سلبریتی با اینفلوئنسر چه فرقی دارد؟
تفاوت اصلی بین سلبریتی و اینفلوئنسر در این است که افراد مشهور از طریق کانال های سنتی مانند تلویزیون، رادیو و مجلات معروف می شوند در حالی که اینفلوئنسرها از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی معروف می شوند.

سلبریتی با اینفلوئنسر چه فرقی دارد؟
سلبریتی ها و اینفلوئنسرها طرفداران زیادی در پلتفرم های رسانه های اجتماعی دارند و بسیاری از شرکت ها از آنها برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کنند. این مقاله به تفاوت بین سلبریتی و اینفلوئنسر، به خصوص از نظر تبلیغات و بازاریابی می پردازد.
چه کسی یک سلبریتی است؟
سلبریتی کسی است که به ویژه در زمینه های سرگرمی مانند فیلم، ورزش، موسیقی یا نویسندگی مشهور است. بازیگران، خوانندگان، ورزشکاران، مجریان تلویزیون، سیاستمداران مشهور، رمان نویسان، نمونه هایی از سلبریتی ها هستند. افراد مشهور شهرت و موفقیت خود را به دست می آورند زیرا مردم استعداد آنها را تحسین می کنند و از کار آنها لذت می برند.
موقعیت سلبریتی معمولاً با ثروت همراه است. طبق گزارش فوربس، پردرآمدترین سلبریتیهای سال 2019 شامل تیلور سویفت، کاین وست، کایلی جنر، لیونل مسی، اد شیران، کانلو آلوارز، عقابها، کریستیانو رنالدو، نیمار و دکتر فیل مکگراو میشود. برخی از سلبریتی ها نیز به عنوان اینفلوئنسر عمل می کنند (در قسمت بعدی توضیح داده شد) و طرفداران زیادی در رسانه های اجتماعی دارند. سلنا گومز، کیم کارداشیان و کایلی جنر اینفلوئنسرهای مشهور در شبکههای اجتماعی هستند.
چه کسی اینفلوئنسر است؟
اینفلوئنسر شخصی است که توانایی تحت تاثیر قرار دادن خریداران بالقوه یک محصول یا خدمات را از طریق تبلیغ یا توصیه اقلام در شبکه های اجتماعی دارد. اینفلوئنسرها به دلیل دانش و تخصص خود در مورد یک موضوع خاص شهرت پیدا کرده اند و مردم به اینفلوئنسرها نگاه می کنند تا آنها را در تصمیم گیری راهنمایی کنند. هنرمندان، ورزشکاران، ستارگان فرهنگ پاپ، کارشناسان صنعت، رهبران فکری، وبلاگ نویسان، یوتیوب نویسان و سایر تولیدکنندگان محتوا، و افرادی که در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس بوک تأثیر دارند، نمونه هایی از اینفلوئنسرها هستند. دو ویژگی اصلی اینفلوئنسرها این است که
آنها فعالانه در یک جایگاه متمایز شرکت می کنند و طرفداران زیادی دارند.
آنها قدرت تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید دیگران را دارند.
میتوان اینفلوئنسرها را بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند تعداد فالوورها، محتوایی که پست میکنند و میزان تأثیرگذاری آنها به گروههای مختلف دستهبندی کرد.
انواع اینفلوئنسرها
مگا اینفلوئنسرها - اینفلوئنسرها هستند که تعداد زیادی دنبال کننده هستند. آنها معمولاً بیش از 1 میلیون دنبال کننده در حداقل یک پلت فرم رسانه اجتماعی دارند. آنها معمولاً افراد مشهور هستند و فقط برندهای بزرگ برای تبلیغات به سراغ مگا اینفلوئنسرها می روند.
ماکرو اینفلوئنسرها - کلان اینفلوئنسرها نسبت به مگا اینفلوئنسرها طرفداران کمتری دارند، معمولاً بین 40000 تا 1 میلیون نفر. این دسته معمولاً شامل افراد مشهور درجه B و کارشناسان آنلاین موفقی می شود که طرفداران زیادی ایجاد کرده اند.
میکرو اینفلوئنسرها - این دسته شامل افراد عادی می شود که به دلیل تخصص خود در برخی از حوزه های تخصصی شناخته شده اند. آنها معمولا بین 1000 تا 40000 فالوور دارند. میکرو اینفلوئنسرها رابطه قوی با پیروان خود دارند و به عنوان رهبران افکار در یک موضوع تخصصی شناخته می شوند.
نانو اینفلوئنسرها - این یک دسته نسبتاً جدید است، شامل اینفلوئنسرها با تعداد کمی از فالوورها، معمولاً کمتر از 1000. با این حال، این اینفلوئنسرها در یک زمینه بسیار تخصصی متخصص هستند.
نوع دنبال کردن
به طور کلی، افراد مشهور دنبال کننده های رسانه های اجتماعی متنوعی دارند که شامل گروه های سنی، سطح درآمد و موقعیت های جغرافیایی بسیاری است، در حالی که اینفلوئنسرها معمولاً دنبال کننده های متفاوت کمتری دارند زیرا معمولاً در یک موقعیت خاص تخصص دارند.
اندازه دنبال کردن
سلبریتی ها معمولا طرفداران زیادی دارند در حالی که اینفلوئنسرها طرفداران کمتری دارند.
نتیجه
تفاوت اصلی بین سلبریتی و اینفلوئنسر در این است که افراد مشهور از طریق کانال های سنتی مانند تلویزیون، رادیو و مجلات معروف می شوند در حالی که اینفلوئنسرها از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی معروف می شوند. علاوه بر این، سلبریتی ها نسبت به اینفلوئنسرهای غیر سلبریتی طرفداران بیشتری دارند. با این حال، مردم در مقایسه با افراد مشهور تمایل دارند افراد تأثیرگذار غیر سلبریتی را مرتبطتر و کمتر دور و دورتر از افراد مشهور بیابند.