۱۰ نمونه از بهترین تمرینات ورزشی برای سوزاندن کالری

|
۰ دیدگاه
exercising

در این مطلب به ۱۰ فعالیت ورزشی اشاره خواهیم کرد که بر اساس گفته های پزشکان متخصص جز بهترین حرکات شناخته شده برای سوزاندن کالری است.

به گزارش کلیک، به نظر شما بهترین راه برای سوزاندن حداکثر کالری موجود در بدن چیست؟ راه های متفاوتی وجود دارد که می توان توسط آن یک برنامه تمرینی را شکل داد. برطرف کردن نیازهای بدن، لذت بردن از آن ورزش و پی بردن به این قضیه که چه چیزی تاثیر کافی در به وجود آوردن تغییر در سلامتی و بهتر شدن وضع جسمانی شما خواهد داشت، از جمله ویژگی هایی است که در یک برنامه تمرینی باید لحاظ شود.

اگر شما زمان کافی ندارید، یکی از راه های مناسب این است که بفهمید که یک تمرین خاص چه میزان انرژی در مدت زمانی که آن را انجام می دهید از شما خواهد گرفت. به عبارت دیگر با انجام دادن یک تمرین ورزشی خاص چقدر کالری می سوزانید؟

نکته بسیار مهمی که در این جا وجود دارد این است که در واقع تمرین کردن به خودی خود کمک چندانی به کاهش وزن شما نخواهد کرد.

اگر می خواهید وزن کم کنید، پیشنهاد ما به شما این است که در ایتدا با یک دکتر متخصص در این زمینه صحبت کنید تا بدانید که وزن ایده‌ال برای شما چه وزنی است و سعی کنید تا جایی که می توانید مواد قندی را از بخش زیادی از رژیم غذایی خود حذف کنید.

نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید اندازه گیری میزان کالری است که در هر ساعت می سوزانید. با این شیوه می توانید بفهمید که یک تمرین خاص تا چه حد سخت است و به بدن شما فشار وارد می کند.

کلینیک Mayo طی یک پژوهش علمی که توسط موسسه ملی سلامت منتشر شد، ۳۶ نوع تمرین مختلف را که در سوزاندن کالری بدن تاثیرگذارند، ارائه کرد. در این این جا ما به ۱۰ نوع از برترین تمریتانی که در این تحقیق به آن ها اشاره شده می پردازیم.  در هر یک از این تمرینات میزان تقریبی کالری که در یک ساعت سوزانده می شود، نشان داده خواهد شد.  هم چنین فرض بر این است که این تمرینات توسط شخصی انجام می شود که دارای وزن ۹۱ کیلوگرم (۲۰۰ پوند) است. (وزن یک فرد بالغ امریکایی تقریبا زیر ۲۰۰ پوند است.)

البته اندام افراد به نسبت نوع استخوان بندی آن ها، سن، جنسیت و فاکتورهای دیگر متفاوت است.

توجه داشته باشید که تمام اعداد ارائه شده در این مطلب آموزشی به صورت تقریبی هستند. هم چنین دقت داشته باشید که اگر در یک نوع تمرین خاص کالری ها سریع تر سوزانده می شود این بدان معنا نیست که حتما آن تمرین بهترین گزینه برای سوزاندن کالری است.

به عبارت دیگر می توان گفت تمرینی مناسب و ایده‌ال شما است که با انجام دادن آن لذت ببرید و طوری باشد تا همیشه این انگیزه را در شما به وجود آورد که از جای خود بلند شوید و به طور منظم آن را اجرا کنید.

۱ – اسکیت

میزان کالری مصرفی در هر ساعت: ۶۸۳ کالری

اسکیت ورزش سختی است که ۶۸۳ کالری در ساعت می سوزاند.

۲ – بسکتبال

میزان کالری مصرفی در هر ساعت: ۷۲۸ کالری

بسکتبال یکی از بهترین تمرینات است که چیزی در حدود ۷۲۸ کالری در ساعت در یک فردی که وزن آن به ۹۱ کیلوگرم می رسد، می سوزاند.

۳ – Flag football

میزان کالری مصرفی در هر ساعت: ۷۲۸ کالری

Flag football که نوع خاصی از فوتبال آمریکایی است و با نام tackle football نیز شناخته می شود یکی از تمرینات مفید است که هیچ گونه مصدومیت شدید و آسیب دیدگی زانویی در آن وجود ندارد. باFlag Football هم می توانید از ورزش کردن لذت ببرید و هم کالری بسوزانید.

۴ – تنیس  تک نفره

میزان کالری مصرفی در هر ساعت: ۷۲۸ کالری

تنیس تک نفره یکی از وزش های نفس گیر است. دنبال کردن توپ در تمام میدان بازی باعث خواهد شد تا در بدن بازیکن میزان زیادی کالری سوزانده شود.

۵ – دویدن (۵ مایل در ساعت)

میزان کالری مصرفی در هر ساعت: ۷۵۵ کالری

دویدن با سرعت ۵ مایل در ساعت باعث سوختن ۷۵۵ کالری در ساعت در بدن ورزشکاری با وزن ۹۱ کیلوگرم خواهد شد. این ورزش روش بسیاری عالی برای سوزاند کالری است که بیشتر افراد با کمی تمرین کردن می توانند از آن به عنوان برنامه تمرینی همیشگی خود استفاده کرده و پس از مدتی به آن عادت کنند.

۶ – از پله ها بالا دویدن:

میزان کالری مصرفی در هر ساعت: ۸۱۹ کالری

درجا زدن یا از پله های طولانی بالا رفتن باعث خواهد شد تا شخصی با ۹۱ کیلوگرم وزن حدود ۸۱۹ کالری در ساعت بسوزاند.

۷ – شنا کردن

میزان کالری مصرفی در هر ساعت: ۸۹۲ کالری

شنا مخصوصا از نوع کرال سینه باعث مصرف ۸۹۲ کالری در ساعت می شود.

۸ – تکواندو

میزان کالری مصرفی در هر ساعت: ۹۳۷ کالری

تکواندو سخت ترین ورزش رقابتی در این لیست است که سبب خواهد شد تا فردی با ۲۰۰ پوند (۹۱ کیلوگرم) وزن در حدود ۹۳۷ کالری در ساعت بسوزاند.

۹ – طناب زدن:

میزان کالری مصرفی در هر ساعت: ۱۰۷۴ کالری

طناب زدن و سریع دویدن (با سرعت ۸ مایل در ساعت) دو ورزش آسان در میان این لیست ۱۰ تایی هستند. یک ساعت طناب زدن چیزی در حدود ۱۰۷۴ کالری در بدن ورزشکار می سوزاند.

۱۰ – سریع دویدن ( با سرعت ۸ مایل در ساعت)

میزان کالری مصرفی در هر ساعت: ۱۰۷۴ کالری

سریع دویدن در مسافت های طولانی یکی از موثرین و بهترین راه ها برای سوزاندن کالری در مدت زمان کوتاه است. با انجام دادن این ورزش به اندازه طناب زدن کالری می سوزانید ولی خوبی هایش این است که دیگر به طناب نیاز ندارید. الیته گفتی است که این ورزش ممکن است در طولانی مدت برای زانوها کمی مشکل ساز شود.

کارشناس ارشد مهندسی نرم افزار از دانشگاه MMU / مدرس زبان سی شارپ / مدیر وب سایت نیازمندی های مندبالا / علاقمند به استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا. پ.ن : عضو گروه موسیقی فولکلور گیله لوی :) کانال من، معرفی سایتها و اپلیکیشن های خلاق : https://telegram.me/creative_web_app
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.