الزام به دریافت «نماد گارانتی» وارد بازار محصولات دیجیتال می شود

محمد فرجی از راه اندازی کمپین «نماد گارانتی» در بازار کامپیوتر و تجهیزات دیجیتالی وابسته به آن خبر داد و اعلام کرد که از سال آینده ارائه دهندگان خدمات پس از فروش در بازار دیجیتال و رایانه ملزم به دریافت «نماد گارانتی اصالت» خواهند شد.

به گزارش کلیک، به نقل از اتحادیه فناوران رایانه، محمد فرجی عضو این اتحادیه خبر  از راه اندازی کمپین نماد گارانتی در بازار کامپیوتر و اظهار کرد: در این کمپین که توسط اتحادیه فناوران رایانه راه اندازی شده، در آینده نزدیک از« نماد گارانتی با اصالت برای صنف رایانه و تجهیزات وابسته» رونمایی می‌شود و از سال ۹۶ ارائه‌دهندگان خدمات گارانتی و پس از فروش، ملزم به دریافت این نماد خواهند شد.

فرجی  همچنین با بیان این موضوع که ساماندهی بازار خدمات پس از فروش کالاهای فناوری اطلاعات از سال ۹۲ آغاز شده است گفت: در ابتدای سال ۹۴ تفاهم نامه‌ای میان اتحادیه فناوران رایانه و سازمان حمایت از مصرف کنندگان با هدف ریشه کن کردن کارت‌های گارانتی بی اصالت و ساماندهی بازار خدمات پس از فروش، به امضا رسید.

این  عضو اتحادیه خاطرنشان کرد: هم اکنون با راه اندازی کمپین نماد گارانتی با اصالت، قرار است مردم از وضعیت خدمات پس از فروش معتبر و اصلی آگاه خواهند شد. به این ترتیب شرکت‌های مجاز به ارائه سرویس و خدمات حتما باید از سازمان حمایت از مصرف کننده مجوز داشته باشند و نماد گارانتی اخذ کنند.

فرج هدف از اجرای این طرح را ایجاد مشتری مداری و حذف کارت‌های تقلبی و بی اصالت از بازار رایانه و فناوری اطلاعات عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کننده و واحدهای صنفی،‌ لیست شرکت‌هایی که مجوز خدمات پس از فروش دریافت‌ کرده‌اند، از طریق اتحادیه صنف فناوران رایانه اعلام و به طور مرتب به روزرسانی می‌شود.

فرجی با تاکید براین  نکته که  کارت‌های گارانتی شامل سریال، تاریخ شروع و انقضای گارانتی خواهد بود، افزود: قرار است اسامی برخی شرکتها که تنها مجوز گارانتی تعویض اخذ کرده‌اند نیز، به زودی اعلام شود.

این خبر نوید دهنده ی بهتر شدن بازار خدمات پس از فروش برای مصرف کنندگان است و به گفته ی ایشان در این راستا رقابت شرکت‌های حوزه خدمات پس از فروش محصولات بازار دیجیتال، برای ارائه خدمات بهتر گارانتی به مشتری شدید شده و رعایت اصول مشتری مداری، گستردگی شبکه توزیع و خدمات پس از فروش، تعداد بیشتر نمایندگان در سراسر کشور و انبار قطعات الکترونیکی برای سرویس دهی در استان ها از جمله مزیت‌های شرکت‌های گارانتی کننده نسبت به یکدیگر محسوب می‌شود.

 




مطالب مرتبط

یک دیدگاه