واتس اپ با گوشی های قدیمی خداحافظی می کند

اگر شما هم در حال استفاده از واتس اپ با گوشی های قدیمی هستید، به زودی باید با این نرم افزار محبوب خداحافظی کنید. 

واتس اپ با گوشی های قدیمی خداحافظی می کند

به گزارش کلیک، فیس بوک سهام دار نرم افزار واتس اپ، اعلام کرده است تا سال آینده این نرم افزار نسخه جدیدی برای گوشی های قدیمی ارائه نخواهد داد. اگرچه این پیام رسان بیش از میلیون ها نفر کاربر در سراسر جهان دارد، احتمال می رود با این اقدام درصدی از کاربرانش را از دست بدهد.

طی اعلام رسمی این شرکت، تا پایان سال جاری (2016) میلادی، به روزرسانی این پیام رسان تنها برای اندروید نسخه 2.3 به بالا، سیستم عامل ویندوز 8.1 به بالا و آی او اس عرضه خواهد شد. همچنین این شرکت لیستی از اسامی گوشی هایی که از رده دریافت این نسخه خارج شده اند را منتشر کرده است که به شرح زیر است:

  • تمامی گوشی های بلک بری
  • نوکیا s40
  • نوکیا symbian s60
  • اندروید 1.1 و 2.2
  • ویندوزفون 7.1

همچنین در ادامه این شرکت با تشریح دلایل قطع حمایت از گوشی ها و سیستم عامل های نامبرده، به چگونگی این عملکرد اشاره نداشته است. برای مثال، آیا کاربران این برنامه را در استورها دریافت نخواهند کرد؟ و یا نسخه جدیدی از آن در گوشی به روزرسانی نخواهد شد؟ اما هرچه هست این برنامه تا پایان امسال تغییرات عمده ای خواهد داشت.

برای مشترکین با پرداخت ماهیانه این سیاست خللی در روند استفاده و بروزرسانی ایجاد نخواهد کرد، اگرچه به طور کلی بلک بری از گردونه بروزرسانی حذف شده است. این عملکرد واتس اپ، کاربران این نرم افزار محبوب را با شکی بزرگ روبرو کرده است. که آیا به زودی واتس اپ توقف امکان بروزرسانی را برای گوشی های شما متوقف خواهد کرد یا خیر؟ این ابهامات برای یک برند به شهرت جهانی واتس اپ ضربه ای بزرگ خواهد بود. باید دید آیا واتس اپ اقدامی جایگزین برای این عملکرد خود در نظر خواهد گرفت؟

منبع: thenextweb

ارسال نظر