مقایسه کامل هیوندای آیونیک و تویوتا پریوس

|
۰ دیدگاه
هیوندای آیونیک و تویوتا پریوس

هیوندای آیونیک و تویوتا پریوس هر دو از مدل های زیبایی هستند که به تازگی وارد بازار شده اند. در این مطلب به بررسی و مقایسه این دو مدل می پردازیم. اگر قصد خرید خودرویی را دارید و یا در انتخاب مدل های ذکر شده مردد هستید پیشنهاد می کنیم این مطلب را بخوانید.

کلیک- هیوندای در ابتدای تولیدش پر طرفدار نبود اما در حال حاضر در صنعت خودرو به یک رقیب هوشمند در بازار جهانی تبدیل شده است و نگاه مشتریان را به خود را تغییر داده است. محصولات شرکت هیوندای بسیار متنوع است و طیف گسترده ای را در بر می گیرد. این شرکت از خودروهای کوچک ارزان‌ قیمت  گرفته تا شاسی بلند های ممتاز را تولید می کند. به تازگی نیز مدل آیونیک را روانه بازار کرده است.

خودرو آیونیک اولین مدل هیبریدی هیوندای است که در انگلستان عرضه شده است. این مدل به همراه مدل‌ های پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی فروخته می شوند. آیونیک با استفاده از پیشرانه‌ ۱٫۶ لیتری بنزینی معمول و واحدی الکتریکی تمام تلاش خود را برای ارائه مجموعه‌ ای کم‌ مصرف با قیمتی مناسب کرده است. البته این شیوه جدیدی نیست چون که اگر در مدل های دیگر مثل تویوتا پریوس توجه کنیم می بینیم که از سال ها پیش از این روش استفاده شده است.

هیوندای آیونیک و تویوتا پریوس

هیوندای آیونیک و تویوتا پریوس

پریوس برنده‌ جایزه‌ سبز اتو اکسپرس در سال ۲۰۱۶ شده است. غیر از این، این مدل در برابر کیا نیرو که از نظر مکانیکی با آیونیک بسیار مشابه است پیروز شده بود.

تویوتا پریوس

هیوندای آیونیک و تویوتا پریوس

قیمتی که برای خرید آیونیک پرداخته می شود از پریوس کمتر است با اینکه تجهیزات زیادی را ارائه می ‌کند. به این ترتیب تویوتا با رقیبی سرسخت در زمینه‌ خودروهای بنزینی/الکتریکی روبرو است.

شاخ‌به‌شاخ

هیوندای آیونیک و تویوتا پریوس

ارتباطات

سیستم مولتی ‌مدیای سفارشی Touch 2 with Go تویوتا می تواند گفتار را به نوشتار تبدیل کند و همچنین از برنامه‌ Google Street View  پشتیبانی کند. با وجود اینکه سیستم بکار رفته در آیونیک اتصال بهتری با گوشی برقرار کرده و سیستم‌ های اندروید اتو و اپل کارپلی در تریم های میانی و بالاتر به ‌صورت استاندارد وجود دارند.

گیربکس

گیربکس‌ های CVT اصلا محبوب نبودند اما گیربکسی که در پریوس استفاده شده است می ‌تواند ذهنیت بد مردم را نسبت به گیربکس عوض کند. این گیربکس تغییر بین قدرت بنزینی و الکتریکی را به خوبی مدیریت می کند و باعث می شود شتاب گیری با نرمی و بدون وقفه ‌ای انجام شود. گیربکس DCT آیونیک نیاز را بهتر رفع می کند اما ناهنجارتر است.

شخصی ‌سازی

آنچه در بازار خودرو به چشم می خورد نشان می دهد که خریداران خودرو های هیبریدی معمولا به شخصی ‌سازی خودرو علاقه ای نشان نمی دهند اما پریوس به خریداران این پیشنهاد را می ‌دهد که خودروی خود را مطابق سلیقه خودشان سفارش دهند. از جمله این موارد می ‌توان به مه شکن ‌ها با طراحی‌ های متفاوت، رکاب‌ های جانبی و جزئیات سپر عقب اشاره کرد.

هیوندای آیونیک و تویوتا پریوس

هیوندای آیونیک و تویوتا پریوس

قضاوت نهایی

رتبه‌ اول: تویوتا پریوس

به نظر می رسد خودرو های هیبریدی راندمان احساس ‌برانگیزی را ایجاد کنند و تویوتا هم در طرح و هم در دنیای واقعی آیونیک را شکست ‌دهد. پریوس قیمت بالاتری دارد اما دارای مشخصات برجسته ‌تری است و به علاوه کابین این خودرو جادارتر از آیونیک است.  پرفورمنس پریوس نیز بهتر است و سواری خودرو نیز رفاه خوبی دارد. چهارمین نسل این خودرو یعنی پریوس کامل ‌ترین خودروی هیبریدی است.

hyundai-ioniq-05

toyota-prius-01

toyota-prius-02

toyota-prius-03

toyota-prius-04

toyota-prius-06

toyota-prius-09

toyota-prius-10

toyota-prius-11

toyota-prius-13

toyota-prius-14

toyota-prius-15

رتبه‌ دوم: هیوندای آیونیک

هیوندای در بخش هاچبک های خانوادگی هیبرید به خوبی عمل کرده است. آیونیک کاربرد زیادی را با بهایی مناسب عرضه می‌ کند و البته تجهیزات زیادی نیز دارد. با اینکه پیشرانه الکتریکی و بنزینی این خودرو به خوبی پریوس با یکدیگر جفت نشده ‌اند و البته راحتی آن نیز به پای پریوس نمی ‌رسد. اگر خودرویی با کارایی و قیمت مناسب مدنظر شماست آیونیک نیز می ‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

hyundai-ioniq-15

hyundai-ioniq-14

hyundai-ioniq-12

hyundai-ioniq-03

hyundai-ioniq-05

hyundai-ioniq-09

hyundai-ioniq-10

hyundai-ioniq-11

hyundai-ioniq-18

دیگر گزینه ها در این بخش

کیا نیرو

قیمت: ۲۲۷۹۵ پوند

پیشرانه: ۴ سیلندر ۱٫۶ لیتری ۱۳۹ اسب بخاری

kia-niro-lead

قوای محرکه‌ نیرو مشابه آیونیک است بنابراین نقطه‌ ضعف‌ های این خودرو را نیز دارد. با اینکه این خودرو دارای قیمت بالاتری است اما به دلیل استایل زیباتری که دارد خریداران زیادی که به دنبال شاسی ‌بلندی هیبریدی با هزینه‌ های کم هستند را به خود جذب می کند.

فولکس‌ واگن پاسات بلوموشن

قیمت: ۲۳۵۶۰ پوند

پیشرانه: ۴ سیلندر ۱٫۸ لیتری ۱۱۸ اسب بخاری

volkswagen-passat-bluemotion-2016

این خودرو در روی کاغذ و طرح توانایی رقابت با تویوتا و هیوندای را از نظر راندمان ندارد اما پاسات بلوموشن هنوز هم از نظر آلایندگی رتبه‌ خوبی دارد و در هر کیلومتر فقط ۹۵ گرم دی ‌اکسید کربن تولید می‌ کند. اگر فضای زیاد و توانایی حرکت در مسافت‌ های طولانی با هزینه ای مناسب را می‌ خواهید، باید بگوییم که فولکس ‌واگن پاسات بلوموشن یک خودروی اقتصادی فوق‌ العاده برای شماست.

تویوتا پریوس Business Edition هیوندای آیونیک هیبرید پریمیوم SE DCT
قیمت مدل تست شده (پوند) ۲۶۲۹۰ ۲۴۱۶۰
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر) ۴۵۴۰/۱۷۶۰/۱۴۷۰ ۴۴۷۰/۱۸۲۰/۱۴۵۰
پیشرانه ۴ سیلندر ۱۷۹۸ سی‌سی و واحد الکتریکی ۴ سیلندر ۱۵۸۰ سی‌سی و واحد الکتریکی
قدرت (اسب بخار) ۱۲۱ ۱۳۹
گشتاور (نیوتون متر) ۱۴۲ ۲۶۵
گیربکس CVT اتوماتیک، دیفرانسیل جلو ۶ سرعته ی DCT، دیفرانسیل جلو
حجم باک سوخت (لیتر) ۴۳ ۴۵
ظرفیت محفظه بار (لیتر) ۳۴۳/۱۵۵۸ ۳۵۰/۱۵۰۵
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۳۷۵ ۱۳۷۰
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)  ۱۰٫۳  ۱۰٫۳
 حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)  ۱۷۹  ۱۸۵
 مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)  ۳/۲٫۹/۳٫۱  ۳٫۴/۳٫۶/۳٫۴
3 پسندیده شده
نفیسه فصیحی
نفیسه فصیحی کارشناس ارشد برنامه ریزی توریسم هستم. علاقمند به حوزه نویسندگی، محتوا و بازاریابی. حدود سه سالی هست که در زمینه تولید، بازنویسی، تدوین، سئو و بهینه سازی محتوا فعالیت دارم. در حال حاضر مدیریت محتوای فارسی دو سایت رزرو آنلاین هتل ( egardesh.com ، samita.com) را بر عهده دارم و همزمان با مجله اینترنتی کلیک همکاری می کنم.
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.