بررسی تخصصی امکانات رنو ساندر استپ وی

|
۱۲ دیدگاه

خبر بسیار جالبی مبنی بر این منتشر شد که در مدت نیم ساعت، ۴۰۰۰ دستگاه رنو ساندرو استپ‌وی به فروش رفته است، علت این استقبال بی سابقه ی ایرانیان و علاقمندی بیش از حد به این خودرو چیست؟


کلیک-  همچنان که رنو ساندرو استپ‌وی پیش می رود تا شگفت انگیز بازار  فروش بازار خودروی ایران باشد،  پیمان کارگر مدیر شرکت رنوپارس در مراسم رونمایی از این خودرو ضمن پیش‌بینی استقبال خریداران از این خودرو گفته بود: «اگر به بازار رنو ساندرو نگاه کنید الان نیاز بازار دو برابر تولیدی است که انجام می‌شود و لذا رنو ساندرو استپ‌وی که امروز رونمایی شد اطمینان داریم مجددا تقاضای بازار را دو برابر می‌کند. وقتی مشتری ایرانی این خودرو را می‌خواهد من چرا بگویم که این خوب یا بد است. این خودرو دارای قیافه آفرود و شاسی بلندتر نسبت به رنو ساندرو است و امکاناتی را می‌دهد که می‌توان از آن در خارج از شهر استفاده کرد ولی دو دیفرانسیل نیست اما تنوع جدیدی برای جوانان ایرانی است و خودرویی خانوادگی است.»

حال بیایید با هم نگاهی به خودروی ساندرو استپ‌وی مرموز بیندازیم که  اولین بار شرکت رنوی برزیل  آن را در سال ۲۰۰۸ به عنوان یک خودرو «کراس اوور» رونمایی کرد. گرچه این خودرو با برند داچیا و رنو در سال ۲۰۰۹ به بازار جهانی معرفی شده است و توانسته است که  آمار فروش خوبی را ثبت کند. سه سال بعد  نسل جدید ساندرو استپ‌وی در سال ۲۰۱۲ رونمایی شده است.

carpixel-net-2008-dacia-sandero-1144-wide

از نظر رده بندی استپ‌وی در رده خودروهای هاچبک کراس یا همان شبه‌شاسی‌بلندها قرار می‌گیرد و اگر به  مشخصات فنی نگاه کنیم  شباهت زیادی با رنو ساندرو هاچبک می بینیم . باید گفت که  از نظر کیفی ساندرو استپ‌وی با استانداردهای رنو فرانسه تطبیق داده شده است و نمره قبولی بالایی را از کمپانی مادر دریافت کرده است. البته مزید فروش بالای این خودرو را باید عوض شدن  سلیقه این روزهای بازار کشور دانست  و همچنین استقبال زیاد هنگام پیش‌فروش، و سابقه خوش ساندرو، نیز گویای پیش بینی کارشناسان بود که ساندرو استپ‌وی فروش خوبی در بازار ایران داشته باشد.

در مورد عرضه ی رنو استپ‌وی این خبر منتشر شده است که ما این خودرو را  در ۶ رنگ مشکی، سفید، قرمز، آبی، خاکستری و نقره‌ای خواهیم دید. قیمت مدل اتوماتیک این خودرو ۵۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و قیمت مدل دنده‌ای ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است. که قیمت خوبی برای این مدل از کراس اوورها به حساب می آید.

مشخصات فنی رنو استپ‌وی

اگر نگاهی به موتور استپ‌وی  بیندازیم می بینیم که همان موتور مدل K4M است که روی تندر۹۰ و ساندرو معمولی نصب می‌شود و ۱٫۶ لیتر حجم دارد. این موتور ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. در بخش جعبه‌دنده (گیربکس)، نسخه اتوماتیک، مانند مدل‌های AT تندر۹۰ و ساندرو، یک جعبه دنده چهار سرعتی دارد. حالت تیپ ترونیک و دکمه رانندگی در جاده‌های لغزنده و برفی هم در این جعبه‌دنده وجود دارد. اما جعبه‌دنده پنج سرعتی مدل دنده‌ای بهبود پیدا کرده است. مهم ترین ارتقا فنی در ساندرو استپ‌وی نسبت به مدل‌های دیگر از این نوع ، بروز رسانی‌های جزئی و نرم افزاری است که تفاوت‌های قابل توجهی را به وجود آورده است. مثلا با این بروز رسانی ها، مصرف سوخت استپ‌وی در نسخه دنده‌ای و اتوماتیک حدود ۳/۰ لیتر نسبت به مدل‌های ساندرو معمولی کم‌تر است. استپ‌وی هم‌چنین می‌تواند به دور موتور بیش‌تر از ۶۰۰۰ آر‌پی‌ام دست یابد.

renault sandero stepway 2016

همچنین  استفاده از کلاچ هیدرولیکی به جای کلاچ سیمی و تغییرات جزئی گیربکس در راستای رفع مشکل روغن ریزی از ناحیه نزدیک به پلوس‌ها به چشم می خورد که اشکالی متداول برای خانواده تندر ۹۰ به حساب می‌آید. براساس اطلاعات رسمی کمک فنرهای عقب ساندرو استپ‌وی نیز با ساندرو هاچ بک متفاوت است.  همچنین ارتفاع ساندرو استپ‌وی نسبت به مدل هاچبک ساده بیشتری است و حدود پنچ سانتی‌متر از ساندرو معمولی بلندتر است. تغییرات نسبتا جزئی استپ‌وی باعث شده است تا نسبت به مدل هاچبک معمولی حدود ۵۲ کیلوگرم افزایش وزن داشته باشد.

 نگاهی به طراحی ظاهری رنو ساندرو استپ‌وی

اگر به طراحی ظاهری ساندرو استپ‌وی نگاه کنیم می بینیم که  تفاوت عمده ای با نمونه سوپر مینی (هاچ بک) ندارد اما تفاوت در نوع رنگ آمیزی سپرهای عقب و جلو، باربند و قطعات زینتی اطراف گل‌گیر و رکاب خودرو در مدل استپ‌وی باعث می شود که خودرویی چشم نواز باشد. یکی از مهمترین نکته‌ها به تغییر رینگ‌های استپ‌وی مربوط می‌شود که در کنار حذف لبه زیرین سپر جلو، باعث تفاوت ظاهری خودرو شده است. باربند و اختلاف ارتفاع دو خودرو کاملا حس بلندتر بودن ارتفاع استپ‌وی را به شما می‌دهد. جلو پنجره و نوع چراغ‌ها نیز در مرحله بعد توجه را به خود معطوف می‌کند.

stepway3

اگر می خواهید بدانید چگونه ساندرو استپ‌وی دستی از اتوماتیک را تشخیص  دهید باید بدانید که  زه جانبی، دستگیره و آینه در مدل اتوماتیک همرنگ بدنه، و در مدل دستی بی‌رنگ است. تفاوت‌های یاد شده باعث شده استپ‌وی بسیار متفاوت با خودرویی باشد که از آن متولد شده است؛ در هر حال، اختلافات اگرچه ساده هستند اما تاثیر زیادی روی ظاهر خودرو گذاشته‌اند و توقعات را به عنوان خریدار یک هاچ بک ارزان قیمت غیر چینی تا حد زیادی برآورده می‌کنند.

تجهیزات و امکانات در استپ‌وی

با نگاهی به جدول تجهیزات و امکانات استپ‌وی می بینیم که استپ وی از نظر امکانات در سطح معمولی قرار دارد. این امکانات شامل دو کیسه هوا، شیشه‌های برقی مجهز به گرمکن، آینه جانبی برقی، سیستم صوتی CD، MP3 و USB با چهار باند، مه‌شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، سیستم ضد سرقت (Immobilizer)، کامپیوتر اطلاعات سفر از جمله امکانات این خودرو هستند. با این وجود، و در مقایسه با خودروهای چینی این رده، کمبود امکانات دیگری از قبیل سنسور دنده عقب، ضبط و باند مناسب و دلخواه، صندلی زیبا، و سان‌روف در مقایسه با مدل‌های چینی  که در بازار عرضه می گردد کاملا مشهود است.

stepway7

ارزیابی ایمنی

در تست های ارزیابی ایمنی نتایجی که عرضه شد شامل این نکات برجسته بود» براساس استاندارد Euro NCAP،  که دو نوع تست برخورد از مقابل و جانبی روی استپ‌وی انجام شده است که در تصادف روبرو، خم شدن ستون‌های A و در تست تصادف جانبی، ضعف بدنه در جذب نیروی تصادف، دلیل کاهش امتیاز ایمنی عنوان شده است. البته رنو با مهندسی خوب خود موفق شد تا در زمان ارائه نسل دوم، با چند تغییر نسبتا کوچک، ۴ ستاره ایمنی را برای ساندرو کسب کند. متاسفانه فعلا برنامه‌ای برای عرضه این مدل ۴ ستاره در بازار ایران وجود ندارد. در تست انجام گرفته تصادف از مقابل هم آزمایش با موفقیت انجام شد و فقط در آزمایش سنگین تست جانبی بوده که به آدمک آسیب رسید و خودرو نمره ضعیفی گرفت. در واقع از این اتومبیل انتظار می‌رود امکاناتی مانند کنترلر پایداری خودرو و کیسه‌های هوای کناری را کامل داشته باشد.

خودرو دارای دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو است و از ترمز ABS به همراه EBD که تولید شرکت بوش است بهره می‌جوید. این نوع ترمز علاوه بر عدم سر خوردن در جاده از انحرافات جانبی نیز جلوگیری می‌کند و تسلط بیشتری برای راننده فراهم می‌کند. ترمز‌های جلو دیسکی تهویه شونده و ترمزهای عقب کاسه‌ای هستند که سیستمی قدیمی و ساده در استاندارد‌های سال ۲۰۱۶ به حساب می‌آید.

نظر کارشناسان در مورد تجربه رانندگی ساندرو استپ‌وی

اگر چه قیمت ساندرو استپ‌وی دنده‌ای باعث شده است که یکی  از جذاب ترین خودروها بازار کمتر از ۵۰ میلیون تومان باشد. این برای قشر متوسط به بالای ایرانی بسیار مورد توجه است چون  شما با این بودجه یک خودروی هاچبک کراس اروپایی دارید که رانندگی با آن لذت زیادی دارد. در ساندرو استپ‌وی نسبت به ساندرو به لطف گیربکس ارتقا یافته، فاصله تعویض دنده‌ها کمی کوتاه شده است و شتاب‌گیری به مراتب بهتر است.  رانندگی این خودرو لذتبخش نیز هست چون به دلیل ارتفاع بالاتر بدنه از شاسی مقدار بیشتری از ناهمواری‌های جاده را جذب و در نتیجه سواری نرم‌تری را ارائه می‌کند. این خودرو به دلیل وزن نسبتا سبک در سطح شهر مانورپذیری خوبی دارد ولی در جاده‌های کوهستانی در مانور دادن با استپ‌وی باید کمی محتاطانه عمل کرد. در کل می‌توان گفت که ساندرو استپ‌وی در نسخه دنده‌ای به مراتب جذاب‌تر از بسیاری از رقبای چینی هم رده قیمتی خود است.و خب این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که این خودرو استهلاک به مراتب کمتری دارد و سواری کم سر صداتری را تجربه می‌کنید. در کابین ساندرو استپ‌وی اتوماتیک، امکان تنظیم ستون فرمان وجود دارد که در نسخه دنده‌ای دیده نمی شود. رانندگی با خودرو تا حد مطلوبی راحت و بی‌صدا است. سیستم تعلیق عملکرد خوبی دارد در حد یک خودرو اقتصادی اتوماتیک با قیمتی در محدوده ۶۰ میلیون تومان باشد و می‌توان گفت نسبت به رقبای چینی یک پله بالاتر قرار می‌گیرد.

قیمت و شرایط امروزی  بازار  برای رنو ساندرو استپ‌وی

اگر چه مهمترین نکته در محصولات رنو که در داخل تولید می‌شوند  این است که نسبت قابل قبولی بین قیمت و کیفیت آن‌ها وجود دارد که با این حال افزایش قیمت ساندرو استپ‌وی در مقایسه با ساندرو معمولی توجیه منطقی چندانی ندارد. در خبرها چنین اعلام شده است که  قیمت تعیین شده برای ساندرو استپ‌وی دنده دستی حدود ۴۶ میلیون تومان و برای مدل اتوماتیک حدود ۵۳ میلیون تومان تعیین شده است.

با وضعیت موجود باید ساندرو استپ‌وی را جذاب‌ترین و باکیفیت‌ترین خودرو غیرچینی معرفی کرد چون  بسیاری از مشتریان، عمده ضعف اصلی خانواده ساندرو،  ال ۹۰، و تلیسمان را ضعف در طراحی داخلی کابین و کمبود امکانات و آپشن‌های رفاهی می‌دانند. با این وجود، چون در حال حاضر بیش‌تر خودروهای با قیمت زیر ۷۰ میلیون تومان در بازار کشور خودروهای بی‌کیفیت یا چینی هستند شانس چندانی برای خرید خودرو‌های دست دوم شاخص هم وجود ندارد، ساندرو استپ‌وی را می‌توان جذاب‌ترین و باکیفیت‌ترین خودرو غیرچینی معرفی کرد. رنو ساندرو استپ‌وی با این ظاهر و مشخصات فنی در این بازه قیمتی بدون رقیبی  می تازد و به راحتی می‌تواند تا مدت‌ها یکه‌تاز بازار باشد.

 نکات مثبت ساندرو استپ‌وی

۱-  این خودرو از کیفیت خوب مونتاژ بهره می برد.

۲-  قطعات داخلی و کیفیت رنگ تایید شده کیفیت مناسبی دارد.

۳- عملکرد خوب موتور و استهلاک پایین

۴- گیربکس نرم و به نسبت دقیق تر از رقبا است.

۵- مصرف سوخت مناسب

۶- فضای داخلی مناسب

۷- قیمت رقابتی که بسیار در این بازار به چشم می آید

۸- ایمنی که حداقل تایید رسمی دارد.

۹- ابعاد مناسب خودرو برای استفاده شهری

 نکات منفی

۱-  رنو ساندرو از طراحی قدیمی  بهره می برد

۲- ارگونومی داخلی نه چندان خوبی دارد

۳- از امکانات کم  به نسبت رقبایش بهره مند است.

۴- تنوع رنگ کم با توجه به شرایط فعلی

۵- نبود شرایط فروش اقساطی

۶- سیستم صوتی نه چندان قوی دارد.

۷- ا پلاستیک سخت در کابین زیاد استفاده شده است.

renault sandero stepway 2016

29 پسندیده شده
زینب یزدانبخش
از این نویسنده

۱۲ دیدگاه

توسط: ایران تندر

سپاس مطلب جالب و کاملی بود

توسط: هوشنگ دادخوردی

این عکس هایی که گذاشتین مربوط به رنو استپ وی طراحی ۲۰۱۲ است ، چیزی که تو ایران عرضه شده محصول طراحی شده سال ۲۰۰۸ هست که ظاهر قدیمی و زشتی داره!

توسط: مهدی

قیمتی که شما در خبرتون گذاشتید مربوط به ساندرو معمولی هست . قیمت ساندرو استپ وی گرانتر میباشد. مدل گیربکس اتومات حدود ۶۳ میلیون تومان قیمت دارد.

توسط: علی یاری

در ایران آنقدر تنوع خودروهای تولیدی داخلی کم است که مردم تشنه ورود یک خودروی تازه وارد هستند و به این صورت استقبال میکنند. هرچند ساندرو معمولی و استپ وی هم از خانواده تندر۹۰ هستند. سال دیگه هم که قراره سایپا سیمبول را بعنوان عضو دیگه این خانواده تولید کنه.

توسط: امید

ترمزعقب کاسه ای؟!! ۶۰ میلیون بدیم یه ماشین با ترمز عقب کاسه ای بخریم!!!
دیدن کراس اوور چینی فروش داره گفتن ما هم آره ، متاسفانه خیلی مونده تا حتی به چین برسیم ، خجالت آوره.

توسط: سید

میدونید چرا مردم ایران سری روی میارن به ماشینهای خارجی چون از ایمنی بالابرخوردار هستن با ۱۰۰کیلومتر که میری انگار داری باناز راه میری اگه تصادف کنی با ماشینهای خارجی همجاش کیسه هوا میزنه بیرون ولی ماشین های ایرانی کیسه هوادارن ولی عمل نمیکنن سرنشینی که داخل ماشین هستش میمیره جنازش رابیرون میارن تازه ماشینهای ایرانی اگه اتیش نگیره خوب حالا مقایسه کنیدماشین ایرانی بهتره یا ماشین خارجی

توسط: سروش

به نظر من سوار خر بشیم بهتر از تولیدات ایرانه حداقل جونت در خطر نیست

توسط: رسول

۴۰۰۰ دستگاه آن درساعات اول فروش تمام شد.!!چقدر شبکه فروش اینترنتی کشور بعضی وقتها برای گرفتن پول چند تا بنگاهدار خوب کار میکنه.خیلی مردم را دست وکم گرفتند بله سرعت اینترنت بالا نرفته موضوع اینه که وقتی بعضیها!!! ۳۰ تا و۵۰ تا و…. ثبت نام میکنند اونوقت درچند ساعت ۴۰۰۰ تاش تموم میشه.خواهش میکنم یک نهاد،ارگان،انجمن،آدم …. بررسی کنه اینهایی که خریدند کیا بودند چندتا خریدند وبه کجا وصل هستند.مردم همیشه درصحنه!!! باهوشتر از اینیکه فکر کردید باهوش هستند.

توسط: vahid

این خودرو با توجه به قیمت بالا و امکانات پایین حرفی برای گفتن نداره و ظرف حداکثر ۲ سال آینده دیگر جذابیت فعلی را نخواهد داشت. کافی فقط خودرویی مثل هیوندا آی ۱۰ و یا آی ۲۰ در ایران مونتاژ و تولید بشه. دیگه کسی سراغ ساندرو نخواهد رفت….

توسط: حامد

با درود.

به نظر من باتوجه به امکانات پایین و ضریب ایمنی پایین و ترمز کاسه ای و طراحی زشت این خودرو… پژو ۲۰۶ سگش شرف داره به این ماشین.
ایام به کام

توسط: سامان

ربررتاژ آگهی آست؟

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.