منتفی شدن افزایش تعرفه خدمات پستی با اعلام وزیر ارتباطات
پس از اعلام افزایش تعرفه خدمات پستی، وزیر ارتباطات به موضوع واکنش نشان داد و مدعی شد از فردا سامانه ای راه اندازی می شود تا ما به التفاوت هزینه های اخذ شده عوت داده شود.

اواخر هفته گذشته بود که جزئیاتی درباره افزایش قیمت یا بهقول جناب وزیر ارتباطات، اصلاح تعرفههای پستی منتشر شد و همین امر سبب شد تا کاربران فضای مجازی و فروشگاههای اینترنتی از اواخر هفته گذشته نسبت به افزایش قیمت خدمات 2 برابری این بخش ابراز نگرانی کنند.
وزیر ارتباطات افزایش تعرفه خدمات پستی را تکذیب کرد
طبق مصوبه سال گذشته رگولاتوری، به شرکت ملی پست اجازه افزایش تعرفه خدمات پستی به صورت میانگین تا ۶۷ درصد در سال ۱۴۰۱ داده شده است اما آنطور که تحقیقات میدانی نشان میدهد تعرفه برخی از خدمات پستی، افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی داشتهاند که این مساله واکنشهایی را در پی داشت.
عیسی زارعپور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک پیام تصویری که در صفحه توییتر مدیرکل روابط عمومی این وزارتخانه منتشر شده است، با اشاره به اینکه از سال 98 تعرفههای پستی افزایش پیدا کرده گفت:
طبق مصوبه قرار شده است که برای خدمات پایه پستی (عادی و سفارشی) طبق مصوبه ۲۰ درصد برای مردم عادی، ۵۰ درصد برای حقوقیها و دولتیها، برای خدمات غیر پایه (ویژه و پیشتاز) حداکثر تا ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته باشیم. اگر اشتباهی در تعرفه صورت گرفته و ریالی از مردم بیشتر دریافت شده است، باید آن مقدار در مدت ۲۴ ساعت به مردم برگردد. ظرف مدت ۲۴ ساعت یک سامانه راهاندازی میشود تا مردم کد مرسوله خود را در آن وارد کنند و هر کدام که بیشتر از میزان مشخص محاسبه شده است، به سرعت به شماره کارت آنها بازگردانده میشود.
لازم به ذکر است که در گذشته شرکت ملی پست خدماتی مانند جابهجایی پاکت را انجام میداد و تمام زیرساختهای آن نیز بر همین اساس شکل گرفته و رشد کرده بود. اما چند سالی است با شکل گرفتن فروشگاههای اینترنتی و پس از آن با شیوع ویروس کرونا، ارسال و دریافت و توزیع بستههای پستی به خدمت اصلی شرکت ملی پست تبدیل شده است. بستههای که برای حمل و نقلشان نیاز به فضای بیشتر و لجستیک چابکتر دارند. به همین دلیل است که اصلاح تعرفهها برای خدمترسانی بهتر در دستور کار شرکت ملی پست قرار گرفت.