حل مشکل Wifi لپ تاپ Sony Vaio Pro

|
۰ دیدگاه
rsz_wifiissue

بر اساس گزارشات بسیاری از کاربرانی که از لپ تاپ Sony Vaio Pro استفاده می کنند در اتصال به مودم و اینترنت مشکل دارند. به همین دلیل در این مطلب آموزشی راه حل های متفاوتی جهت حل این مشکل به کاربران ارائه شده است.

کلیک – لپ تاپ Sony Vaio Pro یکی از محبوب ترین مدل ها از سری کامپیوتر های Vaio است. اما متاسفانه زمانی که کاربران سیستم عامل خود را ارتقا می دهند این لپ تاپ نیز با مشکلات عمده ای مواجه می شود. این مشکلات می تواند زمانی به وجود آیند که کاربری تصمیم می گیرد تا سیستم عامل خود را از ویندوز ۷ به ویندوز ۸ یا از ویندوز ۸ به ۱۰ ارتقا دهد. حتی برخی از افرادی که به تازگی یک لپ تاپ تازه خریداری شده را تحویل گرفته اند نیز با مشکلات اتصال به اینترنت مواجه هستند. از جمله مسائلی که خریداران لپ تاپ Sony Vaio Pro با آن مواجه هستند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱ – محدوده وای‌فای. وای‌فای تنها زمانی کار می کند که لپ تاپ کاربران فاصله زیادی با مودم نداشته باشد و به همین خاطر چنانچه این فاصله افزایش یابد، این مسئله می تواند بر روی سرعت اینترنت تاثیر منفی بگذارد.

۲ – زمانی که کاربران از مودم فاصله می گیرند، سرعت اینترنت تا ۰٫۵ مگابیت بر ثانیه کاهش می یابد یا به طور کلی اتصال لپ تاپ به اینترنت قطع می شود. در واقع می توان گفت هر چه فاصله بیشتر شود ثبات و پایداری اتصال به اینترنت نیز کمتر می شود.

۳ – این مشکلات بیشتر در مدل های اروپایی و استرالیایی وجود دارد.

۴ – زمانی که یک کاربر تلاش می کند تا مشکل به وجود آمده را برطرف کند، با خطای Default gateway not available روبرو می شود و سپس لپ تاپ به سرعت آداپتور وای‌فای را ریست می کند.

۵ – یکی دیگر از مشکلات بسیار ناخوشایندی که در برخی از مدل های استرالیایی مشاهده شده است این است که بعد از این که کاربر تنها چند متر از مودم دور می شود پیغام No internet Conectivity ظاهر می شود.

۶ – زمانی که وای‌فای دچار مشکل می شود برخی از کاربران درایور وای‌فای را پاک کرده و مجدد نصب می کنند که باید گفت این کار مشکل را حل خواهد کرد. اما متاسفانه این راه حل نیز موقت است و پس از گذشت چند ساعت دوباره وای‌فای دچار مشکل شده و کاربران مجدد با پیغام Limited Connectivity روبرو می شوند.

وای فای

حل مشکل وای‌فای لپ تاپ Sony Vaio Pro

اگرچه کاربران سونی بارها در مورد این مشکل گلایه کرده اند اما واقعیت این است که این مسئله ربطی به خطای سخت افزاری در هنگام تولید محصول در کارخانه یا باگ نرم افزاری یا تنظیمات اشتباه ندارد. در واقع ابن مشکل به صورت جهانی در بسیاری از شرکت های تولیدکننده لپ تاپ مانند HP، Dell، Toshiba یا  Asus وجود دارد. بنابراین در ادامه به ارائه راه حل هایی برای رفع این مشکل در Sony Vaio Pro می پردازیم:

راه حل اول:

فقط بلوتوث لپ تاپ خود را خاموش کنید. بسیاری از کاربران اعلام کردند که با خاموش نگه داشتن بلوتوث مشکل قطعی و یا کاهش سرعت وای فای آن ها حل شده است.

راه حل دوم:

 بر روی آیکن My Computer  یا  This PC کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب نمایید.

سپس به مسیر زیر بروید:

Device Manager > Network Adapters > Intel(R) Wireless-N 7260

بر روی  Intel(R) Wireless-N 7260 کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

نکته: لطفا توجه داشته باشید که نام کارت های وایرلس در دستگاه های مختلف می توانند متفاوت باشند.

حالا به برگه Advanced بروید و ۸۰۲٫۱۱n Channel width for band 2.4 را انتخاب کرده و مقدار آن را از ۲۰ MHz only به Auto تغییر دهید.

نکته ای که در این قسمت باید به آن توجه کنید این است که تمام شبکه های ۲٫۴ Ghz از یک کانال ۴۰ MHz استفاده می کنند و کارت وای‌فای شما می تواند از یک کانال ۲۰ MHz استفاده کند. بنابراین در اثر به وجود آمدن فاصله بین مودم و لپ تاپ، وای‌فای قطع می شود.

در نتیجه ایجاد چنین تغییراتی، طبیعتا باید باعث افزایش سرعت شود. حتی در زمانی که فاصله دستگاه از مودم زیاد باشد.

راه حل سوم: ( برای کسانی که دارای کارت وای‌فای اینتل هستند)

چنانچه راه حل های بالا برای شما فایده ای نداشت، یا کاربردی نبود و هم چنین اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که از کارت وای‌فای اینتل استفاده می کنید بنابراین می توانید با استفاده از ابزار کوچک زیر درایورهای وای‌فای خود را به صورت خودکار به روز رسانی نمایید.

جهت انجام این کار به این آدرس مراجعه کنید: http://www.intel.com/p/en_US/support/detect

Intel Driver Update Utility را دانلود نمایید و آن را نصب کنید. سپس آن را اجرا کنید. این ابزار به صورت خودکار درایور مناسب برای کارت وای‌فای شما را پیدا می کند و آن را آپدیت می نماید. پس از این که درایور شما آپدیت شد، کامپیوتر خود را ریست کنید. حالا انتظار می رود که دیگر مشکلی برای وای‌فای وجود نداشته باشد.

راه حل چهارم: ( برای کاربرانی که از کارت وای‌فای اینتل استفاده نمی کنند)

همانند مرحله دوم به مسیر زیر بروید:

Device Manager > Network Adapters

بر روی نام کارت وای‌فای خود کلیک راست کنید. سپس گزینه Properties را انتخاب کنید. از پنجره ظاهر شده به برگه Advanced بروید. در این برگه گزینه Minimum Power Consumption را انتخاب کرده و مقدار آن را برابر Disabled قرار دهید. در نهایت کامپیوتر خود را ریست نمایید. با انجام این مراحل احتمال این که باز هم مشکل وای‌فای وجود داشته باشد بسیار کم است.

راه حل پنجم:

Intel Collaborative Performance Control (CPPC) را باز کنید و CPU aggressiveness را بررسی کنید. احتمال دارد که شما مقدار آن را برابر با ۱۰۰% مشاهده کنید. در این حالت مقدار آن را برابر ۸۰% قرار دهید. (قانون آن ۸۰ تا ۲۰ است) این کار می تواند باعث افزایش آستانه تحمل Cpu شود. مانند زمانی که بسته های اطلاعاتی از دست می رود، اتصال اینترنت قطع نمی شود.

راه حل ششم:

در صورتی که لپ تاپ Sony Vaio Pro شما دارای Intel Wireless-N 7260 with dual band card است، مراحل زیر می تواند مشکل وای‌فای سیستم شما را برطرف سازد.

به مسیر Device Manager > Network Adapter بروید و کارت وای‌فای خود را انتخاب کنید. سپس بر روی آن راست کلیک کرده و درایور آن را پاک کنید. حالا بار دیگر کارت وایرلس را در Device Manager  پیدا کنید. احتمالا به دلیل این که درایور این قطعه سخت افزاری پاک شده است آن را با نام Unknown Devices مشاهده خواهید کرد. بنابراین چنانچه با این عبارت برخورد کردید، روی آن کلیک راست کرده و گزینه Update Driver را انتخاب کنید و اجازه دهید که ویندوز به طور خودکار درایور را نصب کند.

اگر مشکل برطرف نشد، بار دیگر Wireless Adapter را از device manager انتخاب کنید، بر روی آن کلیک راست کرده، گزینه Update Drivers را انتخاب نمایید. سپس گزینه Browse my computer for driver software را انتخاب کرده و در صفحه بعد گزینه Let me pick from a list of device drivers on my computer را برگزینید. این احتمال وجود دارد که ویندوز ۲ یا ۳ گزینه را به عنوان درایور برای شما در لیست نمایش دهد. گزینه های انتخابی می توانند مشابه موارد پایین باشند:

وای فای

از میان گزینه های موجود، موردی را انتخاب نمایید  که دارای هیچ شماره نسخه و یا تاریخی نیست.اجازه بدهید فرایند به روز رسانی درایور به پایان برسد. سپس کامپیوتر خود را ریست کنید.

راه حل هفتم:

این راه حل ممکن است بچه گانه به نظر برسد اما نتیجه ثابت کرده که این روش عملا جواب می دهد. ویندوز خود را مجدد نصب نمایید. این که از ویندوز ۱۰ استفاده می کنید یا ویندوز ۸ اهمیتی ندارد. علاوه بر این شما می توانید Media creation tool را برای ویندوز ۱۰ یا ویندوز ۸ از وب سایت مایکروسافت دانلود کنید. شما با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود که یک بسته نصب (setup package) از یک فایل ISO ویندوز ۱۰ بسازید و آن را بر روی یک دیسک رایت (burn) کنید. هم چنین می توانید به وسیله این نرم افزار قدرتمند یک درایو فلش با قابلیت بوت تهیه کنید و از آن برای نصب ویندوز استفاده کنید. پس از این که ویندوز را نصب کردید، درایور وای‌فای شما به صورت خودکار توسط ویندوز نصب می شود و طبیعتا باید مشکل حل شده باشد. چنانچه درایورهای نصب شده به درستی کار می کنند به هیچ وجه آن ها را به روز رسانی نکنید.

راه حل هشتم:

این راه حل را تنها زمانی امتحان کنید که  هیچ یک از راه حل های پیشنهادی بالا نتوانستند مشکل شما را حل نمایند. این احتمال وجود دارد که  مودم شما با درایورهای کارت وای‌فای سازگاری نداشته باشد. اگر چه این اتفاق به ندرت پیش می آید اما با خرید یک مودم وای‌فای دو باند (ِdual band)  به عنوان مثال (۲٫۴  GHz و ۵ GHz ) می توانید مشکل را حل کنید. در صورتی که مودم جدید خریداری کردید یا مودم فعلی شما قابلیت تغییر تنظیمات باند را دارد بنابراین آن را بر روی ۵ GHz تنطیم کنید و بلوتوث کامپیوتر خود را نیز خاموش نگه دارید.

ما به شما این اطمینان را می دهیم که جدا از راه حل هشتم، حداقل یکی از راه حل های ذکر شده می تواند مشکل وای‌فای لپ تاپ Sony Vaio Pro شما را حل نماید.

کارشناس ارشد مهندسی نرم افزار از دانشگاه MMU / مدرس زبان سی شارپ / مدیر وب سایت نیازمندی های مندبالا / علاقمند به استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا. پ.ن : عضو گروه موسیقی فولکلور گیله لوی :) کانال من، معرفی سایتها و اپلیکیشن های خلاق : https://telegram.me/creative_web_app
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.