۲ میلیون سیم کارت بدون هویت یک طرفه شد

سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران از یک طرفه شدن ۲ میلیون سیم کارتی خبر داد که در مهلت تعیین شده اطلاعات صاحبان آن ها کامل نشده و دارای نقص هویتی بوده اند.

به گزارش کلیک، جهانگیر اسدی، سخنگوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور اعلام کرد:

۲ میلیون سیم کارت پس از مهلت تعیین شده برای تکمیل اطلاعات صاحبان سیم کارت هایی که هویت شان دارای نقص بوده ، یک طرفه شده است.

اسدی هم چنین گفت: صاحبان سیم کارت های یک طرفه شده می توانند برای تکمیل اطلاعات هویتی خود در بازه زمانی تعیین شده اقدام کنند و با تکمیل اطلاعات سیم کارت خود را به حالت عادی درآورند.

چهارشنبه پانزدهم دی ماه امسال معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری از تمدید مهلت مشترکان تلفن همراه برای تکمیل اطلاعات هویتی سیم‌ کارت های آن ها تا پایان دی ماه خبر داد.

سخنگوی سازمان رگولاتوری در باره علت تمدید شدن مهلت تکمیل اطلاعات هویتی عنوان کرد: برخی دارندگان چنین سیم کارت هایی به دلیل بروز پاره ای مشکل های حقوقی مانند آنکه باید منتظر انحصار وراثت باشند و یا طولانی شدن مسیر تعیین صاحب اصلی سیم کارت برای انتقال به صاحب جدید، نتوانسته اند در زمان تعیین شده نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام کنند. بنابراین مقرر شد با تمدید مجدد مهلت و رفاه حال این دسته از مشترکان زمان لازم برای طی مسیر های قانونی در اختیارشان قرار گیرد.

اسدی با تاکید بر این که هدف از این کار ایجاد مشکل برای مشترکان سیم کارت های تلفن همراه نیست و تنها تلاش می شود وضعیت سیم کارت ها در همه اپراتورها مشخص باشد، گفت: انتظار می رود در مهلت تعیین شده همه نسبت به احراز هویت خود اقدام کنند.

او اضافه کرد: تلاش برای سامان دادن به وضعیت هویتی صاحبان سیم کارت های دارای نقص اطلاعات سبب شد از تعداد ۳۰ میلیون سیم کارت دارای هویت مخدوش در شهریورماه امسال، اکنون به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار سیم کارت برسیم که نشانه اثر گذار بودن فعالیت ها است.

سخنگوی رگولاتوری یاد آورشد: انتظار می رود همه دارندگان سیم کارت های با نقص هویتی از این مهلت درنظر گرفته نهایت استفاده را بکنند و با جدیت نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سامانه های اپراتورهای اقدام نمایند تا دچار قطع خدمات سیم کارت نشوند.

اسدی هم چنین گفت: روند قطع کردن سیم کارت هایی که هنوز نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام نکرده باشند، پس از پایان مهلت مقرر آغاز خواهد شد.

به گفته وی، پس از اتمام مهلت در نظر گرفته شده برای تکمیل اطلاعات دارندگان سیم کارت، مسوولیت برعهده اپراتورها خواهد بود و آنها باید پاسخگوی رگولاتوری باشند.

سخنگوی رگولاتوری ادامه داد: هر چند امکان دارد نتوانیم همه سیم کارت های دارای نقص هویتی را در بازه زمانی تعیین شده سامان دهیم، اما این فرایند کمک می کند تعداد چنین سیم کارت هایی در همه اپراتورها به حداقل ممکن برسد.

سیزدهم فروردین ماه امسال سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان تلفن سیار برای ساماندهی سیم کارت های بدون هویت مشخص راه ‌اندازی شد. مشترکان می ‌توانند با مراجعه به درگاه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به بخش خدمات الکترونیک در نشانی www.cra.ir یا نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir و از شمار سیم کارت هایی که با کد ملی آنان ثبت شده است، مطلع شوند.

مشترکان هر کدام از اپراتور های تلفن همراه باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در این سامانه وارد کنند. پس از ثبت اطلاعات درخواستی در سامانه، پیامکی برای مشترکان ارسال می ‌شود که شمار سیم کارت های ثبت شده با کد ملی متقاضی در هر اپراتور تلفن همراه در این پیامک نوشته شده است.

مشترکان در صورت بروز مشکل هنگام استفاده از سامانه می‌ توانند موارد مورد نظر یا پرسش های خود را به پست الکترونیکی  mobilecount@cra.ir  ارسال و راهنمایی و پاسخ لازم را دریافت کنند.

جدیدترین گزارش دفتر بررسی ‌های فنی اقتصادی معاونت برنامه ‌ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می دهد، تا پایان شهریور ماه امسال ۱۵۰ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۵۵۱ سیم کارت تلفن همراه از سوی اپراتور های تلفن همراه کشور در اختیار مردم قرار داده شده است.

بر اساس این گزارش تعداد ۷۸ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۳۳ سیم کارت از مجموع سیم کارت های واگذار شده در بازه زمانی مذکور فعال بوده اند و ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه کشور تا پایان شهریور ماه امسال ۹۸٫۷۲ درصد اعلام شده است. براساس این گزارش تعداد مشترکان پهن باند سیار کشور تا پایان شهریور ماه امسال ۲۳ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۷۴۸ مشترک هستند.

یک دیدگاه