سامانه ۱۹۵ پاسخگوی گزارشات محتوای مجرمانه سایبری
کاربران می توانند از طریق مراجعه به سامانه (۱۹۵) سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مراجعه به بخش اعلام سایت های مغایر با قوانین کشور هرگونه گزارش خود را اعلام کنند.

به گزارش کلیک، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: در دومین روز از هفته دولت امکان جدیدی برای دریافت گزارش های مردمی در وزارت ارتباطات فراهم شده است.
بر این اساس؛ سامانه ۱۹۵ از هم اکنون آماده است تا هرگونه گزارش مردمی را در خصوص محتوای شبکه ها، سایت ها، صفحات فضای مجازی، کانال ها، برنامه ها و نرم افزارها که شکل مجرمانه، غیر اخلاقی، مستهجن، ضد دین، مخالف با کیان خانواده و جامعه، مخالف با قوانین شرعی و عرفی و... دارند دریافت کرده و به مسئولین مربوطه ارائه دهد.
وزارت ارتباطات تاکید کرد: مشارکت فعالانه مردم و ارسال گزارش های خود در زمینه محتوای غیراخلاقی و غیر قانونی در هر بخش از فضای مجازی می تواند زمینه ساز محتوای فاخر و سالم در این فضا گشته و دغدغه مسولین و خانواده ها را در خصوص عدم اثرگذاری منفی این محتواها بکاهد.
هر چند در این زمینه وزارت ارتباطات با استفاده از انواع ابزارها و فناوریهای و همچنین با در نظر گرفتن بودجه و هزینه تلاش کرد تا نظارت کافی بر محتوای ارایه شده در فضای مجازی کشور داشته باشد اما کاربران فعال فضای مجازی نیز می توانند با ارائه گزارش های خود در زمینه صیانت بیشتر در زمینه فضای مجازی و رفع نگرانی و دغدغه های خانواده های ایرانی به وزارت ارتباطات در این امر کمک کنند.
مشارکت مردمی در هر زمینه ای در کشور زمینه ساز تعالی و بهتر شدن آن شده است و تجربه نشان داد که هرگاه مردم ایران با مشارکت فعالانه خود در امری حضور یافتند زمینه های پیشرفت و تکامل در آن بخش بهتر فراهم شده و وزارت ارتباطات با آگاهی از دلسوزی و تعهد مردم در زمینه محتوای غیراخلاقی و مجرمانه و دغدغه آنها در خصوص صیانت و پاکسازی فضای مجازی لازم دید تا از این ظرفیت بالقوه استفاده کند.