ایرانسل؛ مردم آزاری مدرن

|
۲۸ دیدگاه
ایرانسل؛ مردم آزاری مدرن

سال ۸۶ بود که برای اولین بار با شرکتی به نام ایرانسل آشنا شدم. البته فکر می کنم یکی دو سالی پیش از آن هم این شرکت به فعالیت در زمینه مخابرات مشغول بود. یک شرکت نوپا که با آنتن دهی نه چندان خوب و طرح های تشویقی سخاوتمندانه فعالیتش را آغاز کرد و حالا یک دهه است که در زندگی ما ایرانیان حضور دارد.

کلیک – ایرانسل این روزها به بخش جدانشدنی زندگی ما تبدیل شده است. بیشتر مردم حداقل یک خط ایرانسل را در اختیار دارند و البته افرادی هستند که از سرویس های مختلف روی چندین خط ایرانسل بهره می برند. خدمات ایرانسل هم پیشرفتی فوق‌العاده را در سال‌های اخیر از خود نشان می دهد. موضوعی که برای من به عنوان یک فعال عرصه فناوری مشخص نیست، اصرار این شرکت به استفاده از تکنیک هایی است که در پایان منجر به نارضایتی مشترکین می شود.

با مصوبه های قانونی اخیر، شرکت ایرانسل باید وضعیت سیم‌کارت هایی را که از نظر مدارک دچار کمبود هستند، مشخص کند. تعداد زیادی از کاربران از جمله خود من چه در روز خرید سیم کارت و چه بعدها در هنگام “تهدیدات” مشابهی که این شرکت در سال‌های گذشته انجام داده بود، اقدام به تحویل و ارسال مدارک خود کرده‌ایم. پرسشی که پیش می آید این است که بر سر مدارک ارسالی ما چه آمده است. بی نظمی این شرکت در جمع آوری و نگهداری مدارک چرا باید هزینه های مالی و زمانی را برای کاربر در پی داشته باشد و آیا تهدید به مسدود کردن سیم کارت، اقدامی منطقی و قانونی است؟ مگر راه اندازی یک سیستم آنلاین تکمیل مدارک چقدر زمان و هزینه را برای این شرکت در بر دارد؟

طبق قوانین در هنگام ثبت نام ایرانسل وظیفه داشته تا مدارک لازم را دریافت کند و فروش سیم کارت به افراد نامشخص ممنوع است. با این تفاصیل می توان به این نتیجه رسید که یا نمایندگان این شرکت به فروش غیر قانونی سیم کارت مشغول بوده‌اند، یا نحوه و روند نگه داری مدارک در این شرکت ایرادات اساسی دارد. وظیفه جبران ضرر مالی و زمانی بر عهده کیست و چه تضمینی هست که این شرکت دوباره درخواست دریافت مدارک نکند؟ کدام مرجع قانونی اجازه می دهد که یک شرکت بدون داشتن قراردادی امضا شده از خریدار، اقدام به پایان دادن خدمات خود کند و چه راه قانونی وجود دارد تا افرادی که زمان لازم برای ارسال مدارک را ندارند و به زودی سیم کارت‌هایشان مسدود خواهد شد، بتوانند وضعیت خود را پیگیری کنند.

از موضوع دریافت دوباره مدارک که بگذریم، به ارسال پیامک‌ها و پیغام های تبلیغاتی وقت و بی وقت ایرانسل می رسیم. منی که از سرویس های هر سه شرکت ارائه دهنده خدمات موبایل استفاده می کنم باید بگویم که هیچ کدام از دو شرکت دیگر به فعالیت های این‌چنینی مشغول نیستند. با هر بار قطع کردن تماس، پیغام های عجیب و غریب ایرانسل نمایان می شود! پیامک‌هایی که روزانه ارسال می شوند و به تازگی تماس های تبلیغاتی هم به لیست بلند بالای اذیت و آزار های ایرانسلی اضافه شده است. بسیاری از سرویس های جدید بدون اجازه مشترکین فعال می شود و بند های قرارداد کاربر و ایرانسل تغییر می کند.

متأسفانه در سال های اخیر رفتارها و راهبرد های تبلیغاتی این شرکت به سمت فشار مکرر به کاربران در حال حرکت است. رفتارهایی که از نظر قانونی، شخصی و شرعی ایرادات زیادی بر آن وارد است. ورود به حریم خصوصی افراد بدون اجازه رسمی از آنها، فقط و فقط به دلیل اینکه شما توانایی‌اش را دارید تصمیمی است که باید در آن بازبینی دقیقی صورت بگیرد.

باید اشاره کنم که پیش از نوشتن این مقاله تصمیم گرفتم که برای گرفتن پاسخ پرسش هایم، با روابط عمومی این شرکت تماس بگیرم. متأسفانه در وب‌سایت ایرانسل، شماره تماس خاصی برای روابط عمومی چنین شرکت بزرگی در نظر گرفته نشده و به ناچار با شماره ۷۰۰ تماس گرفتم. مدت یک دقیقه و پنجاه و دو ثانیه از آغاز تماس من با ۷۰۰، صرف شنیدن توضیحاتی خودکار شد که بارها و بارها ارائه شده و نه مکانش و نه زمانش با تماس من ارتباطی داشت. اپراتور محترم هم پس از دقایقی پیگیری اعلام کرد که روابط عمومی ایرانسل، شماره تماس ندارد و می توانید با “فکس” با آنها ارتباط برقرار کنید!

 

از این نویسنده

۲۸ دیدگاه

توسط: مهران

چه عجب یکی حرف دل ماروزد

توسط: نیلوفر

چند وقت پیش متوجه شدم که به طرز عجیب و غیر منطقی شارژ خط اعتباریم تموم می شه اولش فکر کردم تعرفه ها عوض شده شاید،یک بار شارژ کردم و دیگه اصلا تماسی نگرفتم روز بعد که چک کردم دیدم بله بازم شارژ خطم کم شده! از یک دفتر پست بانک سوال کردم و اون ها هم گفتن این مشکل رو چند نفر دیگه هم داشتن و با ۷۰۰ تماس بگیرید،تماس گرفتم و بهم گفتن یه سری چیزها برام فعال شده که هزینه داره،که من کوچکترین اطلاعی ازش نداشتم،به نظرم این زشت ترین کارشون تا به امروز بوده،این وضعیت چندین ماه برای من ادامه داشت تا زمانی که متوجه شدم و اقدامی در موردش کردم به اضافه ی تمام مطالب درستی که در این مقاله ذکر شده

    توسط: رسول

    سلام
    اون پیامها که به شما اعلام کردند هزینه کسر میکنه هموناست که موقعی که سریالهای تلوزیونی مثل کیمیا و غیره سوال مطرح میکنن یا مسابقات پیامکی تلوزیونی مثل خندوانه شرکت می کنید براتون ثبت میشه

توسط: علی

برای من اسمس اومد با سرشماره نام ایرانسل که شما برنده هدیه شارژ هزارتومنی شدید برای دریافت عدد ۱ رو بزنید. وقتی زدم ۵۰۰ تومن از حسابم کسر شد و پیغام اومد شما عضو مسابقه فلان شدید برای ادامه عدد ۱ و برای لغو ۲ رو بزنید. دزدی توی روز روشن

توسط: ریاحی

ایرانسل دیگه شورشو در آورده با هر لحظه مسیج دادنش.

توسط: مجتبی

همراه اول هم بهتر ازین نیست! اگر بدتر نباشه!!!

توسط: سروش

آدم به یاد دزدهای سر گردنه مدرن و دیحیتالی و اشغالگران غارتگر عرب و مغول هم می افتد .. جه تشابه بزرگی

واقعا عحیبه !

توسط: مجتبی حسنی

از طرف ایرانسل پیامی مبنی بر، در صورت خرید شارژ بیش از ۲۰۰۰ تومان، اختصاص هزار تومان شارژ هدیه دریافت نمودم. پس از خرید شارژ پیام فعال شدن هدیه تا ساعت ۲۴ همان روز دریافت شد. هر چه تماس ایرانسلی گرفتم از هزینه اصلی کسر و در تماس با شماره ۷۰۰ نیمی از شارژ اصلی نیز مصرف و هیچ نتیجه ای نگرفتم.

    توسط: رسول

    سلام
    شما طرح تخفیفی جزیره روی خط فعال داشتید و در تماسهای ایرانسلیتون از تخفیف جزیره استفاده میکرده و اون هدیه بلا استفاده مونده چون همزمان نمیشه از چند طرح تخفیفی استفادا کرد
    میتونید با #۹*۱۳۵* جزیره رو کنسل کنید تا از هدیه های ایرانسل در تماسهای داخل شبکه بهره مند بشید

توسط: آرمین شیخ

من هم از طرفدارهای ایرانسل بودم تا چند هفته پیش که مودم های TD-LTE خریداری کردم ۲ هفته دقیقا فعال کردن سیم کارت وقت من رو گرفت، ۲ سیم کارت گرفتیم یکی به نام من یکی به نام پدرم. یکیش فعال شد اون یکی فعال نشد! بعد که تماس گرفتم گفتن اصلاً به نام شما نیست! وقتی گفتم ممکنه اشتباه شده باشه به نام پدرم زده باشید گفت من نمیتونم جواب بدم رفتم همون دفتر خدماتی و وقتی کارت ملی رو ارائه دادم و گفتم فرم پر کردم و میگن به نام من نیست گفتن ما اینجا نمیتونیم احراز هویت کنیم باید تلفن بزنید!!!! واقعاً خنده دار بود خودم و پدرم با کارت ملی حضوری رفتیم میگن احراز هویت تلفنی کنید!!! آخر بعد از یک ساعت و نیم بحث نتیجه گرفتیم هیچ راه منطقی برای پیگیری نداریم!!! با ۷۰۷ که مخصوص مودم ثابت تماس گرفتم بعد ۱۵ دقیقه بحث فقط یک جمله به طرف گفتم به من یک راه حل لطفاً بدید حتی حاضرم خودم و پدرم هر جا که بگید با کارت شناسایی بیایم هیچ جوابی نداشت!!! (خنده داره آخرش خودم تماس گرفتم و خودم رو پدرم معرفی کردم و معلوم شد که جابه جا به اسم زدن و حتی تونستم ایمیل رو عوض کنم!!!!!) بعدش مجدد تماس گرفتم گفتم یعنی راه حل فقط اینه که دروغ بگم!! طرف میگه نه مسئولیت قانونیش پای شما نباید دروغ بگی من هم مجدد گفتم باشه فرض کنید دروغ نگم لطفاً راه حل بدید هیچ جوابی نداشتن!!! حتی هر چه قدر اصرار کردم گفتم من اصلاً شکایت دارم از این دفتر باید به کجا زنگ بزنم گفت هیچ شماره ای برای ثبت شکایت نداریم! گفتم میخوام حضوری اعتراض کنم مجدد گفت هیچ جایی برای مراجعه حضوری بابت اعتراض نداریم!!! ختم کلام شما هیچ حقی ندارید هر بلایی دلشون بخواد سر مدارک شما میتونن بیارن

    توسط: رسول

    سلام
    اون اشتباه نمایندگی بوده که ثبت نام رو جا به جا انجام داده و اگر قصد شکایت از نمایندگی رو داشته باشید همون اپراتور براتون ثبت شکایت میکنه
    در مورد احراز هویت هم اپراتور مجاز نیست بگه این خط بنام چه کسی هست فقط مجازه اطلاعات تماس گیرنده رو چک کنه بگه بنام شما هست یا نه در همین حد
    شما بجای اینکه با اپراتور نیم ساعت بحث کنید بهتر بود به پدرتون میگفتید یه تماس با اپراتور بگیره تا اطلاعات ایشون رو هم چک کنند

      توسط: محمد علی

      آقا رسول شما چقدر خوب توجیه می کنید همه اشتباه می کنن و شما راست می گید. بهتر نیست اگر مسئولیتی در روابط عمومی جایی دارید دقیقا عنوان کنید ؟

توسط: آرمین شیخ

یه مسئله جالب دیگه اینه که ما برای مدیر بخش تدارکات خارجی شرکت یک مودم ۴G خریداری کردیم ولی بعد چند روز باز فعال نشد وقتی تماس گرفتیم تا ۴ روز کاری که با ۵شنبه و جمعه شد ۶ روز هی گفتن ۲۴ ساعت دیگر ، آخرش خیلی راحت گفتن شما باید مجدد مراجعه حضوری کنید به مترو امام حسین یا مترو صادقیه و هیچ راه دیگه ای هم نیست!!!! دقت کنید باید مدیر محترم یک بخش رو برای اشتباه ایرانسل مجدد بفرستیم نمایندگی ایرانسل اونم نه هر نمایندگی فقط امام حسین یا صادقیه!!!!!!
اینم اضافه کنم که مودم ۴G-LTE که به اسم اینترنت پر سرعت خریداری کردم در منطقه سردار جنگل شمال و پونک و جنت آباد و سعادت آباد تست کردم جالبه که دقیقا در همون نقطه مودم ۴G سرعت بالاتری (اختلافی نزدیک ۲ برابر داشت!!!!) و بعد از پیگیری از ۷۰۷ و سایت ایرانسل دیگه خسته شدم و تصمیم گرفتم قبول کنم که اشتباه کردم و پولم رو دوور ریختم.

توسط: mr web

همه سایت یه طرف مقاله های آقای بالینی یه طرف

توسط: 2mo

همراه اول هم دست کمی از ایرانسل نداره

من روی گوشیم هم سیمکارت همراه اول هست هم ایرانسل، یه مدت شده بود این دوتا باهم کورس گذاشته بودن، یکی این پیام میاد دوتا اون

البته همراه اول یکم منطقی تر بود بنده خدا!!! بعد از حدود بیست بار قطع کردن پیام های تبلیغاتی به روش دستی و شش هفت بار تماس با مرکز خدمات!!! بالاخره کوتاه اومد و مدتی هست پیام های آزار دهنده ش خیلی کمتر از قبل شده.
اما ایرانسل عزیز کماکان با قدرت و پشتکار همچنان با جدیدترین متدها بقول شما مردم آزاری مدرن میکنه

توسط: Morii

ای اقا اینجا ایرانه یعنی وقتی کسی دیگه کله گنده شد مثل ایرانسل و امثال اینها میتونه پاش رو روی گلوی همه ی مردم بزاره و هرکاری دلش هم میخواد میکنه و هیچ کس هم نمیتونه کاری بکنه یعنی کسی نیست ک نظارت کنه کسایی هم ک منصوب شدن برای نظارت نمیتونن چیزی بگن چون جیب خودشون خالی میشه و منافعشون به خطر می افته.
نوشتن این همه شکایت هم زیر این مطلب به هیچ جا و به گوش هیچ کس نمیرسه چون ایرانسله چون پولداره
ایران دیگه جای زندگی نیست جایی ک مسئولین به فکر جیب خودشون باشند و با حقوق های میلیونی زندگی کنند و حقوق کارگر رو ۲۰ هزار تومان افزایش بدن معلومه ایران میشه دزد خونه و حقوق های نجومی میگیرن.اخرشم چیکارشون کردندهیچی.
ای اقا این دل انقدر درد داره که…..

توسط: Morii

اینجا ایرانه باید بسوزیم و بسازیم
حال ادم به هم میخوره ا این همه بی عدالتی.
نوشتن این مقاله چه تاثیری داره ای کاش یکی پیدا میشد این پولدار ها رو سرجاشون بنشونه.

توسط: محمود

اپراتورهای ماهمگی دست اندردست دولتمردان پیش میرن فرقی نمیکنه ایرانسل یا همراه اول!الکی پیام میادو جواب میدی میبین الکی عضوشدی و پولت رفته؟!اینانشون دادن که تخم مرغ دزدشتردزدهم میشه حالااز هرایرانسلی ۱۰۰تومنم کلاهبرداری کنن در یک روزمعادل یک ملیارد میزنن به جیب!آهای مردم بیدارباشید!

توسط: داریوش

مطلب یکم زیادی اغراق داشت خوشبختانه من که این مشکلات رو ندارم. قبلا مشکلم پیام تبلیغاتی بود که با شماره گیری کد ۸۰۰ رفع شد. موقع ثبت نام هم مدارک تکمیل کردم الان مشکلی ندارم. بیشترین افرادی که به مشکل خوردن از نمایندگی های مجاز نخریدن سیمشون رو. در کل راضیم ازش و احتمالا به دائمی تغییرش بدم. از دو اوپراتور دیگه مسلما بهتره. اون دوستی هم که میگه شارژش بخاطر مسابقات رفته مقصر خودشه که تو مسابقه شرکت کرده. میتونید از طریق برنامه ایرانسل من بخش خدمات افزوده غیر فعالش کنید. بدرود

توسط: پوریا علییان

پیام رسان هدهد نصب کنید از شر پیامک تبلیغاتی راحت شید
بعد
ایشالله تلگرام تماس صوتی بیاره دیگه خط من رنگ شارژ رو نمیبینه اصلا شارژ نمیکنم هم پیام هم زنگ با تلگرام خخخخ

توسط: پوریا علییان

راستی یادم رفت بگم
رایتل هم فک نکنم پیام تبلیغاتی بده بریم ترابری کنیم !

توسط: یک دوست

دوستان متاسفانه فقط یک طرفه قضاوت میکنن.اکثر دوستان که ثبت نام سیم کارت انجام میدن به مراکز خدمات یا نمایندگی مجاز مراجعه نمیکنن و از موبایل فروش یا دفتر پیشخوان اقدام میکنن.موضوع دیگر فعال کردن مسابقات از طریق سیم کارت است که با کد ستاره ۸۰۰ میتونن راحت لغو کنن به درستی.متاسفانه مردم ما خیلی مغرور هستن و زیر بار کار اشتباه خودشون نمیرن. یا حق

توسط: fabi

اینا هنشون ی سری دزدن ک از خون نلت میمکن
فرقش اینه ایرانسل یکم‌ تابلوتر اینکارو‌میکنه

توسط: fabi

اینا همشون دزدن و از خ ن ملت میمکن
فرقشونم‌اینه ایرانسل یکم‌تابلوتره

توسط: رسول

سلام
در مورد مطالبی که اشاره کردید جا داره چندتا نکته رو ذکر کنم:
۱٫سازمان تنظیم مقررات و رادیویی به اپراتورها فشار آورده که باید وضعیت سیمکارتهای مجهول رو مشخص کنند و اون مشترکین که سالهای قبل سیمکارتهای فعال شده بنام شخص دیگری خریداری کردن یا با شناسنامه و گواهینامه و …. سایر مدارک غیر معتبر ثبت نام کردن باید وضعیت سیمکارتشون رو مشخص کنند تا در آینده امثال شما در مورد سیمکارتهای بدون صاحب و مزاحمتهای تلفنی و عدم امکان پیگیری و امثالهم نیازی به مطلب نباشه.
۲٫مورد بعدی شما مدارکتون رو به کجا تحویل دادید که الان اثری ازش نیست!!؟
اگر به مراکز خدمات یا نمایندگان مجاز دادید به شما رسید ارائه میشه و قابل پیگیری هست و اگر هم به جای غیر معتبری ارائه دادید دنبال مقصر نگردید که مشکل از خود شماست.
۳٫در مورد امضای قرارداد مطلب نوشتید،شما زمانی که سیمکارت خریداری و فرم ثبت نام را امضا میکنید اگر دقت کنید نوشته ای را امضا میکنید به این مظمون که ((اینجانب تمامی مقررات مفاد مشترکین شرکت ایرانسل را مطالعه نموده ام و به آن پایبندم)) که این نشان دهنده عدم اطلاعات کافی جنابعالی در این مورد است که نوشته ای را امضا نموده اید که اصلا آن را مطالعه ننموده اید.
۴٫در مورد پیامکهای تبلیغاتی مطلب نوشتید (که متاسفانه خود جنابتان هم این موضوع را رعایت نمیکنید چون زمانی که بنده این نظر را ثبت میکنم دائم تصاویر تبلیغاتی در سایت مزاحمت ایجاد میکند در حالی که بنده برای خواندن تبلیغات اینجا نیامدم)
هر مشترکی مختار است پیامهای خط خود را مدیریت کند کسانی که تمایل به دریافت پیامک تبلیغی هستند یا بلعکس میتوانند درخواست خود را از طریق کد #۸۰۰* مدیریت کنند.

    توسط: سهیل بالینی

    در مورد نکته یک باید عرض کنم که فروش محصولات بدون دریافت مدرک قانونی، عملی غیر قانونی بوده. این فروش صورت گرفته به هر حال و کاربر وظیفه نداره زمان خودش رو صرف دوباره کاری ایرانسل کنه. ایرانسل می تونست به جای اس ام اس های تهدید آمیز یه سیستم مکانیزه راه اندازی کنه یا خودش افرادی را با هزینه خودش برای این کار به فرسته.

    در مورد نکته دوم باید بگم که اصلاً عبارت “نماینده مجاز” معنی نمی‌ده! مگه ما نماینده غیر مجاز هم داریم؟ این نماینده سیم کارت‌ها شو از کجا میاره؟ چرا شرکت جلوی فروش این “نمایندگان غیر مجاز” رو نمیگیره؟

    نکته سوم به امضای قرار داد اشاره داره. بله ایرانسل مارو مجبور می کنه به امضایی قراردادی که بتونه بعداً تغییرش بده. این مشکل رو راجع به سرعت وایمکس هم قبلاً داشتیم. قرار فی‌مابین دو نفر باید نوشته شده و در اختیار هر دو طرف باشه و هر نوع تغییری در اون باید به امضای دو نفر برسه. نه اینکه یه شرکت هر طوری که بخواد اون رو آپدیت کنه یا تغییر بده

    پیامک‌های تبلیغاتی رو هم من خودم به شخصه بیشتر از ۵ یا ۶ بار با ارسال کدهای مختلف و تماس با ۷۰۰ قطع کردم. متأسفانه ایرانسل به این موضوع پایبند نیست! اثباتش هم گوشی بنده

توسط: احمدوکیلی

چرادولت هیچ کاری نمیکنه داره علنی ازملت دزدی میکنه می دونی چی مبلغ کلانی میشه من وقتی سیم کارت ایرانسلم شارژنداشته باشه یه دونه پیغام تبلیغاتی نمیادوقتی شارژمی اندازم روزی دههاپیام تبلیغاتی میادوازشارژم کم میشه همبابت تبلیغات ازشرکت تبلیغ کننده پول دریافت میکنه هم ازفرستادن تبلیغ پول اسمسو ازملت کم میکنه چرا بدون اجازه پیامکهای تبلیغ می فرسته لطفابرای خودتون وملتمان ازاین شرکت خارجی ودزدهرچه زودترجلوی اون گرفته بشه وجریمه سنگینی بابت این کارش بشه

توسط: مرتضی

از قدیم گفتن حرف حساب، کتاب نداره!! 😉

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.