۷ دلیل اینکه گوگل تنها منبع ترافیک اینترنت نیست

وقتی گوگل وارد دنیای اینترنت شد و موجی به راه انداخت، بسیاری از ما روی جستجوی عادی تمرکز کردیم و دلایل خوبی هم برای این کار داشتیم.

کلیک – وقتی محتوای مورد نظر خود را بهینه سازی نمی کنید، یعنی به طور بالقوه مقدار زیادی ترافیک را از دست داده اید. اما ممکن است از شنیدن این موضوع تعجب کنید که گوگل تنها پلت فرم برای به دست آوردن ترافیک نیست.

پس افرادی که مشتاقند بدون تکیه صرف بر گوگل، ترافیک خود را رشد دهند، باید به استراتژی های زیر هم نگاهی داشته باشند:

  1. در نظر گرفتن وبلاگ نویسی و مشارکت مهمانان

با اینکه وبلاگ نویسی صرف توسط مهمانان را برای به دست آوردن لینک های بازگشتی توصیه نمی کنیم، این بدان معنا نیست که وبلاگ نویسی مهمان به طور کلی باید متوقف شود. اگر چنین پست هایی وجود دارد، تا زمانی که در ارتباط با موضوع شما نوشته می شوند، باید مهمانان را به نوشتن آنها تشویق کرد.

شاید با این کار، از دیدگاه جستجوگرها مزیتی به دست نیاورده باشید، اما ارسال یک پست مهمان برای یک پلت فرم مناسب، این اطمینان را ایجاد خواهد کرد که در این فرآیند، شاهد هجوم ترافیک ارجاعی، شناخت و حتی شاید چند دنبال کننده جدید باشید.

  1. تعامل با سایر وبلاگ نویسان

همکاری با وبلاگ نویسان دیگر ، می تواند درهای جدیدی به جهان بازاریابی اینترنتی باز کند.

اینکه در بازار هدف کوچک (niche) خودتان به وبلاگ نویسی می پردازید و دارای مخاطبان سالمی هستند، لزوما بدان معنا نیست که وبلاگ شما تنها وبلاگ موجود در فضای وب است. در واقع، وقتی ببینید سایر وبلاگ نویسان با همان شور و اشتیاق مطالبی با موضوع مد نظر شما را به اشتراک گذاشته اند، شاید خیلی تعجب کنید. پس باید تلاش کنید تا هر جا ممکن بود با آنها تعامل داشته باشید.

این کار می تواند با درج نظر در وبلاگ های آنها، و اطمینان دادن از این که شما اطلاعات درستی را هنگام ثبت نام خود ارسال کرده اید، انجام گیرد. بار دیگر می گوییم که مانند وبلاگ نویسی مهمانان، در اینجا هم نباید فقط بر پست ها نگاه داشته باشید و پاسخ های عمومی را رها کنید، زیرا در این صورت به احتمال زیاد آن پاسخ ها به صورت اسپم دسته بندی شده و حذف خواهند شد.

  1. به خارج از این چهارچوب و برقراری ارتباط با شبکه های اجتماعی هم فکر کنید

وقتی به شبکه های اجتماعی فکر می کنید، متوجه کدام پلت فرم ها می شوید؟ فیس بوک؟ توئیتر؟ همه این موارد خوب هستند و در خدمت اهداف شما خواهند بود، اما ضرری ندارد به سایر پلت فرم هایی که می توانند به تولید ترافیک بیشتر کمک کنند هم نگاهی داشته باشید.

برای مثال، Google+ یک شبکه اجتماعی است که وقتی با شبکه های اجتماعی دیگری مثل فیس بوک مقایسه می شود، به نظر نمی رسد که تاثیر گذار باشد . اما در آن قادرید محتوای مربوط به خود را در میان تعدادی از گروههای مختلف به اشتراک بگذارید و به این ترتیب به ساخت مخاطب برای محتوای خود کمک کنید.

یافتن پلت فرمی که برای شما خوب کار کند، به شکل دهی شبکه هایی با سایر وبلاگ نویسان همان حوزه کمک می کند و این امر راه دیگری برای ساخت یک رابطه طولانی مدت و جریان ثابت ترافیکی خواهد بود.

  1. به اشتراک گذاری محتوا از طریق ردیت را نیز در نظر بگیرید

اگر بخواهیم ردیت را برای افرادی که با آن آشنا نیستند توصیف کنیم، شاید بهترین توضیح این باشد که این شبکه یک تابلوی اعلانات اینترنتی است اما کششی که در فضای اینترنت داشته، باعث شده افراد و سرمایه گذاران محبوبی از جمله Snoop Dogg خواهان سرمایه گذاری در آن باشند. در این شبکه تعدادی دسته بندی وجود دارد که می توانید بر اساس آنها محتوای خود را به اشتراک بگذارید. .

لازم به ذکر است که جامعه ردیت یک سپر ایمنی در برابر پست های اسپم ایجاد کرده است، پس باید مطمئن باشید فقط محتوایی را به اشتراک می گذارید که کیفیت بسیار بالایی دارد و به زیرمجموعه ای که در آن به ارسال محتوا می پردازید، مربوط است.

همچنین باید به دنبال تبدیل شدن به یک کاربر فعال باشید. اگر فقط زمانی که محتوایی برای به اشتراک گذاری دارید وارد این شبکه شوید، با جامعه ردیت بیگانه خواهید شد.

  1. ساخت یک لیست پستی

وقتی وبلاگ نویسی را آغاز می کنیم، شاید تصور کنیم که اگر اعداد و ارقام مربوط به ترافیک کم باشد، نمی توان از یک لیست پستی برخوردار شد. اما باید یادمان باشد که بلوط های توانمند از بذرهای بسیار کوچک و ضعیف به وجود آمده اند؛ پس ساخت بنیادهای کار در زودترین زمان ممکن کار ارزشمندی خواهد بود.

اگر در هر روز فقط یک بازدید کننده دارید، یعنی در طی سال ۳۶۵ بازدیدکننده داشته اید. اگر یک صفحه برای ثبت نام دارید و مطمئن هستید که محتوای شما غنی و مرتبط با موضوعی است که عنوان کرده اید، دلیلی ندارد که مردم نخواهند اطلاعات بیشتری از وبلاگ شما کسب کنند، و به عضویت وبلاگ شما در می آیند.

همچنین می توانید جایگزین هایی به آنها پیشنهاد دهید؛ چیزهایی مثل یک کتاب الکترونیکی رایگان برای مشترکان جدید. بعد از آن شما خواهید دید که می توانید فهرست مشترکان خود را در یک بازه زمانی نسبتا کوتاه بسازید.

  1. تعامل با دیگران در انجمنهایی که در بازار هدف کوچک شما قرار دارند

با وجود آنکه سنی از انجمن های اینترنتی گذشته، آنها هنوز یکی از ویژگی های داغ در جهان اینترنت هستند. این محبوبیت را می توان به طراحی اولیه و ساده آنها نسبت داد. در انجمن ها، افرادی که دارای علاقه های خاصی هستند، می توانند یکدیگر را ملاقات کنند، بحث کنند و به بررسی موضوعات مختلف بپردازند. پس باید به انجمن ها به عنوان پلت فرم اضافه ای برای بازاریابی ، البته به شیوه درست آن، نگاه کنید.

همانند درج نظر در یک وبلاگ، در این مورد نیز باید اطمینان یابید که وقتی نظری درج می کنید، پاسخ شما مفید یا مرتبط با موضوع باشد، حتی هر جا که ممکن بود ترکیبی از این دو مورد را دارا باشد. شما می توانید مردم را به محتوایی که خودتان منتشر کرده اید ارجاع دهید. وقتی از لحاظ ترافیک مسئله را بررسی می کنیم، می بینیم که حتی آدرس وب شما در جعبه امضا می تواند عملکرد معجزه آسایی داشته باشد،. اگر این مسئله را به یاد داشته باشید، برای سیستم اسپم تولید نکرده و از آن سوء استفاده نمی کنید.

  1. پلت فرم های ویدئویی را در آغوش بگیرید

بسیاری از مردم به محتوای خود نگاه می کنند تا مطمئن شوند که بهترین است، اما خیلی ها این احتمال را در نظر نمی گیرند که محتوای خود را می توانند به پلت فرم های دیگری تبدیل کنند.

یوتیوب، حدود یک میلیارد کاربر فعال در هر ماه دارد. در نتیجه می توانید محتوای خود را هر جا که ممکن بود در آن به اشتراک بگذارید. لازم نیست ویدئوهای شما یک تولید سینمایی باشند. همین که بتوانند اطلاعات را به روشنی منتقل کنند و وضوح بصری خوبی داشته باشند، کافیست. حتما از دیدن تعداد مشترکانی که جذب کرده اید شگفت زده خواهید شد، خصوصا اگر ویدئوهای شما به درستی بهینه شده باشند.

هر چند که یوتیوب یک فرمت دیگر از گوگل است، اما کانال دیگری برای کاربران خود باز کرده که از طریق آن بتوانند به جذب ترافیک بپردازند. اگر ویدئوهای شما به درستی بر یوتیوب تاثیر بگذارند، می توانید با برنامه های تبلیغاتی مناسب درآمد بیشتری کسب کنید.

وقتی از این گزینه ها برای تبلیغ وبسایت خود استفاده کنید، هرگز توصیه نمی کنیم که گوگل را کنار بگذارید، زیرا گوگل هنوز هم یکی از جنبه های مهم هر وبسایتی است. اما جستجوی عادی می تواند یک فرآیند وقت گیر باشد.

بنابراین، اگر به دنبال سایر راههای جذب ترافیک هستید، می توانید نگاهی به مثالهای فهرست شده در این پست داشته باشید و ببینید کدام یک از آنها بهترین تطابق را با نیازهای شما دارند.

 

 



بدون دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *