با پیامک های تبلیغاتی مزاحم خداحافظی کنید

|
۲ دیدگاه
لغو پیامک های تبلیغاتی

طبق مصوبه ۱۴۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورها برای ارائه خدمات ارزش افزوده پیامکی باید تایید مشترک را برای فعالسازی داشته باشند. در صورتی که بدون خواست و تایید اقدام به ارسال پیامک های تبلیغاتی کنند مشترک می تواند شکایت خود را از اپراتور ثبت کند.

به گزارش کلیک، حسین فلاح جوشقانی، معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری، با اشاره به اینکه براساس مصوبه ۱۴۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای ارائه خدمات ارزش افزوده پیامکی از سوی اپراتورها تائید مشترک برای فعال سازی الزامی است، اظهار کرد که اخبار، بازی و سرگرمی، مسابقه، محتوای مذهبی، آموزشی، اطلاع ‌رسانی، بهداشت و سلامت و تبلیغات در دسته ‌بندی خدمات ارزش افزوده پیامکی قرار می ‌گیرند و اپراتور باید در مورد تمامی خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامکی، قبل از شروع ارائه خدمات، از طریق یک پیامک در مورد ارائه خدمات از مشترک سوال کند و درصورت تائید مشترک آن را فعال کند.

فلاح هم چنین گفت، در اجرای مصوبه ۱۴۷ کمیسیون، حوزه نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در مورد نحوه عضویت مشترکین تلفن همراه در سرویس های خدمات مبتنی بر محتوا حساسیت ویژه‌ ای دارد و درصورت مشاهده هرگونه عضویت ناخواسته مشترکین در اینگونه سرویس ها پیگیری های لازم را انجام می ‌دهد.

فلاح درباره عدم آگاهی مشترکین از عضویت در این خدمات بیان کرد:

بعضی پیامک ‌های دعوت به عضویت در سرویس ها با متن‌ های فریبنده و جذاب مانند شرکت در قرعه‌ کشی، شما برنده شدید، شارژ رایگان و … ارسال می ‌شود که در دوره‌ های گذشته در این پیامک‌ ها هیچ اشاره‌ ای به عضویت و محاسبه هزینه وجود نداشت و در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از مشترکین به این صورت برای دریافت خدمات عضو شده ‌اند.

 در حال حاضر نحوه ارسال پیامک ‌های مربوط به خدمات به گونه ‌ای است که هزینه و روش لغو عضویت آن در هر پیامک ارسالی درج می‌ شود. در برخی برنامه‌ های رادیوئی و تلویزیونی داخلی و خارجی، سایت‌ های اینترنتی و سایر رسانه‌ ها با تبلیغات کاذب و گمراه ‌کننده مشترکین را به ارسال کد عضویت به سرشماره‌ های مورد نظر تشویق می ‌کنند که ممکن است از آن برای عضویت ناخواسته مشترکین استفاده شود.

فلاح در ادامه توضیحات خود در خصوص عضویت ناخواسته در خدمات ارزش افزوده پیامکی گفت:

مشترکین تلفن همراه در صورت مواجهه با چنین موردی می ‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.۱۹۵.ir یا تماس با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات حوزه ICT به شماره ۱۹۵ شکایت خود را ثبت کنند تا از سوی معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری پیگیری و اقدام لازم انجام شود.

11 پسندیده شده
نفیسه فصیحی
نفیسه فصیحی کارشناس ارشد برنامه ریزی توریسم هستم. علاقمند به حوزه نویسندگی، محتوا و بازاریابی. حدود سه سالی هست که در زمینه تولید، بازنویسی، تدوین، سئو و بهینه سازی محتوا فعالیت دارم. در حال حاضر مدیریت محتوای فارسی دو سایت رزرو آنلاین هتل ( egardesh.com ، samita.com) را بر عهده دارم و همزمان با مجله اینترنتی کلیک همکاری می کنم.
از این نویسنده

۲ دیدگاه

توسط: ابی مالمیر

خدا خیرتون بده….من خودم گرفتار یکیشون شدم بدونه ارسال کد عضویت هرکاری میکردم لغو نمی شد اخر سر با هر پیام منم زنگ میزدم یه پیام کلی برا خودشون وخانوادشون میدادم.تازه بعد از جند وقت قط کردن

توسط: حمید اشکان

سایت مذکور secure نیست و بنابراین مرورگر آن را باز نمی کند.
چکار باید کرد.؟

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره قرمز مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.