بررسی ب‌ام‌و سری ۴ قبل و بعد از فیس لیفت

چند روز قبل کمپانی بی‌ام‌و ورژن فیس لیفت شده‌ای از سری ۴ را عرضه کرد. فیس لیفت انجام شده ملایم بوده و تغییرات زیادی را شاهد نبودیم ولی از آنجایی که سری ۴ ظاهر زیبایی داشت اکنون با تغییرات صورت گرفته حتی بهتر از مدل قبلی شده است. پس از این تغییرات، حالا این خودرو آماده رقابت و رویارویی با آئودی A5 و مرسدس بنز C کلاس کوپه می باشد.

به گزارش کلیک، با وجود اینکه بروز رسانی انجام شده تنها به بازنگرهای چراغ ها و اصلاحات اندک کابین بسنده کرده است، در ادامه قصد داریم تا مقایسه‌ی تصویری این خودرو را قبل و بعد از فیس لیفت داشته باشیم.

بزرگترین تغییر ایجاد شده مربوط به چراغ های جلوی خودروها است. قبل از فیس لیفت، چراغ‌ها بصورت کروی و جدا از هم بودند اما در نسخه بروزرسانی شده طراحی آن‌ها چند ضلعی بوده و ظاهر لوکس‌تری دارند. طراحی جدید چراغ‌ها ظاهر خشن‌تری داشته به همین دلیل با اسپورت بودن سری ۴ هماهنگی بیشتری دارد. چراغ‌ها دارای ویژگی بای LED بوده که در حالت سفارشی بصورت کاملا LED ارائه می‌شود.

چراغ‌های عقب خودرو در نسخه فیس لیفت شده، بطور تماما LED بوده و ظاهر جذاب‌تری دارند. چراغ‌های جدید طرح سنتی و L شکل BMW را داشته و در مقایسه با مدل قبلی تا حد چشمگیری زیباتر شده‌اند.

طراحی داخلی کابین دستخوش تغییرات زیادی نشده با این حال فضای داخلی تازه‌تر به نظر می‌رسد. خودرو جدید از آخرین ورژن iDrive بی‌ام‌و استفاده کرده و گرافیک و طراحی آن ارتقا یافته است. با وجود اینکه سیستم اطلاعات سرگرمی در سری ۴ عالی بود، با این حال در نسخه‌ی فیس لیفت شده‌ی سری ۴ بهتر از قبل عرضه گردیده. چشمگیرترین تغییری که داخل کابین صورت گرفته مربوطه به سرعت سنج و دور شمار است. در نسخه قبلی نشان دهنده‌ها ظاهری آنالوگ داشتند اما در نسخه‌ی فیس لیفت شده با صفحه ای کاملا دیجیتالی جایگزین شده‌اند که با توجه به حالت رانندگی طراحی آنها نیز تغییر می کند، البته باید گفت چه کسی لذت تماشای بالا رفتن عقربه های آنالوگ سرعت سنج و دور شمار را دوست ندارد؟

سیستم تعلیق خودروی جدید سفت‌تر و اسپورت‌تر از مدل قبلی بوده، همچنین راحت‌تر نیز می باشد. این همان سیستم تعلیقی است که برای مدل‌های کوپه و گرن کوپه‌ی سری ۴ فیس لیفت شده، بکار رفته است. BMW تغییراتی را نیز در سیستم فرمان انجام داده که در نتیجه آن ارتباط توسط فرمان بهتر شده. این سیستم قبلا در سری ۳ عملکرد خوبی داشته و انتظار می‌رود در سری ۴ نیز عالی عمل کند.

از آنجایی که نیاز به تغییرات زیادی در سری ۴ احساس نمی‌شد، BMW تنها به بازنگری جزئی برای نسخه فیس لیفت سری ۴ اکتفا کرده است. سیستم تعلیق و تکنولوژی جدید استفاده شده در این خودرو را که در کنار تغییرات مربوط به ظاهر آن قرار دهید، برنده واقعی مشخص خواهد شد.

یک دیدگاه