکس و مجللی بسیار بیشتر از قبل را به سرنشینان می دهد درحالی‌که رانندگی آن‌هم قابل قبول و نسبتاً خوب است. تمام اینها باعث می گردد که این کراس اوور فرانسوی بیش از حد نسبت به رقبایش پیشی بگیرد و ما باید ببینیم در آینده چه رقبایی برای پژو ۳۰۰۸ ساخته خواهند شد.

مشخصات فنی

Peugeot 3008 2016
قیمت پایه ۲۵ هزار پوند (تقریبی)
پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر دیزل
قدرت ۱۲۰ اسب بخار
گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی
محور محرک جلو
شتاب صفرتاصد ۱۱٫۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۴ لیتر
تولید آلایندگی

۱۰۴ گرم در هر کیلومتر

12 پسندیده شده
زینب یزدانبخش
از این نویسنده

۴ دیدگاه

توسط: عباس

سلام
پژو چیه بابا. پژو سوار تو اروپای غربی مثل وانت نیسان سوار تو ایران می باشد.فقط ایرانی ها عشق پژو دارند تو خاورمیانه

توسط: نادر

حالا که پژو ۳۰۰۸ رو بهش پرداختید، لطف کنید و در باره پژو ۴۰۰۸ و ۵۰۰۸ نیز بنویسید و عکس بگذارید، افسوس که شأن و منزلت ما ایرانی ها خودروهای آشغال یک بار مصرف چینی شده!!!

توسط: احسات

یعنی با ۱۲۰ اسب بخار قدرت واقعا حرکت هم میکنه
جکs5 و سانتافه هرکدوم با ۱۷۵ اسب بخار قدرت میگن جون نداره راه بره این چجوری میخواد با ۱۲۰ اسب حرکت کنه

توسط: رضا احدی

فقط از زیباییش خوندم، چیزه دیگه ای نداشت؟ که به نظر شخص من اصلا هم زیبا نیست در برابر SUV های بازار، حتی ایران، چه برسه خارج از ایران. در ضمن SUV با ۱٫۶ و توان ۱۲۰ فقط برای فروختن به کشورهای توسعه نیافته هستش نه جایه دیگه احتمال میدم توی بازار ایران بیاد و حدود ۱۰۰-۱۲۰ قیمت داشته باشه.
خارج ایران هم بالای ۲۰ هزار دلار نمیبینمش.
پراید ۶۵ اسب و SUV پژو ۱۲۰ اسب چقدر برازنده و منطقی در واقع پراید رو SUV قرار بود بزنن همین قدرت رو لازم داشت.

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.