آیا به «کلش آو کلنز» عادت کرده‌ایم؟

|
۰ دیدگاه
Is the "Clash of Clans" have the habit?

هزینه ۱۳۲ میلیارد تومانی ایرانی‌ها برای بازی کلش آو کلنز» به عنوان جزئی از داده‌های آماری گزارش مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای طی روزهای اخیر بازتاب قابل توجهی در رسانه‌ها پیدا کرد.

 

به گزارش کلیک، مدیر مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال ضمن تشریح جزئیات نخستین پژوهش آماری درباره بازی «کلش آو کلنز» تأکید کرد: ۸۵ درصد از بازیکنان باور دارند که به این بازی عادت کرده‌اند.

این گزارش که برای اولین بار تصویری جامع و در عین حال تأمل‌برانگیز از کیفیت مواجهه و فراگیری یک بازی در ایران ارائه کرده است و قرار است در آینده شاهد نمونه‌های مشابه آن با محوریت دیگر بازی‌ها باشیم.

سیدمحمد علی سید حسینی مدیر مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) در گفتگو با خبرنگاران درباره تهیه این سلسله گزارش‌ها گفت: هر سال برخی از بازی‌های دیجیتالی در پلتفرم‌های مختلف، در میان بازیکنان از توجه ویژه‌ای برخوردار و با فروش و بالایی هم روبرو می‌شوند. با توجه به بازتاب‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منتج از این بازی‌ها در هر سال، یک گزارش در مورد این پدیده­‌ها توسط دایرِک منتشر خواهد شد که به میزان همه ­گیر شدن و نفوذ آنها می‌پردازد.

 

سیدحسینی در ادامه افزود : برای سال جاری، این گزارش با تمرکز بر بازی Clash Of Clans منتشر شده و در سال‌های آتی با توجه به اطلاعات موجود و اولویت تعیین شده توسط مرکز تحقیقات، بازی‌های مدنظر انتخاب شده و در پیمایش ملی و کلانشهرها و همچنین در صورت نیاز با پیمایش‌های آنلاین تکمیلی، به بررسی آنها در سطح کشور و کلانشهرها پرداخته خواهد شد.

Clash of Kellens Statistics

همچنین سیدحسینی مدیر با اشاره به گزارش آماری تهیه شده درباره بازی «کلش آو کلنز» گفت: گزارش «کلش آو کلنز: منفور محبوب» در واقع نخستین گزارش آماری از گزارش‌های سالانه پدیده سال است که نشان می‌دهد ۷ درصد از جمعیت کل ایران در سال ۹۴ کلش آو کلنز را بازی کرده اند.

Clash of Kellens Statistics

ایشان همچنین  درباره پراکندگی آماری علاقمندان به این بازی هم گفت: براساس آمار به دست آمده نوجوانان پسر مخاطبان اصلی این بازی هستند و جالب است بدانید تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و کرج بیشترین بازیکنان کلش را تا به امروز داشته‌اند.

Clash of Kellens Statistics

 

مدیر مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال  در همین راستا با اشاره به اینکه «۳۰ درصد از بازیکنان کلش در ایران حداقل یکبار برای این بازی پرداخت کرده‌اند» تأکید کرد: ۸۵ درصد از این بازیکنان باور دارند که به این بازی عادت کرده‌اند.

 

0 پسندیده شده
زینب یزدانبخش
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.