هشدار به سیم‌کارت‌هایی که نقص هویتی دارند

چندی پیش سامانه استعلام پیامکی ارائه شد که افراد می توانستند تعداد سیم‌کارت‌هایی را که به نام‌شان ثبت شده را استعلام کنند؛ به‌تازگی خبرهای جدیدی در این‌باره منتشر شده‌است

به گزارش کلیک و به نقل از عصر ایران،  اپراتورها موظفند در مرحله دوم و پس از اطلاع رسانی به این گونه مشترکان و در صورت تکمیل نکردن اطلاعات هویتی از سوی مشترک نسبت به یک طرفه کردن سیم کارت چنین مشترکی عمل کنند. اپراتورهای تلفن همراه موظفند نسبت به تعیین تکلیف مشترکانی که وضعیت اطلاعات ثبتی آنها دارای نقص است اقدام کرده و در صورت بی اعتنایی بعد از سه بار تذکر، سیم کارت را قطع کنند.

سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران(رگولاتوری) با بیان این مطلب گفت: اپراتورها موظفند ابتدا با ارسال پیامک و یا اطلاع رسانی از راه های دیگر، مشترکان را برای تکمیل اطلاعات هویتی خود در جریان قرار دهند تا آنها نسبت به این امر اقدام کنند.

جهانگیر اسدی افزود: اپراتورها موظفند در مرحله دوم و پس از اطلاع رسانی به این گونه مشترکان و در صورت تکمیل نکردن اطلاعات هویتی از سوی مشترک نسبت به یک طرفه کردن سیم کارت چنین مشترکی عمل کنند.

اسدی مغایرت مشخصات سجلی، اطلاعات ناقص پرونده و تطبیق نداشتن شماره‌ شناسنامه و کدملی را از جمله اطلاعاتی عنوان کرد که در سامانه اپراتورهای تلفن همراه از سوی این مشترکان ناقص اعلام شده است.

سخنگوی رگولاتوری تاکید کرد، سیم کارت بی هویت در سامانه های اپراتوری کم است و بیشتر سیم کارت ها هویت مخدوش دارند.

اسدی خاطرنشان کرد، اقدام برای سامان دادن اطلاعات هویتی مشترکانی که هنگام دریافت سیم کارت اطلاعات شان کامل نبوده پیش از این در دو مرحله دیگر انجام گرفته است ، با این حال هنوز مشترکانی هستند که اطلاعات هویتی آنها در سامانه های اپراتوری تلفن همراه دارای نقص است.

سخنگوی سازمان رگولاتوری ایران همه مردم ایران را دعوت به تکمیل اطلاعات خود در سامانه های اپراتورهای تلفن همراه کرد و افزود: اپراتورها می توانند پس از سه بار تذکر به این نوع مشترکان و درصورت بی اعتنایی به این درخواست ها نسبت به قطع سیم کارت اقدام کرده و سیم کارت دارای اطلاعات مخدوش را از رده خارج کنند.

اسدی اجرای این طرح را از ابتدای دیماه امسال اعلام و خاطرنشان کرد: تکلیف این نوع سیم کارت ها در دی ماه روشن خواهد شد.

، پیشتر « حسین فلاح جوشقانی» سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرده بود، با راه‌اندازی سامانه استعلام شمار خطوط مشترکان از سیزدهم فروردین ماه تعداد ۱۷۲ هزار و ۲۰۸ مورد درخواست شناسایی سیمکارت به دلیل مغایرت کد ملی با شماره تلفن به ثبت رسیده، رد شده است.

وی افزود: همچنین ۹۴۸ هزار و ۷۲۰ نفر مشترک تلفن همراه به سامانه استعلام شمار خطوط مراجعه و ۵۴۹ هزار و ۶۶۱ نفر از آنان، شمار سیمکارت‌های متعلق به خود را استعلام کردند که به ۳۶۰ هزار و ۲۹ استعلام پاسخ داده شد.

فلاح جوشقانی ادامه داد: پیامدها و مسوولیت های ناشی از سواستفاده از سیمکارت فقط به عهده استفاده‌کننده از سیمکارت نیست، بلکه مشترکی که سیمکارت به نام وی ثبت شده است نیز درگیر می شود.

سیزدهم فروردین ماه امسال سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان تلفن سیار برای ساماندهی سیمکارت های بدون هویت مشخص راه‌اندازی شده است.

مشترکان می‌توانند با مراجعه به درگاه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به بخش خدمات الکترونیک در نشانی www.cra.ir یا نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir مراجعه کنند و از شمار سیمکارتهایی که با کد ملی آنان ثبت شده است، مطلع شوند.
مشترکان هر کدام از اپراتورهای تلفن همراه باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در این سامانه وارد کنند. پس از ثبت اطلاعات درخواستی در سامانه، پیامکی برای مشترکان ارسال می‌شود که شمار سیمکارت های ثبت شده با کد ملی متقاضی در هر اپراتور تلفن همراه در این پیامک نوشته شده است



بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *