استارت آپ AavGo انقلابی در صنعت هتلداری
رسانه کلیک - درخواست و رزرو اتاق در هتلها ممکن است کمی وقتگیر و آزاردهنده باشد، از این رو یک شرکت نوپا موسوم به استارت آپ AavGo تصمیم گرفته برای همیشه به این مسئله خاتمه دهد.
استارت آپ AavGo قصد دارد با آوردن آیپد به هتلها شرایطی را برای ارتباط بین کارکنان و نیز بین مهمانان و کارکنان فراهم کند. با این روش، برای دریافت سرویس اتاق دیگر نیازی به تماس تلفنی یا رفتن به پای میز کارکنان نخواهد بود.
هفتهی گذشته، سرویس ارتباط بین کارکنان و میهمانان AavGo به طور رسمی برای پنج هتل شروع به کار کرد. AavGo تا این لحظه فقط ارتباطات بین کارکنان را فعال کرده بود. اما از این پس، مهمانان هتلهایی از قبیل The Row Hotel و Hotel Strata میتوانند با استفاده از تبلت AavGo از داخل اتاقهایشان درخواست غذا، خمیر دندان، متکای اضافه یا سرویس نظافت بدهند.
«امرونال دیسای»، یکی از موسسان استارت آپ AavGo در گفتگو با پایگاه اینترنتی TechCrunch اظهار داشت: «ما تلاش میکنیم تا نیاز به تماس تلفنی و رفتن جلوی میز را از بین ببریم. اگر مشتری نیاز به سرویس دارد، باید بتواند آن را از روی تبلت اعلام کند».
هتلها برای استفاده از این روش به جز Wi-Fi به ابزار دیگری نیاز ندارند. یکی از رقبای این سرویس مبتکرانه، ALICE است که سیستمی برای مدیریت هتل از طریق یک پلتفرم طراحی کرده و هتلهایی مثل Triumph Hotels، Sixty Hotels و Sixty Hotels از مشتریان آن به شمار میروند. این استارت آپ در ژانویه گذشته توانست یک قرارداد ۹.۵ میلیون دلاری با Expedia ببندد که مجموعاً ۱۳ میلیون دلار سرمایه برای آنها به ارمغان آورد.
این دو سرویس کاملاً مشابه هم به نظر میرسند، اما به گفته «دیسای»، ویژگی متمایز AavGo این است که علاوه بر هتلها، مراکز دیگر نیز تحت پوشش این سرویس قرار دارند. یک تفاوت کلیدی دیگر این است که AavGo خودش تبلت اتاقها را فراهم میکند.
هتلها به ازای هر اتاق ماهیانه ۵ دلار به AavGo پرداخت میکنند و تا آخر امسال ۵۰ هتل تحت پوشش این استارت آپ قرار میگیرند.
گفتنی است؛ هدف استارت آپ AavGo تا دسامبر ۲۰۱۸ رسیدن به ۵۰۰ هتل است. این استارت آپ چند ماه پیش موفق شد یک میلیون دلار سرمایه جذب کند.