آموزش جامع برطرف کردن مشکلات گلکسی نوت ۵ (قسمت سوم)

|
۰ دیدگاه
گلکسی نوت 5 سامسونگ

در بخش اول و بخش دوم به بررسی مشکلاتی در مورد فبلت گلگسی نوت ۵ پرداختیم با ادامه با بخش آخر این مطلب با ما همراه باشید.

کلیک – در ادامه بخش اول و بخش دوم به بررسی ۵ مشکل دیگر این فبلت خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

کار نکردن حسگر اثر انگشت

حسگر اثر انگشت این فبلت معمولا سریع است و به درستی عمل می کند؛ اما گاهی اوقات ممکن است تعداد کمی از کاربران در هنگام استفاده از آن با مشکل مواجه شوند. در ادامه راه حل هایی ارائه خواهیم داد که می توانند برای برطرف کردن مشکل حسگر اثر انگشت مفید باشند.

راه حل ها

  • چنانچه نوک انگشت شما تر یا کثیف باشد و یا در حمام چروکیده شده باشد و بلافاصله پس از بیرون آمدن از حمام، از حسگر اثر انگشت گوشی خود استفاده کنید، ممکن است حسگر عمل نکند. استفاده از محافظ صفحه نمایش یا قاب محافظ نیز می توانند مانع عملکرد درست حسگر شود. چنانچه گوشی شما دارای قاب محافظ باشد، ممکن است هنگامی که دست خود را بر روی حسگر اثر انگشت می گذارید، قاب باعث شود انگشت شما با حسگر زاویه پیدا کند و حسگر به درستی عمل نکند. بهترین روش برای حل این مشکل این است که با مراجعه به بخش Look screen and security در بخش تنظیمات گوشی و سپس انتخاب گزینه Fingerprints، سرانگشتی را که با آن مشکل دارید، برای چند ثانیه لمس کنید و سپس گزینه remove در قسمت بالای سمت راست گوشی را انتخاب کنید و در حالی که محافظ صفحه نمایش یا قاب محافظ بر روی گوشی قرار داده شده است، دوباره اثر انگشت خود را وارد نمایید.
  • در مواقعی که حسگر اثر انگشت عمل نمی کند، گوشی از شما می خواهد یک رمز عبور وارد کنید. چنانچه حسگر اثر انگشت عمل نکرد و یا رمز عبور خود را فراموش کردید، به این سایت  مراجعه کنید و جزییات حساب کاربری سامسونگ خود را وارد کنید و از این طریق می توانید گوشی خود را از راه دور باز کنید. اگر هیچ یک از راه حل های مذکور جواب نداد، می توانید از حساب کاربری گوگل برای ورود به گوشی استفاده کنید. زمانی که شما به جای استفاده از حسگر اثر انگشت، از رمز عبور برای ورود به گوشی استفاده می کنید و آن را چند بار اشتباه وارد می کنید، گزینه مربوط به دستیابی به رمز عبور صحیح نمایش داده می شود. چنانچه نتوانسته اید از طریق گوشی خود وارد حساب کاربری گوگل شوید؛ ورود به آن از طریق کامپیوتر را نیز امتحان کنید و گزینه Signing in to Google را که در زیر گزینه Sign in & security قرار دارد؛ انتخاب کنید و گزینه ۲-step vertification را فعال کنید.
  • گزینه نهایی، استفاده از فکتوری ریست و پس از آن انجام تمام تنظیمات از نو است. اگر نمی توانید قفل گوشی خود را باز کنید، ابتدا گوشی خود را خاموش کنید و سپس دکمه های زیاد کردن صدا، پاور و هوم گوشی را همزمان با یکدیگر نگه دارید. پس از آن منوی recovery اندروید را مشاهده خواهید کرد که باید در آن با دکمه های کم و زیاد گردن صدا گزینه Wipe data FACTORY reset را فعال کنید و سپس با دکمه پاور آن را انتخاب کنید. سپس گوشی مجددا راه اندازی خواهد شد.

اپلیکیشن های پیش فرض

سامسونگ به تازگی عملکرد اپلیکیشن های پیش فرض را در رابط کاربری Touchwiz تغییر داده است؛ بنابراین هر گاه گزینه یا لینکی را انتخاب کنید، اپلیکیشن های مختلفی برای شما نمایش داده می شوند که می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. شما می توانید از میان اپلیکیشن های مختلف یکی را به صورت خودکار به عنوان پیش فرض انتخاب کنید و پس از انتخاب اپلیکیشن، گزینه های Always یا Just once برای شما نمایش داده نمی شود.

راهکارها

  • در صورتی که می خواهید اپلیکیشن های پیش فرض خود را تغییر دهید، ابتدا به بخش Applications در تنظیمات گوشی مراجعه کرده و سپس با انتخاب Default applications تمام اپلیکیشن های پیش فرض موجود را پاک کنید. سپس می توانید دوباره با انتخاب بخش های مختلف یا لینک ها، دوباره اپلیکیشن پیش فرض خود را انتخاب کنید.
  • چنانچه تمایل دارید همیشه امکان انتخاب اپلیکیشن مورد نظر برای شما وجود داشته باشد، می توانید از اپلیکیشن هایی که توسط توسعه دهندگان مختلف ایجاد شده اند، مانند Better Open With استفاده کنید.

عملکرد نامناسب ویژگی autocorrect صفحه کلید پیش فرض گوشی

برخی از کاربران گوشی گلکسی نوت ۵ سامسونگ اصلا دوست ندارند از صفحه کلید پیش فرض سامسونگ و ویژگی autocorrect آن که کلمات مختلفی را هنکام نوشتن پیام توسط کاربر پیشنهاد می دهد، استفاده کنند. گاهی اوقات این ویژگی کلمات نادرستی را در متن وارد می کند و یا کلمات پیشنهادی آن همان کلماتی نیستند که کاربر می خواهد و یا در کل استفاده از آن آزار دهنده است و مزاحم نوشتن پیام متنی توسط کاربر می شود.

راه حل ها

چرا باید صفحه کلیدی را که اصلا دوست ندارید با آن کار کنید، تحمل کنید؟ صفحه کلیدهای خوب زیادی برای اندروید ارائه شده است که می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. همچنین شما می توانید با دنبال کردن مسیر default in Settings > Language and input > Default keyboard، صفحه کلید پیش فرض خود را تغییر دهید.

راه حل هایی که می تواند مشکل ویژگی autocorrect را برطرف کند.

  • شما می توانید با مراجعه به بخش Language and Keyboard و سپس گزینه Samsung keyboard مشکل صفحه کلید پیش فرض گوشی را برطرف کنید.  معمولا مشکل بیشتر کاربران مربوط به جایگزینی خودکار کلمات است. شما می توانید با غیر فعال گزینه Auto replace (جایگزینی خودکار) این مشکل را برطرف کنید. همچنین می توانید به انتخاب خود گزینه های Auto capitalize (استفاده خودکار از حروف بزرگ در اول جملات یا اسامی خاص انگلیسی)، Auto spacing (فاصله خودکار بین کلمات) و Auto punctuate (علامت گذاری خودکار) را فعال یا غیر فعال کنید.
  • شما در بخش Samsung keyboard گزینه Predictive text را نیز مشاهده می کنید. این بخش کلماتی را که هنگام نوشتن پیام در زیر کادر پیام نمایش داده می شوند، مشخص می کند. شما می توانید با حرکت دادن فلش های نشانگر، کلمات بیشتری را مشاهده کنید و حتی می توانید با لمس یک کلمه و نگه داشتن آن برای چند ثانیه، آن را از لیست کلمات موجود حذف کنید.

مشکل قطع ناگهانی تماس ها و عدم سرویس دهی اپراتور تلفن همراه

برخی از کاربران این گوشی با این مشکل مواجه هستند. گاهی اوقات ممکن است گوشی آن ها آنتن ندهد و یا در حین مکالمه با فردی، ناگهان تماس تلفنی آن ها قطع شود. اول باید ببینید که آیا گوشی های دیگر که از همان اپراتور تلفن همراه استفاده می کنند، نیز این مشکل را دارند یا نه. می توانید سیم کارت خود را روی یک گوشی دیگر نیز امتحان کنید و با این کار مطمئن شوید که مشکل مربوط به پوشش شبکه نیست.

راه حل ها

  • ابتدا گوشی خود را خاموش و روشن کنید. چنانچه با پیغام خطایی مربوط به سیم کارت مواجه شدید، دوباره گوشی خود را خاموش کنید و سیم کارت را از گوشی بیرون بیاورید و با بررسی سیم کارت، محل قرار گیری آن و شکاف سیم کارت، هر گونه کثیفی و ذراتی را که ممکن است مانع عملکرد درست سیم کارت شوند، تمیز کنید و دوباره سیم کارت را وارد گوشی کنید و آن را امتحان کنید. می توانید حتی یک سیم کارت دیگر را نیز روی گوشی خود امتحان کنید.
  • می توانید با مراجعه به تنظیمات Mobile networks و سپس Network mode تنظیمات گوشی خود را تغییر دهید و دوباره امتحان کنید.
  • می توانید با انتخاب گزینه network operators و سپس انتخاب search networks، به جستجوی اپراتورهای مختلف بپردازید و سپس اپراتور خود را در لیست انتخاب کنید.
  • شاید یکی از اپلیکیشن های گوشی شما دلیل این مشکل باشد. می توانید با روشن کردن گوشی با حالت Safe Mode ببینید آیا اپلیکیشنی مسبب این مشکل است یا نه، همچنین می تواند با حذف تک تک اپلیکیشن ها مشکل را بررسی کنید. حتی می توانید گوشی خود را ریست فکتوری کنید و پس از آن اپلیکیشن های مورد اطمینان را نصب کنید.
  • در صورتی که هیچ یک از این راه حل ها جواب نداد، برای تعویض گوشی خود با نمایندگی های سامسونگ تماس بگیرید.

عمل نکردن نوتیفیکیشن ها

ممکن است گاهی اوقات متوجه شوید در هنگام دریافت پیام از فیس بوک یا هر اپلیکیشن دیگری یا هشدارها و یا هر مورد دیگری، گوشی هیچ نوتیفیکیشنی را نمایش نمی دهد. البته این مشکل فقط مختص شما نیست و یکی از مشکلات متداول گلگسی نوت ۵ سامسونگ است؛ اما این مشکل به راحتی قابل حل است.

راه حل ها

  • اول از همه می توانید با مراجعه به بخش Notifications در تنظیمات گوشی، تنظیمات نوتیفیکیشن تمام اپلیکیشن ها را فعال یا غیر فعال کنید. همچنین می توانید با مراجعه به بخش Applications و سپس انتخاب گزینه Application manager، اپلیکیشنی را که با نوتیفیکیشن های آن مشکل دارید، انتخاب کنید و تنظیمات نوتیفیکیشن های آن را تغییر دهید.
  • برخی از اپلیکیشن ها تنظیمات اختصاصی خود را دارند که شامل تنظیمات نوتیفیکیش ها هم می شود؛ برای مثال برای دستیابی به تنظیمات نوتیفیکیشن های اپلیکیشن فیس بوک، منوی سه نقطه ای را که در سمت راست بالای اپلیکیشن وجود دارد، لمس کنید تا منو باز شود؛ سپس در پایین منو پس از انتخاب گزینه App settimgs گزینه Notifications را درست در بالای منوی باز شده مشاهده خواهید کرد.
  • به بخش Do not disturb در تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده و مطمئن شوید که نوتیفیکیشن های گوشی در این قسمت غیر فعال نشده باشد.
  • اگر مشکل شما این است که در هنگام دریافت نوتیفیکیشن ها هیچ صدایی دریافت نمی کنید، باید با زدن دکمه بلند کردن صدا و لمس فلشی که در بالای صفحه کنار نوار میزان صدا وجود دارد، ببینید آیا میزان صدای نوتیفیکیشن ها زیاد شده است یا نه. همچنین باید صدای نوتیفیکیشن ها را در قسمت Sound and Vibration در قسمت تنظیمات گوشی و سپس گزینه Notification sounds بررسی کنید.
  • اگر هیچ از این راه حل ها جواب نداد، ممکن است مشکل از یک اپلیکیشن باشد که نوتیفیکیشن های شما را تحت تاثیر قرار داده است. چنانچه اپلیکیشنی نصب کرده اید که باعث قطع صدای نوتیفیکیشن ها شده است و یا با اپلیکیشنی کار کرده اید که هیچ نوتیفیکیشنی از آن دریافت نکرده اید، آن را پاک کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

احمدرضا فرهبد
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.