بیل گیتس با این تبلیغ ثروتمند شد

حتما بیل گیتس مالک مایکروسافت و ثروتمندترین مرد دنیا را می شناسید. آیا این را هم می دانید که راز ثروتمند شدن گیتس تبلیغات هوشمندانه ای بود که در مورد محصولاتش انجام می داد؟

به گزارش کلیک، تبلیغات صحیح یکی از زیرشاخه های مهم هنر گرافیک است. اگر بیل گیتس ٣٨سال پیش تبلیغ نادرستی برای سی دی انجام می داد شاید هیچ گاه پولدار و مشهور نمی شد!

رابطه بین هنر و تبلیغات معمولا خصمانه نشان داده شده است. اما هنرهای زیبا در قرن ۲۰ میلادی فاصله بین هنر و تبلیغات را کم کرده است. در طی ۲۵ سال گذشته این رابطه تحت تغییرات و پیچیدگی‌ های بسیاری قرار گرفته است. هنرمندان نقش چشمگیری در زیبایی و خلاقیت بیلبرد های تبلیغاتی داشته ‌اند که بسیاری از آن ها جلوه ‌هایی از زیبایی ‌های هنر معاصر است.

در حالی که عده ‌ای ممکن است بر این باور باشند که تبلیغات فقط شکلی از هنر است که برای فروش محصولات طراحی شده است، عده ‌ای دیگر این ارتباط را بسیار پیچیده‌تر می‌بینند. در بریتانیا، تبلیغات و بازارها به همراه هنر یک شاخه جدید به نام «صنعت خلاقیت» را به وجود آورده اند. تبلیغات سال‌هاست که برای هنرمندان راهی برای دستیابی به پول به حساب می ‌آید.

اما آیا دامنه هنر تبلیغات تا همین جاست؟ خیر. هنرمند مخاطب و صاحب محصول همچون سه راس یک مثلث از تبلیغ صحیح سود می برند. شاید یک مثال روشنگر باشد:

قبل از اختراع سی ‌دی به عنوان دیسکی برای ذخیره سازی اطلاعات، فلاپی ها وجود داشتند که به دلیل حافظه کوچکشان برای ذخیره سازی اطلاعات به تعداد زیادی از آنها نیاز بود.

۳۸ سال پیش، درست در زمانی که لوح فشرده ( Compact Disc ) آماده ورود به بازار بود؛ کسی حتی تصوری از قیافه CD نداشت. حتی کسی نمی ‌دانست این لوح فشرده چگونه استفاده می‌ شود اما این موضوع باعث نشد تا خالق لوح فشرده یعنی  «بیل گیتس» دست از تلاش بردارد. شاید اگر تبلیغات خوبی نمی‌ شد،‌ این تکنولوژی بدون استقبال به قبرستان تاریخ می‌ پیوست.

 جواب این سوال ها و سوال هایی از این دست در یک کلمه خلاصه می‌شود.

شاید حتی شخص بیل گیتس نظری در مورد چگونه تبلیغ‌ کردن CD نداشت و فقط می ‌دانست که باید با تبلیغ درست، مردم را نیازمند تکنولوژی خود کند. مهم نیست که تبلیغ انجام شده حاصل تلاش فردی بیل گیتس بود یا تیمی تبلیغاتی.

 مهم تبلیغی است که ساده بودنش حتی کسی را به این فکر نمی ‌اندازد که اگر این تبلیغ نبود سرنوشت CD چه ‌می ‌شد؟

بیل گیتس ۳۸ سال پیش CD را با این تصویر تبلیغ کرد

تبلیغ سی دی بیل گیتس

 در تبلیغ این تکنولوژی  آمده بود «حجم اطلاعاتی که در CD می توان ذخیره کرد برابر است با حجم کاغذهایی که بیل گیتس نشسته است.

 همین تبلیغ کوتاه و عکس گویا کافی بود تا یکی از گام های پولدار شدن بیل گیتس برداشته شود. او نه در تبلیغ محصولش غلو کرد و نه کار عجیب و غریبی انجام داد. فقط نیاز مردم را به خوبی شناسایی کرد و پاسخ به نیاز را در راستای خرید تکنولوژی خود معرفی کرد.

8 دیدگاه

  • بیل گیتس مخترع هیچی نبوده!
    اون فقط یک مدیر خوب بوده که میدونسته چجوری یه سازمان بسازه و اونو رشد بده !
    در واقع خیلی از ایده هایی که استفاده شده در محصولاتش هم دزدی اند …

    • متاسفانه خزعبل سرایی و تفت اشعار، در ایران کُنتُر نداره و هر کسی به خودش اجازه میده در مورد هر موضوعی نظر بده، بدون اینکه مرجعی برای گفته هاش داشته باشه.

      صرفا جهت اطلاع دوستان علاقمند عرض می شود، بیل گیتس در زمان تحصیل، روشی ابداع کرد که سرعت محاسبات الگوریتم مرتب ‌سازی کلوچه‌ای را ۱ درصد افزایش داد. قابل ذکر است در حوزه علوم نظری پایه، ابداع روشهای محاسباتی، معادل اختراعات در علوم کاربردی می باشد.

      و در جواب atefe عرض می شود در ایالات متحده قوانین پتنت و حق ثبت اختراعات و ابداعات بقدری پیچیده و سخت گیرانه است که کوچکترین تخطی از آن منجر به جریمه و مجازات سنگین خواهد بود.

      ضمن اینکه اگر منظورتان از دزدی ایده «طرح سیستم عامل ویندوز» می باشد، عرض میشود ایده اولیه سیستمهای کاربری گرافیکی از شرکت «زیراکس» بود که به ترتیب اپل و مایکروسافت با رعایت قوانین کپی رایت از آن جهت محصولات خود استفاده نمودند.

      ویکیپدیای انگلیسی بهترین مرجع برای آشنایی با اتفاقات دنیای غرب می باشد.

  • این متودها تو ایران جواب نمیده . ایران کلا قوانیینش جداست . محض یاداوری دو سه تا روش تورایران . ۱- بند پ خاصیت این بند گرفتن وام های کلان وپولدار شدن ی شبه ۲٫ اختلاص این روش خوبیه ما الان ملیونره ک هیچ ملیاردرهای خود ساخته از این راه داریم و …